La Liceul Teoretic German „Friedrich Schiller” din Oradea, tocmai s-au încheiat cursurile primei ediții a Școlii de vară – „Sommerschule”. La eveniment au participat 35 de elevi din clasele primare, coordonați de cadrele didactice Ellenes Jakabffy Emese, Halász Katalin, Simona Nojea, Kötting Elena, împreună cu voluntara Xenia Bolschakow, venită din Germania în cadrul proiectului „Kulturweit – Freiwilligendienst”.
„Toate activitățile organizate au avut ca obiectiv dezvoltarea gândirii critice a elevilor, a inteligenței emoționale, precum și competențele de exprimare în limba germană în contexte/situații diverse, socializarea, munca în echipă și cooperarea. Acestea au avut loc atât în incinta școlii cât și în diverse locuri din oraș”, spune psihologul Crina Crețu.
Tema proiectului a fost „Die fünf Sinne – Cele cinci simțuri”, fiecăruia dintre ele corespunzându-i câte o zi a săptămânii.
Elevii au fost provocați să ia parte la activități care le-au „trezit”, activat, simțurile:
– pregătirea aluatului de turtă dulce, coacerea și consumarea produsului finit, au creat multă bună dispoziție și au demonstrat abilitățile celor implicați, la fel ca și relizarea unei salate de fructe;
– degustarea pe nevăzute, fiind legați la ochi cu o eșarfă, a presupus identificarea alimentelor cu ajutorul mirosului, ustului și simțului tactil;
– au urmat apoi două ateliere în cadrul cărora a fost important simțul auditiv; în cadrul primului dintre acestea, cel de meloterapiei, cu ajutorul diferitelor instrumente muzicale specifice oferite de psihologii Crina și Alin Crețu, copiii au fost încurajați să le încerce pentru a-și da seama ce sunete produc, apoi au urmat exemplul celor doi coordonatori fiind ei, pe rând, dirijorii „orchestrei” formate ad hoc; al doilea atelier a fost coordonat de profesorul Gebe Béla, care împreună cu participanții a interpretat diferite cântece.
Vizite
Activitățile care au avut loc în afara școlii au constat în:
– vizitarea tipografiei „Imprimeria de Vest” pentru a urmări etapelor de lucru în realizarea unei cărți;
– cunoașterea parcului din jurul Cetății Oradea și vizitarea muzeului acesteia; copiilor li s-a cerut să recunoască un copac cu ochii legați, folosind doar simțul tactil; după jocurile de recreere în parc au fost văzute expoziţiile: „Zestrea Minerală a Maramureşului” (61 de eşantioane minerale din minele din jurul oraşului Baia Mare), „Regina Maria, un veac de inspiraţie” (cărţi rare, cărţi poştale, fotografii, vestimentaţie şi accesorii de design, piese ţărăneşti sec. XIX –XX) și
„Decenii de indiferenţă. Cetatea Oradea din pragul colapsului la măreţia de odinioară” (etapele reabilitării Palatului Princiar).
– explorarea Grădinii Zoologice din Oradea, unde elevii și-au identificat animalul preferat și l-au descris cu ajutorul informațiilor obținute de pe tăblițele informative; cunoștințele reactualizate au fost valorificate prin completarea unui chestionar – joc; Pe tot parcursul programului, copiii au învățat numeroase cântece și jocuri în limba germană.
Participanții au avut posibilitatea să aplice în contexte noi și să-și fixeze cunoștințele dobândite în cursul anului școlar, într-un cadru relaxant, plăcut.
Copiii au confecționat un Lapbook în care au desenat respectiv și-au notat cunoștințele dobândite despre organele de simț și rolul acestora.
„Această săptămână, bogată în evenimente, a luat repede sfârșit. Ca urmare a acestei prime experiențe, putem spune că nu ne vom opri, urmând a le oferi elevilor noștri și alte activități interesante de petrecere a timpul liber în mod activ și creativ”, a conchis psihologul Alin Crețu.
Citiți principiile noastre de moderare aici!