Deşi costumele nu au fost de epocă, experimentându-se vestimentaţii specifice secolului XX, „Nunta lui Figaro” de duminică seara a avut strălucire. Pentru că, până la urmă, omul sfinţeşte locul, iar vocile artiştilor sunt cele ce fac spectacolul. Vocea şi ţinuta scenică, congruenţa dintre personaje şi artiştii ce le însufleţesc sunt esenţiale pentru calitatea „produsului finit”.
La finalul celor circa trei ore de spectacol, publicul orădean a fost generos cu artiştii care le-au oferit „Nunta lui Figaro” pe scena teatrului orădean. O operă ce s-ar cere repetată, însă rămâne de văzut în ce măsură Oradea este în stare să pună în scenă încă o dată un asemenea spectacol pentru iubitorii frumosului din oraşul nostru. O punere în scenă ce cu siguranţă a crescut nivelul de aşteptare în rândul generosului public ce a umplut duminică seara sala mare a Teatrului Regina Maria.
Spectacolul a avut sare şi piper: tenori, soprane, baritoni şi mezzosoprane, acompaniaţi de Orchestra Filarmonicii de Stat din Oradea, dar şi de corul „L anunciazionne” al Catedralei greco-catolice Sf. Nicolae din Oradea.
Protagoniştii
Distribuţia a fost una internaţională. Artişti tineri, dar cu experienţă, de peste hotare, şi-au conjugat eforturile alături de studenţi orădeni aspiranţi la roluri care să-i afirme. La doar 29 de ani, baritonul rus Anton Markov l-a jucat cu nerv pe Figaro, în timp ce soprana Olga Czerwinsky (Austria, născută în Ucraina) a dat dovadă de o naturaleţe ieşită din comun, în rolul miresei lui Figaro, Susanna.
Experienţa baritonului galez Rhys Jenkins a făcut din contele de Almaviva un personaj ce cu greu va putea fi uitat de publicul orădean. Orădeancă la origine, stabilită acum în Elveţia, Diana Oros – Wilder a jucat-o cu graţie pe Rosina, greu încercata contesă de Almaviva. Soprana Antonela Bârnat (Bucureşti) l-a însufleţit pe amorezul Cherubino, personajul ce leagă întreaga operă, în timp ce bas-baritonul orădean Florin Mircea Ganea l-a interpretat cu aplomb pe Bartolo, tatăl lui Figaro. Energica franţuzoaică Marine Chagnon a fost Barbarina, veşnic desculţă, în timp ce alţi tineri artişti orădeni au făcut cinste Universităţii din Oradea: Antonia Iacob (Marcellina), Cristina Bede (Barbarina), Robert Bede (Basilio), Levente Meszaros (Antonio) şi Laszlo Bede (Don Curzio).
Opera „Nunta lui Figaro”, de W.A. Mozart a fost pusă în scenă la iniţiativa tenorului Stelian Gheorghe, prin Asociaţia Culturală OperAcademy, în colaborare cu Teatrul Regina Maria, Filarmonica de Stat Oradea şi Universitatea Oradea.
Citiți principiile noastre de moderare aici!