Acesta dă și cifrele înspăimântătoare ale victimelor accidentelor rutiere, cauzate de infrastructura total deficitară raportat la numărul de mașini: 1.900 de decese pe an și 8.000 de persoane rănite grav, pe an.
„Avem în vedere o simplificare a legii achizițiilor publice, deoarece nu accesăm nici bani europeni. Nu este vorba, așadar, doar despre infrastructură. Avem în vedere o inițiativă legislativă pentru simplificarea procedurilor privind achizițiile publice, dar și pentru urgentarea proiectelor de infrastructură, deoarece scurtarea termenelor pentru obținerea avizelor necesare ar trebui să fie principala preocupare”, declară Ghilea.
Depășiri cronice
Acesta se referă la întârzierile permanente privind eliberarea acordului de mediu și descărcările arheologice mereu amânate, aspecte care îngreunează serios ritmul de construcție a autostrăzilor în România.
„În lucru sunt 200 km de autostrăzi, dar termenele sunt mereu împinse cu un an sau doi. Tronsonul Sebeș – Turda este programat pentru deschidere în 2019 – 2020, deși în vechiul program era asumat anul 2017. Lugoj – Deva, ce trebuia finalizat anul trecut, nu mai are termen. Pentru Pitești – Sibiu, lipsa studiului de fezabilitate și a acordului de mediu generează premise sumbre, abia după 2022. La tronsonul Borș – Suplac ne aflăm doar în faza de evaluare. Termenul de soluționare este incert, influențat de contestații și birocrație. Eu nu văd ca anul acesta să înceapă lucrările la acest tronson”, concluzionează fostul prefect de Bihor.
Citiți principiile noastre de moderare aici!