Proiectul a avut ca principal scop valorificarea potențialului intelectual al copiilor cu privire la capacitatea acestora de a-și perfecționa competențele acumulate în timpul anului școlar și de a le folosi în diverse contexte. Principalul scop a vizat nevoia de comunicare în limba română și limba engleză. Coordonatorii acestui proiect au fost doamnele profesoare ale școlii, Durne Estera, Todor Eva și Butuc-Mayer Veronica.
Proiectul și-a propus să răspundă unei nevoi crescânde a copiilor de a participa la activități educative și în timpul vacanței de vară. De asemenea, părinții și-au exprimat dorința de a-și înscrie copiii la aceste activități ale școlii de vară, apreciind obiectivele acestui proiect: încurajarea și stimularea lecturii în limba română și engleză, stimularea inițiativei personale a elevilor, dezvoltarea capacității de autocunoaștere, formarea și dezvoltarea spiritului de echipă, accentuarea motivației de învățare a limbii române și engleze, dezvoltarea nevoii de succes, sensibilizarea elevilor, părinților, în ce privește importanța activităților nonformale ca posibilitate de comunicare și ca modalitate de cunoaștere și înțelegere multiculturală.
Bazându-ne pe entuziasmul curiozităţii caracteristic vârstei şcolarilor, luând în considerare propunerile şi aşteptările formulate de copii, am propus, prin acest proiect, activităţi care să-i ţină aproape de şcoală, să le ofere o alternativă valoroasă în petrecerea plăcută şi instructivă a vacanţei. Dincolo de toate acestea, trebuie să accentuăm esenţa proiectului – socializarea, prin adaptare la celălalt, prin respectarea regulilor de grup. Copiii învaţă să descopere împreună, să comunice, să se organizeze, să respecte reguli, să avanseze propuneri, să aibă încredere în sine şi, mai ales, să se bucure împreună. Experienţele de grup încheagă prietenii, dărâmă barierele prejudecăţilor, dau naştere la solidarităţi şi adaptări la situaţii sociale.
În cadrul acestui proiect s-au desfășurat activități precum: concursuri literare și artistice, concursuri și competiții lingvistice în echipă și individuale, concursuri în limba română și engleză, competiții sportive: fotbal, baschet, volei, tenis de masă, ateliere de creație –limba română și limba engleză, lucru de mână, vizionare de filme educative, jocuri distractive, jocuri de rol, jocuri de cooperare şi de încredere, desfăşurate în aer liber. Printr-un astfel de proiect, şcoala va deveni un altfel de loc pentru o altfel de învăţare în această perioadă. Va fi o nouă experienţă în viaţa de şcolar.
Estera Durne
Citiți principiile noastre de moderare aici!