Oradea. Cursurile şcolare se vor lua, în cel mai bun caz, la începutul lunii iunie, dar în condiţii speciale. Până atunci, începând de luni, 27 aprilie 2020, activitatea didactică online începe să fie monitorizată. Obligativitatea şcolii online vine printr-un ordin de ministru, publicat, acum două săptămâni, în Monitorul Oficial. Ordinul ministrului Educaţiei, Monica Anisie, cuprinde măsurile pe care ministerul, inspectoratele şcolare şi unităţile de învăţământ trebuie să le ia pentru buna desfăşurare a activităţii didactice cu elevii, activitate care s-a mutat online.
În majoritatea şcolilor din Bihor, dascălii şi elevii reuşesc să se adapteze noilor metode de predare online. La final de cursuri, dascălii trebuie să întocmească un raport de activitate, care va cuprinde, concret, ceea ce au realizat online cu elevii (activităţile desfăşurate, când s-a intrat pe plaftormele educaţionale cu elevii, când s-a interacţionat cu aceştia, în ce formă şi ce resurse s-au transmis etc.
Imediat după suspendarea cursurilor, în majoritatea şcolilor din Oradea şi din judeţ, dascălii au realizat lecţii online şi au transmis spre elevi resurse de pregătire.
Noul ordin de ministru le permite dascălilor să-i noteze pe elevi, prin calificativ sau notă, iar acestea vor putea fi trecute în catalog, cu acordul elevului sau al părintelui ori a tutorelui legal, la revenirea la şcoală.
Ordinul este criticat de Consiliul Elevilor, dar şi de părinţi, în special de cei care au copii în clasele primare.
Nemulţumiri
Reprezentanţii Consiliului Naţional al Elevilor, evidenţiază că sute de mii de elevi din România nu au acces la instrumente digitale sau la internet şi nu pot astfel să participe la cursurile online, organizate în perioada pandemiei de Covid-19.
,,În contextul în care factorii decizionali au eșuat să asigure un cadru legal care să permită în timp util achiziționarea infrastructurii necesare pentru elevi și profesori, considerăm măsura adoptată profund discriminatorie și atragem atenția asupra faptului că ea facilitează comiterea de abuzuri, precum folosirea absenței ca mijloc de coerciție”, au transmis reprezentanţii Consiliului Național al Elevilor.
Pe de altă parte, părinţii copiilor critică obligativitatea participării la cursuri online, în contextul în care mulţi dintre ei lucrează şi nu pot să-şi supravegheze copiii care vor petrece câteva ore pe zi în mediul online.
,,Noi avem copilul de clasa pregătitoare. Amândoi lucrăm în linia întâi. Cum ar putea participa copilul nostru la aceste cursuri?! Acasă rămâne cu bunica. Bunica lui are 60 de ani, nu se descurcă cu platformele online. Unul dintre părinţi e obligat să fie în permanenţă lângă copil. Şi cum am putea să ţinem un copil, la această vârstă, ţintuit patru ore în faţa calculatorului?! De ce nu era bine cu fişele transmise de doamna, cum am lucrat până acum”, s-a întrebat o mămică, cadru medical în Oradea.
,,Eu am un băiat în clasa a VI-a şi un copil de clasa pregătitoare. Cel din clasa a VI-a face ore online de ceva vreme, iar de luni are ore de la ora 8 dimineaţa, conform orarului. Sincer, nu mi se pare normal ca şi pentru clasa pregătitoare aceste ore online să fie obligatorii”, a afirmat o altă mămică.
Alţi părinţi, cu doi sau trei copii, s-au plâns că nu dispun de atâtea device-uri pentru a participa la cursurile online care se anunţă a fi organizate după orarul obişnuit al şcolii.
,,Trebuie propus doamnei ministru să cumpere fiecărui copil un calculator. Nu toţi dispun de device-uri pentru fiecare copil în parte”, au afirmat mulţi dintre părinţi.
,,Eu am două fete de ciclul primar. Practic, trebuie să stau să fac cursuri online în ore diferite. Şi atunci, sunt blocată toată ziua în faţa calculatorului, atât eu, cât şi fetele mele. La noi sunt ore diferite de lucru. Îmi pierd toată ziua cu online-ul lor. Ei nu se gândesc că şi noi lucrăm? Dau doar legi, fără să se gândească. Ei sunt plătiţi din banii noştri şi trebuie să îşi justifice cumva banii, dar noi suntem cei care facem lecţiile şi temele!”, a răbufnit un alt părinte.
Şi pentru dascăli şcoala online a fost şi este o provocare. Unii dintre ei susţin că este necesară inclusiv formarea dascălilor în accesarea şi utilizarea diverselor platforme educaţionale sau de comunicare. În plus, sesiunile online presupun o muncă de pregătire destul de mare, fiindcă o oră online este precedată de cel puţin o oră de pregătire a lecţiei de predare.
