O veste bună pentru elevii orădeni care frecventează școlile din centru: urmează să fie deschis accesului pietonal pe o parte a podului dintre Aleea Gojdu și Parcul Libertății, până luni, 11 septembrie.
[eadvert]
În prezent, se lucrează la montarea pavajului de granit și a parapetelor metalice, de-o parte și de alta a podului. Podul a fost supus unui proces de reabilitare din cauza stării generale de uzură a pilonilor, toroanelor, a grinzii și a parapetului acestuia.
În cadrul proiectului s-a realizat hidroizolația podului, a fost turnată șapa, pe care apoi s-a aplicat sistemul de degivrare, acesta având rolul de a împiedica formarea gheții în anotimpul rece. Pilonul central și blocurile de ancoraj ale hobanelor au fost recondiționate.
Totodată, s-au turnat grinzile parapet și au fost realizate rosturile de dilatare de la cele două capete ale podului. Scara de acces dinspre malul Crișului a fost pavată, urmând finalizarea montării balustradelor de protecție. În continuare, se vor amenaja rampele de acces și va fi realizat sistemul de iluminat cu LED.
Istoria podului
Podul pietonal are o istorie de peste 150 de ani, fiind situat într-una din cele mai frumoase zone centrale ale orașului, de unde trecătorii pot admira atât peisajul natural al malului Crișului Repede cât și frumoasa arhitectură a mai multor clădiri de patrimoniu.
În 1910, podul de lemn care asigura traversarea Crișului a fost înlocuit cu un pod metalic, numit „Podul Paralelor”. În locul acestuia a fost construit în 1974 actualul pod hobanat, botezat de orădeni „Podul Intelectualilor”, denumire dată de vecinătatea unor redacții de ziare și reviste.
Pasarela hobanată are o lungime totală de 85,85 m, lățimea de 3,75 m, fiind alcătuită din traseul pietonal propriu-zis și două lise de parapet. Realizarea investiției are ca obiectiv modernizarea rețelei de infrastructură pietonală la standarde europene, astfel încât circulația pietonilor să se desfășoare în condiții maxime de siguranță și confort.
Potrivit municipalității, proiectul va aduce beneficii importante comunității, precum asigurarea accesibilității la punctele de interes existente în zonă, sporirea siguranței circulației pietonale, dar și beneficii estetice amplasamentului, Parcul Libertății fiind o verigă importantă în zona de spații verzi a municipiului, rol susținut de învecinarea cu râul Crișul Repede.
Lucrările sunt realizate de asocierea S.C Freyrom S.A și Procons Group S.R.L, valoarea contractului de execuție fiind de 3,6 milioane lei.
Trimite articolul
XSeria santierelor finalizate continua? Bah esti tâmpit? Uitate un pic in ce hal a ajuns orasul asta? Zici ca suntem in Ucraina. Intelegem pana la un punct progresul si nevoia de a renova si construi, dar sa fie tot orasul spart si plin de santiere? O sa vedeti cand incepe scoala cat dureaza sa ajungi din punctul A in punctul B intrun oras distrus de lucrari incepute si lasate in voia sorti! Cati ani mai trebuie sa rabdam. Lasati-ti-ne 1 an macar sa putem circula linistiti prin oras sa ne bu uram de el. Mai terminati odata cu santierul asta continuu. Deja turisti nu mai vor sa vina in Oradea pentru ca nu mai pot sa o viziteze fara sa stea ore in sir in trafic.
-
Nu sunt lăsate în voia sorții șantierele , chiar au mulți oameni de lucru și vor mai avea încă deoarece toți aceștia vor fi votanți de nădejde ! Acest șantier pe perioadă nedeterminată îl vom mai privi mult și bine de acum încolo altfel cum ,,justifici,, banul public ?!
-
Du-te la țară dacă nu-ti convine de unde ai venit ca faci galagie prea mare si postezi prostii, răutăcisme si aiureli.
Finalizate?
Pe bune?
Cand chiar in fraza urmatoare apare cuvantul “parțial”.
Sau o fi pârțial.
Dacă vafi ,,finalizat,, doar jumătate , înseamnă că vom putea circula pe el doar într-un picior ???
-
NU, doar pana la mijloc, dupa care te intorci pe malul de pe care ai pornit. Un nou clasic pmo/pnl/gpl.
Este, într-adevăr, o doză de disconfort când ai drumuri cu mașina prin oraș, dar cei mai mulți dintre noi facem două, trei drumuri pe zi, nu conducem toată ziua prin oraș și nu mai putem suporta situația. Pentru cei total nemulțumiți și care , vezi Doamne, nu mai suportă ,, bătaia de joc “, vă doresc să locuiți într-un oraș în care administrația nu face nimic pentru locuitorii lui, fără căldură iarna că țevile sunt vechi și se sparg când ți-e lumea mai dragă, fără centură ocolitoare, pasaje și poduri (ca să nu fie șantiere) dar în trafic tot se merge bară la bară, un oraș cu probleme la colectarea deșeurilor dar care stă ,,bine ” la capitolul rozătoare și câini vagabonzi… Ce ziceți, v-ar plăcea?