Din ordin pe baza Decretului stării de urgență, la propunerea Ministerului Sănătății, se pot face angajări directe, pentru doar 6 luni, în serviciile medicale de ambulanță și la direcțiile de sănătate publică din toată țara.
Din cauza evoluției Covid 19
Guvernul României a aprobat Hotărârea pentru modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea și funcţionarea Ministerului Sănătăţii. Conform actului normativ, pe o perioadă determinată de 6 luni, numărul maxim de posturi din cadrul direcțiilor de sănătate publică și serviciilor de ambulanță se suplimentează cu 2000 posturi.
Astfel, 1000 de posturi sunt pentru direcţiile de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului București și 1000 de posturi pentru serviciile de ambulanţă judeţene și Serviciul de Ambulanţă București – Ilfov.
„Măsura este necesară având în vedere evoluția situaţiei epidemiologice determinată de răspândirea coronavirusului pe teritoriul României, precum și declararea pandemiei de către Organizația Mondială a Sănătății la data de 10.03.2020”, a transmis Ministerul Sănătății.
La DSP și SAJ
La DSP e nevoie de personal pentru că evaluarea riscului de sănătate publică pentru perioada imediat următoare indică o creștere a numărului activităților de supraveghere activă, depistare timpurie, izolare și tratare a cazurilor COVID 19 pozitive, de urmărire a contactelor și prevenire a răspândirii continue a infecţiei care impune nevoia de suplimentare a personalului implicat în aceste activități.
Personalul direcțiilor de sănătate publică asigură triajul epidemiologic din punctele de trecere a frontierei, monitorizează persoanele aflate în auto-izolare la domiciliu, monitorizează persoanele aflate în carantină, recoltează probe în teren de la persoanele care corespund definiției de caz pentru testare COVID-19.
La fel, la serviciile de ambulanță e nevoie de personal în plus pentru că echipajele operative ale serviciilor de ambulanță sunt implicate atât în transportul pacienților confirmați cu COVID-19, cât și în recoltarea probelor de la persoanele aflate în carantină sau izolare la domiciliu.
Se așteaptă aprobare
Managerul Serviciului Județean de Ambulanță Bihor, dr. Liciniu Venter, a declarat că s-a realizat necesarul de personal pentru această jumătate de an, dar se așteaptă aprobare de la București. Regula e ca SAJ-urile și DSP-urile să transmită necesarul, iar apoi, posturile vor fi distribuite pe județe, funcție de necesitățile din fiecare unitate solicitantă, astfel încât să ajungă cele 2000 de posturi scoase la bătaie pe toată țara.
De retinut insa ca angajarile se fac conform criteriilor obisnuite, de exemplu, pentru asistenti trebuie minim sase luni vechime, pentru medici se accepta medici de Medicina Generala, dar trebuie sa aiba atestat in Medicina de Urgenta, iar ambulantierii trebuie si ei sa aiba experienta.
Măsuri speciale la UPU Oradea: termoscanner cu infraroșu pentru COVID-19
Citiți principiile noastre de moderare aici!