O nouă contestație a fost depusă de firmele din Grupul Selina la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC). De această dată, asocierea Trameco – Drum Asfalt a contestat anularea licitației pentru tronsonul Chiribiș – Suplacu de Barcău din Autostrada 3. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anulat procedura de achiziție pentru tronsonul ce străbate județul Bihor în luna iulie.
[eadvert]
„Telenovela incredibilă se prelungește. Asocierea Trameco-Drum Asfalt (grupul Selina) a contestat descalificarea ofertei sale și implicit anularea licitației. Teribil de frustrantă este atitudinea CNAIR care se face că plouă și nu comunică nimic în spațiul public cu privire la aceste tergiversări, dincolo de comportamentul aberant al grupului păstorit de Beniamin Rus care și-a bătut joc de Chiribiș-Biharia forțând CNAIR să-i rezilieze contractul și care acum contestă până în pânzele albe atât pe Chiribiș-Suplacu de Barcău cât și pe Chețani-Câmpia Turzii (acțiune respinsă de CNSC chiar ieri (n.red. miercuri) (…) ”, a transmis Asociația Pro Infrastructură pe pagina de Facebook.
Firmele Trameco și Drum Asfalt, parte a Grupului Selina, care au concurat pentru execuția tronsonului din A3 și au pierdut în fața lui Construcții Erbașu, contestă acum anularea licitației de către CNAIR.
Contestația făcută de firmele Trameco și Drum Asfalt la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a fost anunțată de Asociația Pro Infrastructură, pe pagina de Facebook, care a aflat-o „pe surse”, Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR, a confirmat pentru Jurnal bihorean că firmele conduse de Beniamin Rus au contestat anularea procedurii de achiziție pentru Chiribiș – Suplacu de Barcău. „Au contestat, așteptăm decizia CNSC”, ne-a transmis sursa citată. De cealaltă parte, întrebat dacă este adevărat că a făcut contestație, proprietarul Grupului Selina, Beniamin Rus, a răspuns: „Nu știu”.
Boicot sau bătaie de joc?
Cele două firme care au contestat anularea licitației, Trameco – Drum Asfalt, sunt aceleași care au făcut parte din asocierea care urma să construiască porțiunea din A3, Chiribiș – Biharia. După mai bine de un an de negocieri cu CNAIR de a suplimenta banii alocați contractului, timp în care constructorul a făcut doar organizarea de șantier, CNAIR a decis să rupă contractul cu Trameco și Drum Asfalt și să dea certificat negativ celor două firme.
„E dreptul lor să conteste orice act administrativ. În cazul de față șansele de reușită sunt foarte mici, similare cu Chețani-Câmpia, acolo unde au pierdut deja la CNSC. Probabil și aici vor pierde. Se duc până în pânzele albe, comportament aberant. Nu e vorba de boicot, doar bătaie de joc”, a precizat Ionuț Ciurea, directorul executiv al Asociației Pro Infrastructură, întrebat dacă crede că grupul de firme încearcă să boicoteze proiectele de infrastructură.
Porțiunea Chiribiș – Suplacu de Barcău a fost licitată deja de patru ori și urma să fie executată de mai multe firme, cu lider de asociere Construcții Erbașu. Doar că companiile din Grupul Selina ale omului de afaceri Beniamin Rus, Trameco – Drum Asfalt, au contestat în instanță rezultatele licitației organizate de CNAIR în anul 2020. În urma contestației, judecătorii au decis că CNAIR trebuie să reevalueze oferta asocierii Drum Asfalt SRL & Trameco (Grupul Selina) – OPR Asfalt SRL – Obras Publicas Y Ragadios SA – Citadina 98 SA – Lemacons SRL, care au concurat pentru construcția acestui tronson și au pierdut în fața lui Erbașu. Între timp însă, cele două companii parte a Grupului Selina au primit un certificat negativ din partea CNAIR, ca urmare a rezilierii contractului pentru tronsonul de autostradă Chiribiș – Biharia (tot parte din A3).
„Evident, după 20 de luni de CHIN, contestarea anulării unei licitații lansate în 07.12.2020 nu e la fel de sexy ca «ridicatul pe SEAP» ori semnarea unui contract… fie el doar de finanțare (o banală formalitate birocratică), nu de execuție. CNAIR, fă-te că lucrezi!”, au scris cei de la Pro Infrastructură, ironizând faptul că CNAIR face publice informații de genul „semnare de contract” sau „ridicat documente în SEAP“, dar ține la secret contestațiile care îngreunează organizarea unei noi licitații, pentru a putea demara execuția la tronsonul din județul Bihor, rămas în aer, după patru licitații.
Trimite articolul
XJustiția ar trebui exclusa de la stabilirea câștigătorului licitației lucrărilor de infrastructură pentru ca nu sunt competente în acest domeniu și de multe ori rău intenționate dând verdicte de toată jena pe bani și influență, interese de grup. Judecătorii care blochează lucrările de investiții ar trebui excluși din magistratură și cercetați pentru blocarea lucrărilor de infrastructura, uneori justiția devine injustiție. Cum se admit pe bandă rulantă toate contestațiile făcute de selina când are certificat negativ, fiind exclusa de la licitatii pentru șantaj, cerând cu nerușinare majorarea prețului lucrărilor cu 43″% diRitmul lucraarea proiectului.
-
Exact! Ca sa fie suspendate toate fondurile europene, inclusiv PNRR. Ba, si mai simplu, sa fie modificata legislatia, ca sa fie incredintate direct lui Selina.
Desi stie ca are certificat negativ si nu are sanse de castig,, cei din grupul Selina contesta intr-o veselie peste tot doar sa-si bata joc de CNAIR care este ipotent in fata actiunilor lor. Doar ca prin asta isi bat joc si de oamenii din zona bihorului care s-ar dezvolta altfel daca ar avea autostrada pusa in functiune.