Curtea de Apel (CA) Oradea i-a achitat, de 1 noiembrie, pe directorul general Liviu Andrica şi pe directorul tehnic Bimbo Szuhai Tibor de la Administraţia Domeniului Public (ADP) Oradea în cazul fetiţei de 7 ani înecate în Ştrandul Ioşia pe 4 iunie 2011. Însă judecătorii CA Oradea au decis ca ADP Oradea împreună cu trei angajaţi ai Ştrandului să achite 230.000 de euro familiei Haidău. Cum e puţin probabil ca lăcătuşul şi cei doi responsabili ai Ştrandului să-şi poată onora obligaţiile financiare, rămâne ca greul daunelor să fie achitat din bugetul public. Iar conducerea ADP, aşa după cum a declarat repetat în acest caz, consideră că nu are nicio responsabilitate.
Cei trei angajaţi ai Ştrandului Ioşia rămân cu sentinţele de doi ani de închisoare cu suspendare, pentru ucidere din culpă. Hotărârea Curţii de Apel Oradea este definitivă şi a survenit în urma recursului declarat de Liviu Andrica şi Bimbo Szuhai Tibor faţă de prima sentinţă, dată la nivelul Judecătoriei. Sentinţa nu este însă şi irevocabilă, fiind atacabilă la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.
Condamnaţi iniţial
Astfel, Judecătoria Oradea i-a condamnat, în luna iulie, la câte doi ani de închisoare cu suspendare pe cei cinci inculpaţi în cazul fetiţei înecate în Ştrandul Ioşia, pe 4 iunie 2011. Tot atunci, Judecătoria a dispus achitarea de daune morale şi materiale în sumă de 200.000 de euro pentru părinţii şi fraţii micuţei absorbite în canalul de scurgere. În sarcina administratorului Ştrandului, Gheorghe Sime, procurorii au reţinut că nu s-a asigurat că subordonaţii săi Florentin Avram şi Sorin Floruţ golesc bazinul doar după ce scurgerea are grilajul pus.
Iar în sarcina directorului Andrica şi a directorului adjunct Tiberiu Bimbo s-a reţinut că nu ar fi impus regulamente preventive în Ştranduri. În cazul şefilor ADP, procurorul de caz le-a mai reproşat şi ignorarea reglementărilor privind calitatea în construcţii şi a celor privind protecţia consumatorilor, care îi obliga să dispună şi să supravegheze lucrările de întreţinere şi reparaţii pentru a asigura servicii care să nu afecteze sănătatea şi viaţa consumatorilor.
Citiți principiile noastre de moderare aici!