Dascălii de la Şcoala Dacia au decis că elevii de clasa a III-a să beneficieze de metode moderne de învăţare şi să performeze în gândire. Şi au aderat la noul program opţional Matematica digitală. Aici copiii se bucură să vadă cum reprezentările statice din manualul tipărit precum ilustraţiile, tabelele, exerciţiile prind viaţă într-un adevărat laborator virtual de matematică. Lecţiile capătă sunet şi culoare, simulările invită la imaginaţie, testele au feedback imediat, diagramele şi graficele configurabile îi ajută pe copii să rezolve problemele în joacă, iar orice exerciţiu se transformă din încercare în provocare.
„Noua disciplină opţională propune un conţinut ştiinţitific adaptat nevoilor elevilor, selectând în mod special acele elemente care crează dificultăţi la clasă şi în evaluările naţionale. Exerciţiile au putut fi lucrate pe niveluri diferite de dificultate şi au antrenat interesul elevilor pentru matematică. A existat o secţiune pentru profesori şi una pentru copii. Noi am propus un portofoliu cu probleme şi argumente. Problemele propuse prin proiect au fost de calitate şi cu aplicabilitate, au avut teme de interes: «Cavaleri şi domniţe», «Castele». La rândul nostru, am propus o temă care probabil ne-a adus şi premiul şi care nu exista: se referea la unităţi de măsură pe care le-am tratat cu ajutorul Albei ca Zăpada”, spune doamna învăţătoare Florica Hava, care alături de doamnele învăţătoare Georgeta Bucşe şi Maria Costin au fost dascălii de la Şcoala Dacia implicaţi în competiţia naţională şi premiaţi. „Ne bucurăm de fiecare dată când dascăli şi elevii noştri se remarcă la nivel naţional. De această dată suntem primii pe judeţ şi ocupăm locul doi în cadrul Regiunii NV, cu 99 de puncte din 100, în cadrul competiţiei naţionale Matematica digitală. Premiile obţinute de şcoală pentru această performanţă sunt consistente: o tablă smart de mari dimensiuni, un laptop, un videoproiector, zece tablete. De asemenea, cincisprezece copii vor primi premii în valoare de aproximativ 500 lei fiecare, premii constând în ghiozdane şi rechizite”, a spus domnul profesor Florian Hava, directorul Şcolii Dacia.
265 de şcoli în competiţie
Matematica digitală propune o abordare diferită a procesului de învăţare-predare prin metode şi conţinut şi include printre resursele sale educaţionale şi un ghid multimedia interactiv, care va transforma elevul din spectator în participant activ la lecţie. Ghidul propune un concept nou, trecerea la abordarea pedagogică centrată pe elev care presupune transformarea manualelor şcolare prin includerea elementelor interactive care sporesc motivaţia pentru învăţare a elevului şi îmbogăţesc experienţa de învăţare.
Perioada de implementare a proiectului a fost 14 aprilie 2014 – 13 octombrie 2015.
Proiectul este implementat de Ministerul Educaţiei Naționale – Unitatea de Management a Proiectelor cu Finanţare Externă. Finanțator: Proiectul este co-finanțat din Fondul Social European (FSE) prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane (POS DRU), Axa Prioritară 1 – „Educaţia şi formarea profesională în sprijinul creşterii economice şi dezvoltării societăţii bazate pe cunoaştere”, Domeniul major de intervenţie 1.1 – „Acces la educaţie şi formare profesională iniţială de calitate”. În competiţie au intrat, la nivel naţional, 265 de şcoli, 5.125 de elevi și 1.056 de cadre didactice. Din Bihor au mai avut proiecte câştigătoare: Şcoala Generală 1 Bunteşti, Şcoala Generală 1 Sântandrei, Liceul Teoretic „Lucian Blaga” şi Liceul Tehnologic Dobreşti.
Citiți principiile noastre de moderare aici!