Proiect de Lege privind utilizarea şi prestarea serviciilor de încredere a primit marți votul decisiv al Camerei Deputaților. Acesta stabilește viitoarele reguli privind utilizarea semnăturii electronice, sigiliului electronic, mărcii temporale şi documentelor electronice. Conform proiectului de lege, instituțiile și autoritățile publice vor avea obligația de a accepta documente electronice semnate cu semnătură electronică.
„Acest tip de semnătură nu va fi disponibil doar funcționarilor publici […] ci și cetățenilor, care vor putea utiliza semnătura electronică în relațiile cu entitățile publice. […]”, spun inițiatorii legii în expunerea de motive.
În România există trei tipuri de semnături electronice, fiecare dintre ele având un grad diferit de securitate: semnătura electronică simplă (nivel scăzut de securitate), semnătura electronică avansată (nivel mediu de securitate) și semnătura electronică calificată (nivel mare de securitate).
[eadvert]
Documentele semnate cu o semnătură electronică avansată vor avea aceleași efecte juridice ca cele semnate olograf, dacă documentul a fost semnat cu o semnătură electronică avansată emisă de o autoritate sau o instituție publică din România.
„Legea stabilește cadrul juridic intern de aplicare directă a Regulamentului UE nr. 910/2014 și de preluare în ordinea juridică internă a măsurilor lăsate la latitudinea statelor membre, prin clarificarea anumitor aspecte ale sigiliului electronic, a mărcii temporale și a documentelor electroice cărora li s-a aplicat o semnătură electronică, o marcă temporală sau un sigiliu electronic.”, se arată în expunerea de motive.
Proiectul stabilește și sancțiuni pentru prestatorii de servicii de încredere care nu-și îndeplinesc obligațiile legale, inclusiv amenzi de până la 100.000 de lei.
Citiți principiile noastre de moderare aici!