Această vizită specială le-a oferit elevilor posibilitatea de a se familiariza cu lumea interesantă a sectorului medical, de a afla despre activitățile zilnice ale spitalului și de a dobândi experiență și cunoștințe în timpul activităților.
[eadvert]
Copiii au vizitat sălile de tomografie computerizată și de imagistică cu raze X, sub îndrumarea Dr. Nichita Adela.
Au învățat că și CT-ul folosește raze X, dar folosește un fascicul plat pentru a lumina obiectul examinat din mai multe direcții. Au putut vedea pe imaginile digitale zonele de creștere a oaselor lungi ale copiilor, au putut număra oasele mâinii – 27 la număr, și au aflat că imaginile realizate aici pot fi accesate cu ușurință de specialiști din alte părți prin intermediul internetului.
Copiii au învățat despre ultrasunete și, datorită unui elev curajos, au putut vedea cum se văd prin aparatura modernă, rinichii, ficatul, bila, pancreasul și vezica urinară.
O inspecție amănunțită a ambulanțelor a oferit, de asemenea, o experiență memorabilă, deoarece copiii și-au dat seama despre importanța asistenței de urgență, prin amabilitatea lui Tibor Farkas.
Au vizitat unitatea de Neonatologie, unde este mereu cald pentru micuții bebeluși. Au văzut echipamentul sofisticat care îi ajută pe prematuri să rămână în viață, dar cel mai mare succes au avut chiar bebelușii pe care i-au admirat prin fereastra de sticlă. Clasa a ținut să mulțumească, pentru toate acestea, asistentei Erzsébet Réti și șefului de secție Dr. József Szabó.
Testele de laborator sunt esențiale pentru diagnostic, așa că, la sugestia Dr. Micu Jipa Anamaria, Dr. Onița Corina a prezentat clasei chimia clinică, microbiologia și hematologia. O elevă curajoasă a reușit să afle ce grupă de sânge au globulele sale roșii.
Intervenții de urgență
Unul dintre obiectivele vizitei la spital a fost exersarea primului ajutor, pe care echipa medicală de urgență a spitalului (Enikő, Roxana, Claudia, Gyöngyi) i-a ajutat pe elevi să învețe prin joc, punându-i în situații posibile de viață.
Acestea au fost prezentate copiilor, grupați în echipe de câte patru, de către Dr. András Györfi, medic șef de medicină internă.
Fiecare elev a trebuit să rezolve singur situațiile: o victimă îngropată în zăpadă, o persoană care nu știe să înoate și este prinsă în apă, o victimă a unui atac terorist, cum să trateze o persoană rănită în urma unui cutremur, ce trebuie să facă în caz de electrocutare sau de un simplu leșin, sau o otrăvire cu gaz, ce ordine să urmeze.
Situațiile au devenit și mai realiste folosind efecte sonore și diferite accesorii, astfel încât este garantat că toată lumea își va aminti ce trebuie să facă în viața reală.
S-a exersat compresia, ventilația, utilizarea resuscitatorului automat și raportarea telefonică. S-a acordat un certificat tuturor celor care au răspuns corect în situații de urgență.
„Chirurgie” pe pulpe de pui
De asemenea, copiii au avut posibilitatea să facă un exercițiu surprinzător cu ace curbate și pensete: au trebuit să coasă pulpe de pui care fuseseră „rănite” de tăieturi.
Nu a fost ușor, dar au încercat și au exersat sub îndrumarea doctorului László Vindis, medic ortoped și absolvent al Liceului „Szent László”, care a demonstrat tehnicile folosite.
La final, emoțiile au fost stinse cu pizza delicioasă și băuturi răcoritoare oferite de gazde, moment în care copiii își împărtășeau deja experiențele din ziua respectivă.
„Mulțumiri lui Norbert Tőtös, care a îndrumat tot timpul grupul, ca membru al departamentului administrativ, fiind și un mare actor în timpul exercițiilor, aducând zâmbete pe fețele copiilor.
Mulțumim directorului medical, Dr. Badale Cezar Goerge al Spitalului Municipal Dr. Pop Mircea din Marghita, managerul spitalului, doamnei Aliz Bradacs, personalului unității medicale pentru o zi memorabilă și educativă, care a fost plăcută în fiecare minut!”, transmite diriginta clasei, Haràcsek Klementina, cu recunoștință.
Citiți principiile noastre de moderare aici!