Angajatorii bihoreni pot solicita sprijinul financiar prevăzut la Art. 6 din OUG nr. 132/2020 privind achiziționarea de bunuri pentru desfășurarea activității în regim de telemuncă prin intermediul platformei aici.gov.ro.
Documentele necesare angajatorilor pentru obținerea acestui sprijin financiar au fost aprobate prin Ordinul Ministrului Muncii și Protectiei Sociale nr. 1376/2020, publicat in Monitorul Oficial nr. 832/10.09.2020.
Documentele se pot descărca din platforma: aici.gov.ro, vor fi completate în format „PDF inteligent”, încărcate și transmise AJOFM Bihor prin intermediul aceleiași platforme.
Clarificări
Prin Ordinul ministrului Muncii și Protecției Sociale menționat au fost aprobate categoriile de bunuri ce pot fi achizitionate potrivit OUG nr. 132/2020 (Anexa1). Este vorba despre: sisteme de calcul tip laptop/notebook, tablete, smartphone, echipamente periferice de intrare şi ieşire aferente bunurilor prevăzute anterior, echipamente necesare conectării la internet aferente bunurilor prevăzute înainte, licenţe aferente sistemelor de operare şi aplicaţiilor software aferente bunurilor prevăzute anterior pentru desfăşurarea activităţii în regim de telemuncă. Prin actul normativ amintit a mai fost aprobat modelul cererii pe care angajatorul o va depune pentru acordarea sprijinului financiar în scopul achiziționării de pachete de bunuri și servicii tehnologice necesare desfășurării activității în regim de telemuncă (Anexa 2), precum și modelul declarației pe propria răspundere completată de către angajator (Anexa 3), dar și modelul listei telesalariaților pentru care se solicită acordarea sprijinului financiar (Anexa 4).
De asemenea, au fost stabilite documentele justificative pe care angajatorii trebuie să le transmită agențiilor pentru ocuparea forței de muncă, în termen de 30 de zile de la acordarea sumelor prevăzute
Angajatorii vor putea descărca și transmite documentele necesare acordării sprijinului financiar, precum și documentele justificative, prin intermediul platformei aici.gov.ro.
Sprijin financiar
Potrivit Art. 6 OUG 132/2020, pentru desfășurarea activității în regim de telemuncă, se acordă, o singură dată, angajatorilor pentru fiecare telesalariat un sprijin financiar în valoare de 2.500 lei în scopul achiziționării de pachete de bunuri și servicii tehnologice necesare desfășurării activității în regim de telemuncă.
Suma prevazută anterior se acordă, în ordinea depunerii solicitărilor, până la 31 decembrie 2020, din bugetul asigurărilor de șomaj, prin ANOFM, în limita fondurilor alocate cu această destinație, angajatorilor, pentru angajații care au lucrat în regim de telemuncă în perioada stării de urgență pentru cel puțin 15 zile lucrătoare.
În termen de 30 de zile de la acordarea sumei prevăzute anterior, angajatorul are obligația de a transmite ANOFM documente justificative referitoare la achiziția categoriilor de bunuri stabilite prin ordinul ministrului Muncii și Protecției Sociale.
În cazul nerespectării obligației de transmitere a documentelor justificative referitoare la achiziția categoriilor de bunuri stabilite prin ordinul Ministrului Muncii și Protecției Sociale, angajatorul restituie integral suma acordată.
Potrivit informațiilor primite de la directorul executiv al AJOFM Bihor, Békési Csaba, la agenția bihoreană au fost depuse până în prezent, peste 50 de solicitări de acordare a sprijinului în regim de telemuncă.
Citiți principiile noastre de moderare aici!