Încă nici nu s-au semnat contractele de execuție pentru modernizarea tuturor celor patru loturi ale căi ferate Oradea – Cluj Napoca și ARF vrea să achiziționeze trenuri electrice și pe această rută. Autoritatea a publicat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SICAP) anunţul pentru achiziția a 20 de rame electrice.
[eadvert]
Este de înțeles această grabă, având în vedere că la prima licitație pentru achiziția a 20 de trenuri (RE-IR2), lansată în vară și anulată pe 1 noiembrie, nu a fost depusă nici o ofertă.
Potrivit anunțului ARF, valoarea estimată este cuprinsă între 1,2 miliarde lei, fără TVA și aproape 2,4 miliarde lei, fără TVA, inclusiv serviciile de mentenanţă și reparații necesare funcționării în condiții optime de siguranță și confort, instruire a personalului în ceea ce priveşte exploatarea, operarea trenurilor, transportul, asigurarea, punerea în funcţiune şi asistenţa tehnică în perioada de garanţie, conform Caietului de Sarcini.
În anunț se precizează că achiziția va consta în: 20 rame electrice inter-regionale RE-IR (20 rame+ 9 unități de rezervă), destinate transportului feroviar de călători inter-regional (de lung parcurs), conform cerințelor minimale specificate în Caietul de Sarcini.
În contractul de achiziție este prevăzută o clauză de revizuire privind posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanță cu încă 15 ani.
Rute de circulație
Ramele electrice inter-regionale vor fi utilizate pe următoarele rute: Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov; Cluj Napoca – Alba lulia – Simeria- Târgu Jiu – Craiova; Brașov – Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău- Pașcani-Iași/Suceava; Galați – Marășești – Bacău – Pașcani – lași/Suceava; Galați-Brăila – Făurei – Fetești – Constanța (Mangalia); (Mangalia) – Constanța – Fetești – Brăila – Mărășești – Bacău -Pașcani – Iași/Suceava; (Giurgiu) București – Ciulnița – Călărași.
ARF anunță că, conform analizei de exploatare a liniilor în curs de electrificare, Cluj Napoca – Oradea și Craiova- Calafat, extinderea serviciilor, după finalizarea electrificării, trenurile vor fi operate și pe urmatoarele rute de circulație: Oradea – Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov; Cluj Napoca – Alba lulia – Simeria- Târgu Jiu – Craiova – Calafat.
Evaluarea ofertelor se va face pe baza celui mai bun raport calitate-cost.
Finanţarea proiectului este asigurată prin PNRR. Termenul de depunere a ofertelor este 10 ianuarie 2023, ora 15:00.
Trimite articolul
XImi pare rau, dar vindem pielea ursului din padure ? Mai cale lunga pana acolo.
Iar puneți carul în fața boilor.
Căruța e viitorul.
Investiți în căruțe.