În ședința Consiliului Local de luni, 31 august a fost aprobat studiul de fezabilitate actualizat și indicatorii tehnico-economici pentru obiectivul de investiție “Lărgirea de la 2 la 4 benzi a str. Matei Corvin prin lărgirea pasajului inferior de la km 118+501 al căii ferate 328 Arad – Oradea”, scenariul 1 – Pasaj cu calea pe cuvă de balast. Chiar înaintea șefinței de CL, primarul Ilie Bolojan anunța revitalizarea acestui proiect, ce presupune lărgirea ogligatorie a pasajului CF, pentru ca traficul să nu mai fi strangulat în zonă, pe relația Bdul Ștefan cel Mare – str. Matei Corvin.
“Actualizarea studiului de fezabilitate a fost necesară deoarece acesta a suferit mai multe modificări la cererea partenerului Primăriei Oradea în această lucrare, și anume Compania Națională de Investiții. Astfel, proiectul va cuprinde și o trecere pietonală separată de partea de carosabil, iar girația care leagă strada Ștefan cel Mare cu strada Matei Corvin va fi cu 4 benzi”, transmite municipalitatea printr-un comunicat de presă.
Proiectul lărgirii pasajului CF pentru a permite subtraversarea pe patru benzi este un proiect mai vechi al administrației Bolojan, care nu a fost pus în practică până acum. Urmează să fie identificată sursa de finanțare. În faza de proiectare va fi identificată soluția tehnică privind desfășurarea lucrărilor sub trafic, în condițiile în care nu va putea fi oprit traficul feroviar și nici cel rutier, transmite viceprimarul Florin Birta.
Termen, 15 luni
Valoarea totală a investiției este de 15.498.731,50 lei cu TVA și cuprinde pasajul rutier cu o lungime de 31,08 m, pasaje pietonale cu 2 tunele de 24 m, respectiv 33,60 m, dar și lucrări rutiere pe DN19, trotuare pietonale, trotuare de siguranță, insulă girație. Durata de realizare a investiției este de 15 luni, din care 3 luni proiectarea și 12 luni execuția lucrărilor.
„Legătura actuală între municipiul Oradea și municipiul Satu-Mare se realizează prin DN 19, care străbate cartierul Episcopia Bihor de la sud la nord, pe 4 benzi de circulație. Drumul Național 19 dinspre Satu Mare care intră în intersecția giratorie (situată la km 0+000) a drumului de centură al municipiului Oradea are în prezent două benzi de circulație, constituind un punct de conflict important pe traseul DN 19 și o gâtuire a fluxului rutier cu consecințe negative asupra fluenței ciculației”, se arată într-un comunicat al Primăriei.
[eadvert]
Trimite articolul
Xar fi si cazul , cand se va deschide vama Bors 2 pt camioane , va fi prapad pe acolo !
Se introduc nu se elimina, ca Boljean foarte greu termina si repede incepe iar daca se darama.
-
Terminalul 2 de la aeroport,tot bolojan s- a chinuit sa termina???
ambuteiajele nu vor disparea atata timp cat timp acolo va fi giratoriu.
acolo trebuia pasaj subteran…altfel vom tot avea ambuteiaje pana la finalizarea noului drum de legatura cu autostrada..
-
Pai in loc sa faca pasaj aici ei fac la gara unde nu e nevoie
-
nicicum nu e bine pt tine asai?
-
da nicicum, ca nu ling curu si ma multumesc cu orice rahat ca tine, da mai aici trebuie pasaj, nu la gara, ce traficul pulii e gara ca necesita pasaj, esti sofer conduci macar prin oras, stii locurile unde e dezstru si unde e lejer. Deci in loc sa faci un pasaj unde e nevoie, facem unul numai sa fie, sa poata sta tiganii deasupra in fata garii
-
-
Bai ziaristi de doi bani. Nu strada se largeste la 4 benzi pt ca e cu 4 benzi. Se largeste doar o portiune de 20m sub pod si atat. Strada Matei Corvin incepe de la giratoriul cu Ion Bogdan. Nu demult ati facut tot ada o stire ce tot rahatul care a ajuns pe toata media din tara cand s-a finalizat ultimii 2.8km din drumul expres. Iar voi ati scris ca s-a finalizat drumul expres care incepe din fughiu pana la real2 care ocoleste prin nord si are o lungime de 2.8km. Atatia km are la voi tot drumul expres jurnalisti de doi bani, si radeau cei din tara ca vai doamne ce mare drum si mare realizare de doar 2.8km. Ca asa s-a inteles din articolul vostru. Mai e cand scrieti un articol din sport ca cineva a castigat ceva dar uitati sa mentionati disciplina sportiva
girația care leagă strada Ștefan cel Mare cu strada Matei Corvin ESTE fi cu 4 benzi!!! texte bolojenesti …
-
ESTE FI. Ba numai prosti angajeaza ca postaci mang asta?
-
E condiție obligatorie să fi dăncilez.
-
Buna ziua .Locuiesc pe strada Matei Corvin si consider aceasta largire ca fiind o idee buna .Insa intrebarea mea si nu numai a mea este cand se v a gasi o solutie pentru scoaterea circulatiei de mare tonaj de pe aceasta strada? deoarece este o zona de locuit in primul rand si zgomotul ,praful,casele taranesti vechi de peste 100 de ani se afla la mai putin de 3 m de strada si fecteaza grav aceste imobile . Nu exista o bariera de zgomot ,si gurile de canal peste care trec tirurile fac un zgomot infernal atat ziua cat si in timpul noptii.Doar imaginati va ca aveti dormitorul catre strada …Pentru aceasta situatie care dureaza de foarte mult timp se vor gasi oare investitii vre-odata sau nu exista interes.? Vorbim aici de sute de familii care traiesc acest disconfort teribil .Invit PMO sa faca niste studii legate de calitatea aerului si nivelul zgomotului atat in timpul zilei cat si in timpul noptii .Cu respect o zi frumoasa
-
Locuiesc si eu tot pe Matei Corvin .Traficul este un cosmar.Drumul expres construit pe pamantul expropiat pe bani de nimic nu ajuta deloc.Cind incep lucrarile o sa fie dezastru cu circulatie un an Poate pina la urmatorul centenariu se contruieste un drum ocolitor adevarat si pentru Episcopia
-
D-le Molnar; când va fi gata tronsonul girația de la Sântandrei, până la autobandă A3. Mai așteptați vreo 3 ani daca- aaaaaaaa…….?
pretul este cam piperat cu cei 15 milioane de lei s-ar putea face vreo 5 asemenea lucrari, dar fiind bani publici se umfla pretul si de cinci ori, ca doar traim in Romania.
12 luni executie voi sunteti bolnavi cu capul. Nici daca se facea din piatra bucata cu bucata nu ar dura atat.. tipic romanesc. Plus ca dupa executie ambuteiajul se va forma la asteptarea in giratoriu. Subpasajul era cea mai buna solutie (100 ani)
Mai exista locuitori de pe Matei Corvin printre cititori ?Exprimati va parerea ! Traficul greu trebuie oprit pe Matei Corvin
Este ca si cum ai trăi la 3 metri de drumul de centura .Va invit sa faceti un sondaj de opinie in randul cetatenilor
Ambuteiajele ar disparea daca centura s-ar fi facut normal,cel putin la 2-3 km. distanta de oras. Adica in vest ar trebui sa treaca pe la Sinteza, si sa se lege de DN19 dupa episcopia. Astfel traficul de tranzit nu ar mai intra in oras deloc.