În ultima vreme, în Oradea, au apărut tot mai multe afaceri care se vând la cheie. Motivele sunt diverse. Antreprenorii fie nu mai fac față cheltuielilor și au nevoie de bani pentru a-și acoperi datoriile, fie sunt în domeniu de mulți ani și își doresc mai multă liniște, spun reprezentanții agențiilor imobiliare din municipiu.
„Afacerile la cheie se vând tocmai pentru că foarte mulți proprietari sunt speriați de noile taxe și schimbările care se impun, de pe o zi pe alta. Pe de altă parte, mulți au probleme financiare și recurg la vânzarea business-ului“, spune Margareta Hojda, directorul agenției GDN Estates Imobiliare Oradea.
Sunt mai multe categorii de afaceri care se vând în oraș. Vorbim despre afacerile mari, cu un renume, dar și de afacerile mici, la început de drum.
„Sunt mai multe categorii de afaceri la vânzare. Sunt afaceri care se vând la momentul potrivit, și vânzarea este profitabilă. Vorbim de afacerile care funcționează bine și și-au câștigat imagine. Sunt și afacerile mici, care sunt în dificultate, sau proprietarii care își vând afacerile pentru că pur și simplu nu mai doresc să se ocupe de acestea. Este foarte important să știm că, inclusiv într-o afacere mică, trebuie să ne implicăm 100%, 24 din 24 de ore“, declară Mirko Antonino Giuffrida, CEO Gaminvest Group.
Conform experților în vânzări imobiliare, oamenii sunt interesați să cumpere o afacere la cheie, acestea fiind căutate inclusiv de persoane care vin din alte orașe.
„Sunt mulți interesați din Cluj, de exemplu, care vor să își cumpere o afacere la cheie în Oradea. Aleg să vină aici pentru că orașul este într-o continuă dezvoltare și pentru că suntem aproape de graniță. Ceea ce înseamnă că pot avea și varianta de extindere în Ungaria“, adaugă Hojda.
Afaceri de milioane de euro
Atunci când vorbim de prețuri, trebuie să știm că acestea variază în funcție de mai mulți factori. Putem găsi oferte care pornesc de la câteva mii de euro, de exemplu o patiserie, sau afaceri de milioane de euro, cum ar fi un hotel.
„De obicei, este mai ușor să vindem o afacere mai dezvoltată. Sigur că afacerile de milioane de lei sunt mai rar vândute, dar se găsesc clienți. Noi avem și afaceri care pornesc de la 10.000 de euro, dar și de milioane de euro. Bihorul continuă să se dezvolte, ceea ce face ca afacerile să fie căutate. Sunt firme mai mari care cumpără firme mai mici, sau altele care cumpără colaboratorii“, declară CEO-ul Gaminvest.
Totuși, atunci când decid să își pună afacerea la vânzare, orădenii au tendința să își supraevalueze business-ul punând un preț prea mare. Faptul că nu doresc să lase din preț poate duce la găsirea greoaie a unui client.
„Prețul de vânzare este, de cele mai multe ori, supraestimat. Totuși, oamenii sunt dispuși să negocieze prețul. Vă dau un exemplu, am avut la vânzare o pizzerie în zona centrală. Tranzacția a fost destul de dificilă deși au fost mulți clienți interesați. Prețul s-a negociat mult, de la 65.000 de euro, s-a ajuns la 45 de mii de euro“, povestește Margareta Hojda.
Pensiuni transformate în cămine de bătrâni
În ultima vreme, în județul Bihor, s-au scos la vânzare numeroase pensiuni. Oradea, Băile Felix, Coada Lacului, Bulz, Marghita, Padiș sau Valea lui Mihai, sunt doar câteva din zonele unde puteți găsi pensiuni de vânzare.
