În august, JURNAL BIHOREAN & BIHON.ro ceruse montarea separatoarelor de sens, pe anumite sectoare de pe DN 1 – E60, ca urmare a tragediilor în serie. Urmare a apariției unor statistici potrivit cărora România este pe primul loc în Europa la numărul de accidente de circulație grave, Avocatul Poporului a emis o serie de recomandări autorităților centrale.
Instituția condusă acum de fostul europarlamentar ALDE Renate Weber solicită măsuri urgente, pentru creșterea gradului de siguranță al participanților la trafic.
Avocatul Poporului transmite că, inițial, ceruse lămuriri Direcției Rutiere din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române, CNAIR și CFR, privind cauzele care țin România în vârful acestui trist top. „Răspunsurile oferite nu au avut darul de a clarifica modul concret în care aceste autorități își propun să combată fenomenul accidentelor rutiere”, arată Avocatul Poporului.
Radare fixe între localități
În cadrul Recomandărilor emise, Avocatul Poporului solicită Ministerului Transporturilor, Ministerului Afacerilor Interne și Inspectoratului General al Poliției Române să aibă în vedere următoarele:
– montarea de parapeți în zonele abrupte;
– repararea urgentă a drumurilor, pasajelor rutiere, podurilor și viaductelor aflate în stare de degradare;
– montarea de separatoare de sens, în special în curbe și în zonele în care se pot atinge viteze mari;
– montarea de radare fixe între localități și la intrarea în localități, mai ales pe drumurile cu circulație intensă și pe autostrăzi;
– dublarea semnelor de circulație, prin practicarea de marcaje rutiere vizibile pe carosabil;
– identificarea rapidă a unor soluții pentru descongestionarea traficului în zonele în care acesta se blochează în mod frecvent.
Teme și pentru alții
Ministerului Educației Naționale i se solicită, între altele, să asigure, prin programa școlară, educaţia rutieră a preşcolarilor şi elevilor din învăţământul preuniversitar. De asemenea, să asigure, în unităţile de învăţământ specializate, pregătirea cursanţilor în vederea obţinerii permisului de conducere.
Avocatul Poporului îi cere și Ministerului Sănătății să ia în serios problema examinării medicale a candidaţilor la examenul pentru obţinerea permisului de conducere.
De asemenea, luarea unor măsuri în scopul prevenirii accidentelor de circulaţie generate de cauze medicale, inclusiv privind stabilirea semnului distinctiv ce se aplică pe ambalajul medicamentelor contraindicate conducerii vehiculelor. Avocatul Poporului cere Ministerului Sănătății să identifice rapid soluții care să contribuie la îmbunătățirea legislației în domeniu și la reducerea imediată a numărului de accidente rutiere.
Trimite articolul
XSau educatie pentru soferi noul avocat al poprului (pare mai de treaba ca si precedent) va avea mult de lucru cu Pporul “
s-au mai incercat radare fixe pe DN1, au fost declarate neconstitutionale si s-au dezactivat. probabil ministerul a pierdut factura si… lasa c-am platit de la buget, si acolo banii ajung dintr-o gaura in podea. de data asta s-a schimbat ceva, sau facem tot metoda clasica?
doamna Weber e clar ca habar n-are ce spune, inafara de masura cu dublarea indicatoarelor celelalte sunt fantezii de pe bancheta din spate. si apoi, pentru multi semnul ala cu o masina rosie si una neagra inseamna ca ei trebuie sa depaseasca neaparat acolo.
am eu o metoda mai ieftina: puneti politia sa patruleze in masini marcate, cu girofarul aprins pe lumina constanta (am vazut asta in judetul Braila pe ceata), sa vedeti cum toti merg legal si nimeni nu depaseste coloana. si cu banii ramasi construiti autostrazi si largiti drumuri la 4 benzi unde sunt probleme.
de ce nu cere modernizarea/ constructia spitalelor, scolilor si a autostrazilor?! zic si eu…
,,Nu au vãzut asfalt” (J. Klacson)
avocatul pulii!
Ce treaba are ,,avocata poporului” cu drunurile, ea sa-si vada de atributiile ei ca face de rusine institutia la care n-ar avea ce cauta,
Orice, numai sa nu se contruiasca autostrazi. Suntem codasi si la infrastructura rutiera, insa doamna nu intelege nimic din ce se intampla in trafic. Radarele sunt doar sursa de bani pentru buget si nu rezolva problema. La fel cum nu au rezolvat problema nici alveolele ucigase, ci din contra, au provocat accidente cu morti si raniti. Ceea ce ne lipseste este infrastructura de mileniul III, autostrazi fara limita de viteza, precum in Germania.
“Celebra Autobahn măsoară în prezent peste 13.000 km. Şi totuşi, deşi Republica Federală e singura ţară din Europa care nu a impus o limită generală de viteză pe autostradă, accidentele rutiere sunt din ce în ce mai rare.
Mult mulţi km/h, dar mai puţine victime
Conform Institutului de Statistică (Destatis), şofatul a făcut cele mai puţine victime pe şoselele germane, din ultimii patruzeci de ani. În 2009 au murit 4.200 de oameni în traficul rutier. Iar anul trecut (2010), au fost înregistrate 3.657 de accidente rutiere mortale.”
Clasa politica este alcatuit total din ultra prosti si ultra analfabeti ! Autostrazi trebuie facute , nu ziduri ! Vai, unde traim !
Abia astept sa vad cum va trece ambulanta pe langa masini pe un drum cu o banda de circulatie si separatoare.
Se impun separatoare de șoferi idioți, mai ales de cei care au luat permisul de-a moaca. Starea proastă sau lipsa drumurilor adecvate nu poate fi fluturată ca scuză la nesfârșit, dacă nu am deltaplan sau parașută, nu sar, cobor muntele pe jos!
Puneťi radare fixe. Iar maşinile de poliţie sã facã alt radar, prin surprindere, în cascadã.
Nu este aşa cã distanťele de acoperit xu maşini de poliţie se vor reduce simţitor?
Victorie! (şi pe centurã, din pod în pod, pe parapeţi, garduri, non stop). Cu radare fixe, centura va fi completã, ca şi împlinitã.
,,Glonţul vitezoman va inceta”.
Banii vitezomanilor vor curge la buget, din ei, mai
uşor se pot face autostrãzi, mai ales dacã le veţi da şi zile muncã pe lãngã suspendãri.
Cui îi este fricã de radare, sã ia trenul.
În tren se pot juca nfpuseuri fãrã limitã, mai ales cã trenul merge încet, pentru ca sã nu deraieze pe sens opus.
Soferilor iadului si a celor cu probleme de tot felul numai separatoarele de sens ii mai linistesc.
Este si asta o solutie de compromis pentru a mai micsora accidentele si “sportul” de a trece pe contrasens.