Atât pentru dascăli, cât şi pentru elevi şi părinţi devine obositor şi statul fizic în faţa monitorului, atât de multe ore în aceeaşi poziţie – fiindcă pauzele dintre sesiuni sunt scurte, de 10 – 15 minute.
Elevii s-au adaptat acestui nou stil de predare a lecţiilor, însă preferă comunicarea faţă în faţă. Au nevoie de contactul uman. Însă, deşi revoltaţi, atât dascălii, cât şi elevii şi părinţii încearcă să se adapteze noii situaţii şi învaţă din mers.
Plan judeţean
Planul judeţean pentru desfăşurarea cursurilor on-line va fi finalizat săptămâna aceasta. Tot acum va fi centralizată lista cu numărul elevilor care nu dispun de mijloace tehnice de comunicare online.
La solicitarea Inspectoratului Şcolar Judeţean Bihor, directorii şcolilor au cerut dascălilor să îi chestioneze pe părinţi elevilor referitor la mijloacele de comunicare online.
,,Vă rog să-mi comunicaţi (în privat) dacă sunt copii în clasa noastră care nu au acces la internet sau tehnologie: calculator, laptop, tabletă sau smartphone. Este o situaţie cerută de conducerea şcolii şi sunt avute în vedere două aspecte: cadrele didactice şi platformele educaţionale de care dispun, respectiv elevii, şi măsurile care pot fi luate în vederea dotării acestora cu echipamentele necesare desfăşurării şcolii online, devenită obligatorie prin ordin de ministru”, este anunţul publicat pe un grup de părinţi de un cadru didactic al Şcolii Dacia din Oradea.
Astfel, Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor, împreună cu autorităţile judeţene şi cele locale vor comunica modul în care pot să sprijine dotarea cu instrumentele necesare comunicării online a elevilor, în special a celor din mediul rural.
Sunt copii, în special în zonele defavorizate, care nu au tabletă, telefon, laptop sau computer. Alţii stau în zone unde nu este nici măcar semnal de telefonie. Pentru aceştia se încearcă să se găsească soluţii.
,,Faţă de ultima discuţie pe care am avut-o cu directorii, au fost comunităţi în judeţ unde primăriile au achiziţionat anumite platforme şi device-uri. Lucru care este îmbucurător. Acolo unde activitatea didactică cu elevii nu se poate realiza online, vor exista planuri de recuperare şi planuri remediale. Acestea vor fi aplicate imediat după reluarea cursurilor”, a declarat Alin Novac-Iuhas, şeful Inspectoratului Şcolar Judeţean Bihor.
Trimite articolul
XSunt binevenite aceste ore online, decat sa meargă la scoala in schimburi sau sa se imbolnaveasca unii de la altii. Să se găsească o soluție si pentru a da tezele sa li se poate încheia mediile.
Intr-adevar scoala online nu e o solutie viabila pentru toata lumea. Poate ar fi mai bine inghetarea anului scolar si repetarea anului pentru toate clasele.
-
Da ba,si tu ai iubit scoala cand erai mic,nici n-ai simtit ca ti-a ocupat timpul
-
Nu poate fi nimeni sigur ca daca se ingheata anul scolar si se reincepe la anul nu vor aparea aceleasi probleme.
Trebuie de acum conceput un plan bine pus la punct. Varianta online e cea mai fiabila, iar statul ar trebui sa asigure cumva acces tuturor elevilor.-
Așa este, dar varianta on-line poate fi o soluție doar temporară, de compromis.
-
Sa-i lase repetenti pe toti, oricum nu se alege mare lucru de capul lor. Pentru aspirantii la politica sa se stabileasca un pret rezonabil la diplome.
„Reprezentanţii Consiliului Naţional al Elevilor, evidenţiază că sute de mii de elevi din România nu au acces la instrumente digitale sau la internet şi nu pot astfel să participe la cursurile online”.
Dragi „reprezentanți”! Nu mai cheltuiți câte 7-800 sau chiar peste 1.000 euro pe cele mai fițoase telefoane (oricum nu le folosiți decât la foarte puține activități cu adevărat utile), luați-vă un laptop de 300 euro cu acces la internet inclus! E greu?! Aaaa, nu e „cu fițe”, comprende…
Pentru părinții cu mai mulți copii și/sau pentru cei cu copil în primar este, într-adevăr, mai complicat.
„…au fost comunităţi în judeţ unde primăriile au achiziţionat anumite platforme şi device-uri”. Deci, se poate!
Oricum, cei pe care-i așteaptă cel mai mare efort în plus, sunt dascălii. Mai ales cei care-s bâtă la limba engleză și se feresc de tehnologie…
-
Mda efort in plus pt.dascali, bine zici ca doar trebuie justficat activitatea (lor). Pe net gasesc copii informatii de care profa Marie nici nu a auzit…,dar cum ramane cu fondul de clasa si”micile”atentii? Acu raman cu buza umflata… online!