[eadvert]
Prețurile pornesc de la 200.000 de euro și, în funcție de cât este de mare, ce oferă și cât este de cunoscută, poate să ajungă să depășească suma de 2 milioane de euro. Potrivit lui Giuffrida, pensiunile sunt căutate pentru a fi cumpărate și, ulterior, transformate în centre de bătrâni.
„În ultima vreme, s-au vândut pensiuni care au fost transformate în centre de bătrâni. Este o cerere mare. La pensiuni intervine o problemă de preț, majoritatea de pensiuni din zonă concurează între ele la prețuri, nu la servicii și atunci le este greu să se mențină și să facă profit, și așa ajung pensiunile la vânzare“, spune acesta.
Tinerii, tot mai bine pregătiți să ajungă antreprenori
Conform unui studiu recent, peste 50% dintre antreprenori, fie că vorbim de cei care au avut succes sau de cei care pe parcurs au dat faliment, au curajul să deschidă o nouă afacere. De asemenea, mai bine de 53% dintre fondatori se află cel puțin la a doua afacere.
Potrivit aceluiași studiu, antreprenorii cer ajutorul în primul rând prietenilor și familiei pentru finanțarea unei afaceri. Vedem că mai bine de 50% se bazează pe cei apropriați, în timp ce 33% apelează la investitori, adică cel care pune proprii bani și doar o mică parte la fondurile de risc. Cei mai mulți români care au lansat startup-uri au preferat domenii precum educația, sănătatea sau comerțul online.
„Crește tot mai mult calitatea oamenilor de afaceri. Antreprenorii sunt tot mai bine pregătiți și știu foarte bine ce înseamnă marketingul, planning și tot ce prevede o afacere. Dacă ne uităm în jurul nostru, tinerii sunt foarte competitivi, atât la nivel național, cât și internațional. Afacerile acestora se dezvoltă cu o viteză foarte mare și cu profit. Eu consider că orice tip de afacere poate să funcționeze dacă există pasiune și dăruire și dacă ești competitiv și organizat“, mai spune Giuffrida.
Trimite articolul
XNu cumva orasul nu e suficient de atractiv? Nu ofera premizele unei dezvoltari durabile? Doamne fereste sa gandim asa! Sunt spatii centrale, si cand zic centrale nu ma refer la vrajeala imobiliara, in care se deschid afaceri si la cateva luni se inchid. Daca nu ai un lant in spate, daca nu ai afaceri colaterale, toate afacerile astea sunt destinate inchiderii. Cat despre clujeni, vor avea o trezire la cruda realitate diferita de cea platita. Oradea ar trebui sa invete sa (re)traiasca, plimbatul pe pietonala ca da bine in poze nu e suficient.
-
Oradea e cel mai atractiv oras, are cel mai mare primar din tara, cea mai eficienta administratie, cele mai multe betoane si fonduri UE
Principalul motiv este să scape cât mai repede de afacerile ,, profitabile ,, sau pe cale de a da faliment ! Pensiuni transformate în case de bătrâni !!! De ce ? Pentru că nu sunt rentabile ! Fără turiști aceste pensiuni sunt moarte ! ABC-urile de cartier au fost sufocate de marile centre comerciale și dacă nu își vând marfa proprie ( fructe , legume , țuica de casă ) pe sub tejghea , nu au nici o șansă !
Sunt scoase la vanzare pentru ca nu merg! Normal ca se vand pensiuni ca nu sunt turisti! Oradea e la pamant turistic si la restaurante!
Afacerile mici se inchid pentru ca nu pot plati salariile si taxele aferente la nivelul la care isi permite o multinationala. Pensiunile alea care se vand au fost de la inceput facute doar pentru a papa fonduri europene. Ca sa fie rentabile ar fi nevoie de un grad foarte mare de ocupare, nu doar pe weekend.
Veniți peste ocean sa vedeți ce dezastru e.. se apropie o recesiune de toată frumusețea în Q2.
Buy gold or/and btc.
Spun cei de la Gaminvest…niste escroci
-
De ce spui asta?