43 de asociaţii de proprietari au fost călcate de trimişii Primărie, iar pe numele personalului acestora au fost scrise amenzi care totalizează 32.500 lei. Funcţionarii din Compartimentul Asociaţii de Proprietari al Primăriei au lucrat împreună cu ofiţeri din cadrul Inspectoratului de Poliţie Bihor – Serviciul de Investigarea Fraudelor, anchetele scoţând la iveală şi delapidări sau fals în înscrisuri sub semnătură privată.
„Administratorii asociaţiilor la care au fost constatate infracţiunile sunt acuzaţi că şi-au însuşit şi au folosit în mod fraudulos diverse sume de bani provenite din gestiunile asociaţiilor. În fiecare dintre cazuri a fost întocmit dosar penal şi se efectuează cercetări sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de delapidare şi fals în înscrisuri sub semnătură privată”, se arată într-un comunicat al Primăriei.
Compartimentul Asociaţii de Proprietari al Primăriei ne-a oferit o listă cu asociaţiile pentru care s-au aplicat amenzi, valoarea fiecăreia dintre penalităţi şi persoana care ar trebui să o plătească. În continuare, asociaţiile cele mai pasibile de a primi controalele de la Primărie sunt cele cu restanţe la plata utilităţilor.
43 din peste 750 de asociaţii de proprietari câte sunt întregistrate în Oradea au fost verificate de funcţionarii din Compartimentul Asociaţii de Proprietari şi agenţi din Serviciul de Investigarea Fraudelor – Poliţia Bihor, din septembrie până la sfârşitul lui noiembrie.
Au fost scrise amenzi de 500, 1.000, 1.500 lei şi 2.000, s-au lăsat avertismente iar şapte dintre asociaţiile verificate „s-au calificat” pentru cercetare penală.
Măsuri şi amenzi
Măsurile cele mai des dictate prin procesele verbale de control sunt organizarea de adunări generale pentru alegerea personalului asociaţiei, constituirea fondurilor de rulment şi de reparaţii, stabilirea penalităţilor, încheierea contractelor de muncă a personalului angajat, aplicarea de penalităţilor datornicilor şi acţionarea lor în instanţă şi repartizarea corectă a cheltuielilor.
„Sancţiunile au fost aplicate, întrucât preşedinţii şi administratorii asociaţiilor nu au acţionat restanţierii în judecată pentru recuperarea creanţelor, nu au urmărit punerea în aplicare a deciziilor Comitetului executiv, nu au întocmit lunar situaţia soldurilor de activ şi pasiv, îngreunând astfel verificarea înregistrărilor din evidenţele contabile a operaţiunilor efectuate”, se arată într-un comunicat al Primăriei. Alte nereguli sunt repartizarea incorectă a cheltuielilor comune, de modul preferenţial de impunere a penalităţilor sau de neimpunerea acestora.
Controlul a scos la iveală şapte infracţiuni de delapidare şi o infracţiune de fals în înscrisuri sub semnătură privată. „Administratorii asociaţiilor la care au fost constatate infracţiunile, sunt acuzaţi că şi-au însuşit şi au folosit în mod fraudulos diverse sume de bani provenite din gestiunile asociaţiilor. În fiecare dintre cazuri a fost întocmit dosar penal şi se efectuează cercetări sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de delapidare şi fals în înscrisuri sub semnătură privată”, se arată în comunicat.
Controlul asociaţiilor de proprietari continuă, fiind vizate mai ales cere cu restanţe către furnizorul de servicii. 38 de asociaţii, spre exemplu, au acumulat debite peste 10.000 lei către SC Electrocentrale Oradea SA.
C.Gh.
