Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, orădeanul Adrian Foghiș a mai precizat că pentru lotul 2 constructorul va fi desemnat în cursul lunii decembrie.
El a spus, în cadrul unei conferinţe de presă, că „vom închide anul cu licitaţiile câştigate anunţate”, citat de Economedia. Tot în decembrie ar putea fi semnate contractele cu firmele care vor construi lotul 1 și 3.
Drumul Expres Arad – Oradea va o lungime totală de 120,47 km iar proiectul este împărţit în 3 loturi: Lotul 1 (33,7 km), la care se adaugă drumul de legătură cu DN79 (Salonta), în lungime de 5,3 km; Lotul 2 (39,7 km), la care se adaugă drumul de legătură până la graniţa cu Ungaria (10 km) şi Lotul 3 (47,07 km), la care se adaugă drumul de legătură cu zona industrială Arad Vest (2,9 km). Traseul porneşte din sud-estul localităţii Oradea (drumul de legătură dintre Centura Oradea şi A3) şi se încheie la intersecţia Variantei de Ocolire Arad cu DN7, a mai relatat Economedia.
Valoarea proiectului este de 10,1 miliarde de lei, inclusiv TVA, durata de execuție fiind de 24 de luni. Finanțarea proiectului va fi făcută din fonduri externe nerambursabile prin Programul Transport 2021-2027 și bugetul de stat.
Pentru Lotul 1 Oradea – Salonta (38 km), până la mijlocul lunii iunie șapte companii au depus oferte. Însă, licitația a fost suspendată după ce Strabag a depus contestație, câștigată la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC). Valoarea estimată al acestui lot este de 2,74 miliarde de lei, fără TVA, finanțat prin Programul Transport. Constructorul va avea la dispoziție 24 de luni pentru a finaliza acest tronson.
Cel de-al doilea lot, Salonta – Chișineu Criș (39,7 km), CNAIR a primit opt oferte de la constructori din România, Bulgaria, Ucraina și Turcia. Interesantă este oferta depusă de compania turcă Onur, care până acum a mai depus ofertă să modernizeze DN 73 Pitești – Bran – Brașov. Compania a depus o ofertă în asociere cu Straco, care a primit certificat negativ, iar Compania de Autostrăzi a reziliat contractul pentru tronsonul Chețani – Câmpia Turzii de pe Autostrada Transilvania după un progres de doar 1% în 5 luni. Contractul are o valoare estimată de 3,41 miliarde de lei (fără TVA) și este finanțat prin Programul Transport. Constructorul va avea la dispoziție 24 de luni de luni pentru construcție, a mai relatat Economedia.
Pentru cel de-al treilea lot au fost depuse nouă oferte, firmele fiind din România, Ungaria, Bulgaria, Turcia și Ucraina. Termenul pentru finalizarea lucrărilor, și în acest caz este de 24 de luni. Însă, luând în considerare că acest tronson se va întinde pe o suprafață de 47 de kilometri, este greu de crezut că va putea fi finalizat la termen.
Citiți principiile noastre de moderare aici!