Potrivit unei postări de pe rețelele de socializare făcute de Ilie Bolojan, acesta „este proba de rezistență a grinzilor podurilor”.
Pe fiecare deschidere a celor două viaducte și a celor trei pasaje supraterane circulă două camioane încărcate. Acestea au greutatea de 40 de tone/camion. Pe baza senzorilor montați pe grinzi, muncitorii pot vedea deformarea acestora, în acest mod fiind verificată proiectarea corectă a grinzilor.
„La un viaduct sunt 20 de deschideri, la celălalt 25. Fiecare deschidere este verificată pe ambele sensuri de mers”, se mai arară în postare.
Marcajele au fost făcute
La finalul lunii septembrie, președintele CJ Bihor anunța că sunt făcute ultimele marcaje și au fost montate și consolele cu panourile indicatoare. Au fost montați și parapeții de protecție.
„Cei care tranzitează prin zona Beiușului vor câștiga minute bune, evitând blocajele din oraș. Pentru localnici, circulația prin Beiuș va fi mult ușurată, după ce se va deschide circulația”, spunea în acel moment președintele CJ Bihor.
Ultimele verificări a lucrărilor vor fi efectuate în săptămâna 7 – 12 octombrie, urmând să fie stabilită data de deschidere a circulației.
Împărțit în două etape
Centura Beiuș are o lungime totală de 9,3 kilometri, lucrările fiind împărțite în două etape.
„Complexitatea lucrării este determinată de relieful care a impus construirea a 2 viaducte (de 800 și 700 de metri), a 3 pasaje supraterane (lungime totală: 230 metri) și a 2 poduri (lungime totală: 28 metri). Primul tronson (etapa I), cu lungimea de 7,3 kilometri, începe din DN76, la intrarea în Beiuș dinspre Oradea, traversează Crișul Negru și Drumul Comunal 231 spre Finiș, ocolind Beiușul la vest. Apoi trece peste calea ferată și Crișul Negru și revine în DN76. Al doilea tronson (etapa II) are o lungime de 2 kilometri, înspre localitatea Delani. Face legătura între primul sector al centurii și DJ 764 Beiuș – Roșia – Aleșd și asigură accesul către viitorul parc industrial din Beiuș”, se arată într-un comunicat de presă.
Lucrările la primele două tronsoane sunt executate de:
- Etapa I: Drum Asfalt (Lider), Ilgaz Insaat Ticaret Anonim Sirketi, Obras Publicas y Regadios, OPR Asfalt (valoare contract: 269.464.711,29 lei, fără TVA)
- Etapa II: Drum Asfalt (Lider) și Ile Viorel Construct (valoare contract: 15.589.851,59 lei, fără TVA).
Finanțarea este asigurată din fonduri europene, prin Programul Operațional de Infrastructură Mare 2014 – 2020, și din bugetul Consiliului Județean Bihor.
Citiți principiile noastre de moderare aici!