Fact box
Asociaţiile de proprietari amendate de Primărie
47 de amezi şi avertizări au fost semnate de funcţionarii Compartimentul Asociaţii de Proprietari din Primărie în trei luni de controale. Primăria ne-a furnizat lista cu contravenineţii, posturile ocupate în cadrul asociaţiilor de care ţin şi sumele înscrise în procesele verbale:
Asociaţia Dacia – Keseru Ileana, administrator – 1000 lei
Asoc. Aanda -Gavriş Adrian, presedinte -500 lei
Asoc. Nufărul Alb – Trifan Viorica, administrator – 500 lei
Asoc. Mestesugarul – Matiş Viorel, preşedinte – 1000 lei
Asoc. 205 – Sarkozi Eniko, administrator – 1000 lei
Asoc. Aeroportul, Tincău Ioana, administrator – 2000 lei
Asoc. 204, Budai Maria, administrator – 1500 lei
Asoc. 204, Daraban Avram, preşedinte – 500 lei
Asoc. Rogerius 235, Darvas Eniko, preşedinte – 500 lei
Asoc. Rogerius 235, Ruja Dorina, administrator – 500 lei
Asoc. Vlădiţa, Sălăjan Margareta, administrator – 500 lei
Asoc. Dacia 110, Corbu Ana, administrator – 500 lei
Asoc. Dacia 110, Vereş Maria, preşedinte – 500 lei
Asoc. Decebal 35, Negruţ Floare, administrator – avertisment
Asoc. Ispirescu 1, Mara Emilia, administrator – avertisment
Asoc. Milcovului 169, Filimon Dorel, preşedinte – 1000 lei
Asoc. Milcovului 169, Junie Magdalena, contabil – 500 lei
Asoc. Barsa, Gavruţa Ana, preşedinte – 1000 lei
Asoc. Barsa, Ciuciuc Marioara, administrator – 1000 lei
Asoc. Barsa, Faina Floriţa, casier – 500 lei
Asoc. Progresului 83, Jejeran Elena, administrator – 500 lei
Asoc. Progresului 83, Apostu Vasile, preşedinte – 500 lei
Asoc. Teiul, Oros Teodora, administrator – 500 lei
Asoc. Lacul, Szomboti-Gile Margareta, administrator – avertisment
Asoc. Lacul, Dragomirescu Marcel, preşedinte – avertisment
Asoc. Fagului 174, Bughiu Floarea, administrator – avertisment
Asoc. Fagului 174, Butiri Alexandru, preşedinte – avertisment
Asoc. Sovata pb 28/29, Leş Cristinel, administrator – 500 lei
Asoc. Apateului 16, Bologan Vasile, preşedinte – 1000 lei
Asoc. Apateului 16, Brânduş Maria, administrator – 1000 lei
Asoc. Apateului 16, Vinter Stela, casier – 500 lei
Asoc. Maria, Mesaros Doina, administrator – 1000 lei
Asoc. Maria, Aronescu Luminiţa, casier – 500 lei
Asoc. Proploc, Csato Ildiko, administrator – 500 lei
Asoc. Proploc, Vlad Maria, casier – 500 lei
Asoc. Podului b10-b12, Drimbea Zoea, administrator – 500 lei
Asoc. Vlădeasa, Liber Iuliana, administrator – 1000 lei
Asoc. D cantemir “a “, Balaj Ana, administrator – 500 lei
Asoc. Xenopol 6, Chişe Monica, contabil casier – 500 lei
Asoc. Phoenix, Dregan Gabriela, administrator – avertisment
Asoc. Olimpiadei 1, Cercel Ştefania, administrator – 1500 lei
Asoc. Olimpiadei 1, Ardelean Daniela, preşedinte – 1000 lei
Asoc. Liniştei 2, Taloş Gheorghe, preşedinte – 1500 lei
Asoc. Constantin Noica 15 A, Popa Diana, cenzor – 1500 lei
Asoc. Constantin Noica 15 A, Haita Dorina, contabilcasier – 1000 lei
Asoc. 102 Sovata, Groza Doina, preşedinte – 1000 lei
Asoc. 102 Sovata, Fodor Ştefania, contabil – 1000 lei
Citiți principiile noastre de moderare aici!