Senatorul PNL Adrian Hatos solicită ministrului Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, să clarifice „izolarea” feroviară a Municipiului Oradea în contextul în care nu există niciun tren InterCity (IC) între Oradea și București, pe timp de zi. Acesta arată și că nu există legături optime dacă orădenii încearcă să ajungă în București luând IC din Arad sau Cluj-Napoca.
[eadvert]
Totodată, Adrian Hatos cere măsuri pentru soluționarea problemelor legate de conectivitatea și asigurarea unor servicii de mare viteză, pe timp de zi, pe ruta sus-menționată.
Interpelarea a fost făcută în contextul în care, după cum reiese din noul Mers al Trenurilor 2022-2023, există o serie de probleme legate de asigurarea conectivității și a unor servicii feroviare de mare viteză, pe timp de zi, pe ruta Oradea – București.
Pe data de 11 decembrie 2022 a intrat în vigoare noul Mers al Trenurilor 2022-2023, ce va fi valabil până la data de 09 decembrie 2023.
În comunicatul de presă postat pe site-ul oficial al CFR Călători, cu ocazia anunțării noului Mers al Trenurilor – la data de 6 decembrie 2022, se precizează că modificările au fost făcute „pentru a oferi accesibilitate la transportul pe calea ferată a unei categorii cât mai largi de călători”, dar și că „oferta de transport feroviar de pasageri este adaptată cererii de piaţă atât prin optimizarea duratelor de parcurs, cât şi a programului şi capacităţii de transport”.
Probleme
„Ca urmare a anunțării noului Mers al Trenurilor, atât cetățenii, cât și presa locală din județul Bihor (https://www.bihon.ro/stirile-judetului-bihor/cfr-calatori-isi-bate-joc-de-oradeni-oradea-tot-mai-izolata-de-bucuresti-pe-calea-ferata-4155370/), au semnalat mai multe probleme în ceea ce privește asigurarea conectivității și a unor servicii feroviare de mare viteză, pe timp de zi, pe ruta Oradea – București. Astfel, nici un tren InterCity (IC) nu asigură legătura directă între Oradea și București, pe timp de zi; iar trenurile Inter Regio, care pleacă pe timp de zi din Oradea, ajung la Cluj-Napoca sau Arad, de unde ar exista legături spre București, la câteva minute după plecarea trenurilor IC din aceste orașe (astfel, trenul IRN 405, cu plecare din Oradea la ora 05:35, ajunge la Cluj-Napoca la ora 08:19, iar trenul IC 532 pleacă din Cluj-Napoca spre București la ora 08:10; trenul IR 1532, cu plecare din Oradea la ora 04:09, ajunge la Arad la ora 06:25, iar trenul IC 522 pleacă din Arad spre București la ora 06:19)”, a evidențiat Adrian Hatos.
Receptivitate la nevoile călătorilor
În condițiile în care călătorii ar trebui să se bucure de o experiență feroviară fluidă pe tot parcursul călătoriei lor, iar operatorii feroviari ar trebui să dea dovadă de receptivitate la nevoile călătorilor, senatorul PNL Adrian Hatos a cerut Ministrului Transporturilor să clarifice „care este motivul pentru care nu a fost introdus nici un tren InterCity (IC) între Oradea și București, pe timp de zi?”. În plus, el vrea să știe „ce măsuri se au în vedere pentru a soluționa problemele privind asigurarea conectivității și a unor servicii feroviare de mare viteză, pe timp de zi, pe ruta Oradea – București, existente în noul Mers al Trenurilor 2022-2023?”
„În Strategia Comisiei Europene în domeniul transporturilor, pe termen mediu și lung, și anume în perspectiva 2030 și 2050, transportul feroviar este considerat a fi unul dintre cele mai sustenabile mijloace de transport pe care le avem la dispoziție și care, prin urmare, este important să devină o opțiune atractivă pentru călătoriile, nu doar pe distanțe scurte, ci și pe distanțe lungi și transfrontaliere. De asemenea, obiectivul Comisiei este ca până în 2030 să dubleze traficul feroviar de mare viteză, iar până în 2050 – să îl tripleze. Însă pentru a avea o conectivitate fluidă și eficientă la nivel național, autoritățile responsabile trebuie să se asigure și că există o bună gestionare a capacităților, inclusiv o bună coordonare orară a mersului trenurilor”, a conchis Adrian Hatos.
Trimite articolul
Xyaaaawwwnn!
Sa ofere solutii, nu sa se tot laude ce cerinte are el de la unul si de la altul….concret nu a finalizat nimic din ce se tot lauda prin ziare. Aroganta nu ne intereseaza!
Daaaaa, sunt convins ca “Senatorul Hatos” calatoreste des cu poporul, mai ales la clasa a doua….
Bolojan ne dezvolta , suntem cei mai dezvoltati din tara. Ce minciuni spune asta?
-
Servus IVANOV aka adi13 aka Maikeltroll aka Petre93 aka sandu2100, ești bine cum te simți, cume e noul tratament??
-
Cine naiba e Ivanov si astia?
-
Lasa-l… Sandu e clar “tralala”, si alea sunt peronaje bizare din imaginatia sa, cu care el se lupta zilnic (a la Don Quixote). Banuiesc ca sunt 2100 de personaje (aka personalitati – aoleu m-am molipsit si eu cu aka). Nu e de mirare ca e fan al chelului….
Ajunge sa-i vezi o singura postare si iti dai seama cu cine ai de-a face.
-
-
Acest domn iar s-a trezit târziu. Sau doar vrea sa se bage în seamă . Trebuia sa ia atitudine când s-a aflat planul de mers și nu după întrarea lui în vigoare. Acum nu se mai poate face nimic. Asa ca Hatos a vorbit ca să nu tacă
geniul asta se razboia si cu elevi de etnie romana din Salonta……, proect de cercetare………..
Pe senatorul Hatos ar trebui sa îl preocupe dezastrului din învățământ. Bugetul acordat educației. Minciunile cu România educată. O baliverna a președintelui și a PNL. Salariile mizerabile ale profesorilor. Faptul ca în guvern sunt cel puțin doi miniștri liberali plagiator. Incompetenta minustresei Ligia Deca. Nimic din toate astea. Pe Hatos il preocupa glasul roților de tren.
Cu acest Hatos in Parlament ne-a procopsist acelasi Bolojan. Daca avea un pic de demnitate după articolul profesorului Drecin si după dezvăluirile legate de transferul ilegal al odraslei sale la Gojdu, Hatos demisiona. Iși vedea de cercetările lui sociologice xu rezultate comandate. Vai de noi cu așa paralmentari.
Banuiesc ca te uiti si tu “cu atentie si ingrijorare” ca seful tau.
Votati pnl! Sunt supi toti!
Domnul senator, cam are dreptate.