Petru Filip a acţionat în judecată Prefectura, ce are în subordine Serviciul Regim Permise de Conducere şi Înmatriculări Auto. De ce? Vicepreşedintele Senatului nu doreşte să plătească taxa pe poluare pentru o maşină pe care a achiziţionat-o recent. Pe 13 ianuarie a.c., acţiunea sa a fost înregistrată la Tribunalul Bihor. Conform portalului Justiţiei (noulportal.just.ro), joi Filip ar fi avut un prim termen de judecată, termenul intermediar fiind fixat pe 20 octombrie 2011.
„Taxă exorbitantă”
Contactat telefonic, Petru Filip a confirmat procesul pe care îl are pe rol, însă nu ne-a putut spune prea multe despre datele de judecată, spunând că nu s-a ocupat personal…
L-am întrebat, totuşi, pe senator, cum îşi justifică acţiunea îndreptată împotriva Statului pe care chiar el îl reprezintă la nivel înalt. „Mi-am vândut maşina veche şi am cumpărat-o pe aceasta, un SUV Land Rover din 2006. Nu m-am gândit însă că taxa va fi atât de mare. E exorbitantă”, consideră Filip.
Totuşi, cât e? „Taxa e în jur de 6.000 de euro pentru o maşină pe care am cumpărat-o cu 18.000 de euro. Adică 30% din valoarea maşinii. Această valoare procentuală mi se pare foarte mare”, ne-a declarat ieri Filip.
Land Rover-ul achiziţionat de fostul primar de Oradea are un motor de 2.700 centimentri cubi şi e dotat cu Euro 3.
L-am chestionat pe Filip dacă nu cumva a votat şi el pentru această taxă de poluare în Parlament. Senatorul spune că nu a trecut prin Parlament sau cel puţin el nu ştie să fi trecut această reglementare prin Legislativ. „E aceeaşi taxă ce datează din timpul lui Tăriceanu, numai că e reactualizată prin Ordonanţă de Guvern. Prin actualul Parlament nu a trecut. Taxa vine din mandatul anterior”, ne-a încredinţat Filip.
Prefectura, atacată
Instituţia Prefectului Bihor, în subordinea căreia se află Serviciul Regim Permise de Conducere şi Înmatriculări Auto, are pe rol sute de procese intentate de cetăţenii care nu au dorit să plătească taxa de poluare, cunoscută îndeobşte taxa de primă înmatriculare. Cei ce contestă această taxă au la dispoziţie două variante: 1. să plătească taxa şi apoi să se îndrepte în instanţă, la Tribunal, pentru recuperarea prejudiciului de la Finanţe; 2. să nu plătească taxa, maşina să rămână cu numere provizorii (sunt maximum trei înmatriculări provizorii, de câte 30 de zile – n.r.) şi să se judece cu Prefectura.
Până în prezent, au fost numeroase situaţii când cei care au pârât Prefectura Bihor au avut şi câştig de cauză, destui reuşind să-şi înmatriculeze maşina fără a mai achita taxa de poluare, în baza sentinţelor judecătoreşti.
CĂLIN CORPAŞ
Citiți principiile noastre de moderare aici!