BIHON

BIHON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
Select Page
  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
APLICAȚII
MOBILE
AndroidDescarcă aplicația BIHON iOSDescarcă aplicația BIHON
BIHON
BIHON Ştirile judeţului Bihor
Schimbări majore în Codul Rutier: tinerii fără experiență nu vor mai putea conduce bolizi, iar radarele vor fi semnalate

Schimbări majore în Codul Rutier: tinerii fără experiență nu vor mai putea conduce bolizi, iar radarele vor fi semnalate

De Ramona Pașcu
la 7 March 2024 08:26 Reactualizat la: 6 March 2024 22:29
10 Comentarii

Schimbări majore în Codul Rutier: tinerii fără experiență nu vor mai putea conduce bolizi, iar radarele vor fi semnalate

7 March 2024 08:26 Reactualizat la: 6 March 2024 22:29
În această săptămână, Senatul a adoptat tacit o propunere legislativă de modificare a OUG 195/2002.
Scris de Ramona Pașcu - În această săptămână, Senatul a adoptat tacit o propunere legislativă de modificare a OUG 195/2002.

Trimite articolul

X

De acum, șoferii vor avea voie cu detectoare de radar iar radarele urmează să fie semnalate din timp, fie prin panouri, fie prin mass-media. Propunerea prevede și schimbări pentru tinerii care doresc să obțină permisul de conducere, ori care au deja permis și doresc să își achiziționeze o mașină.

Mai multe ore de școală de șoferi, mai puțini cai putere pentru începători

Dacă propunerea va trece și de Camera Deputaților, legislația rutieră le va interzice conducătorilor de autovehicule care au vârsta de până la 21 de ani sau o experiență de conducere mai mică de un an pentru categoria de vehicule B să conducă vehicule care depășesc 100 CP, respectiv 75 de kw în cazul vehiculelor electrice.

[eadvert]

O altă propunere este majorarea numărului minim de ore de pregătire teoretică și practică pentru obținerea permisului de conducere pentru categoria B. Dacă până acum, pentru pregătirea teoretică și cea practică elevii făceau 20, respectiv 35 de ore, după modificarea legii acestea vor fi de 25 de ore, respectiv 45 de ore.

„Sunt inserate propuneri care fac parte tot din pachetul de măsuri de prevenire a accidentelor rutiere: fixarea numărului minim de ore de pregătire, cu accent pe cele dedicate practicii, de la minimum 30 de ore în prezent la cel puțin 45, precum și interdicția șoferilor neexperimentați de a conduce vehicule care pot dezvolta viteze mari și care pot fi scăpate cu ușurință de sub control“, motivează inițiatorii proiectului, mai mulți senatori și deputați UDMR.

Vizați sunt și pietonii, bicicliștii sau conducătorii trotinetelor, pentru care se va extinde interdicția de a utiliza dispozitive care le pot distrage atenția pe parcursul traversării carosabilului sau a liniilor de cale ferată. În cazul șoferilor este deja prevăzută interdicția de a folosi telefoanele mobile dacă nu sunt prevăzute cu dispozitive tip „mâini libere”.

Să fie semnalate!

În plus, propunerea legislativă de modificare a OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice mai prevede că șoferii vor putea folosi mijloace proprii de detectare a dispozitivelor de măsurare a vitezei iar amplasarea radarelor de către Poliția Rutieră va trebui să fie semnalată în avans conducătorilor auto.

„Poliția rutieră avertizează conducătorii de autovehicule în legătură cu prezența în trafic a dispozitivelor de măsurare a vitezei, prin mass-media sau panouri de avertizare. Conducătorii de autovehicule pot folosi mijloace proprii de detectare a dispozitivelor de măsurare a vitezei”, este modificarea adusă de către membrii UDMR.

Autovehiculele poliției, staționate sau în deplasare, cu care polițiștii rutieri se află în misiune de supraveghere și control utilizează semnale de avertizare luminoase și/sau sonore. Folosirea dispozitivelor de măsurare a vitezei se face doar de către polițiști rutieri din autovehiculele poliției, inscripționate, sau din afara acestora, la loc vizibil pentru participanții la trafic.

În cazul în care apar blocaje în circulație, polițiștii rutieri informează participanții la trafic despre motiv și iau măsurile necesare pentru fluidizarea traficului, indică de trasee alternative, după caz, iar în caz de accidente de circulație, calamitați naturale, condiții meteorologice
nefavorabile sau în alte cazuri de forță majoră ce afectează fluența și/sau siguranța circulației, polițiștii rutieri sunt obligați să conducă coloana de vehicule.

Lege pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice:

Trimite articolul

X
Taguri:
codul rutier ,
incepatori ,
mașini puternice ,
politia rutiera ,
radar ,
sofer ,
soferi ,
tanar
10 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Gheorghe says:
    March 7, 2024 at 10:32 am

    Schimbări legislative fără cap din nou !!!! De ce se , ,pedepsește ,, vârsta conducătorului auto dacă acesta conduce corect și are o atitudine responsabilă pe drumurile publice ??? De ce nu se dublează sau triplează chiar pedepsele pentru contravenții respectiv infracțiuni referitoare la legislația rutieră ?!….bineînțeles ideea se poate aplica și în alte domenii !

    Reply
    • Polisen says:
      March 7, 2024 at 11:55 am

      Scrie cuvântul ‘sau’. Nu esti pedepsit pentru vârsta ta. Este vorba de un sofer sub 21 de ani SAU fara experienta. Asa este in aproape fiecare tara din UE!
      România are o statistica dramatica la numarul de morti pe sosele. Este la un nivel de ani ’70 din (d.ex.) Olanda. Dece nu vor sa intelege poporul ca asa nu mai sa poate?
      Intre tîmp drumurile sunt mult mai bune si masini condusa sunt mult mai moderne, deci asta nu mai e un motiv pentru opunere. Este pur si simplu nerespectarea regulilor!
      Daca lumea ar respecta niste reguli si norme, nu ar fi problema si toate lumea ajunge destul de bine si in conditii rezonabile la destinatia sa!

      Reply
      • anti_usl says:
        March 8, 2024 at 4:07 am

        Gresesti! Esti ,,pedepsit” pt varsta! Iei permisul la 18 ani, poti conduce pana crapi, degeaba, tot cu Golan 1.0 trei cilindri ai voie pana faci 21 de ani.

        Reply
    • Musti says:
      March 7, 2024 at 12:06 pm

      Din cauza ca in Romania regula este sa protejezi infractorul sau contravenientul. Si nu e vorba doar despre circulatie. Exemplul este chiar in aceasta initiativa. Vitezomanul trebuie sa stie din timp ca urmeaza radarul, pt. a-l putea evita. In rest poate zbura la joasa altitudine fara stres… Apoi, daca e sa ne uitam la varsta versus cai putere, un descreierat va fi la fel de periculos si cu “doar” 100cp sub capota.

      Reply
      • alioto says:
        March 7, 2024 at 12:59 pm

        Corect.

        Reply
        • mda says:
          March 7, 2024 at 1:25 pm

          voi astia de tot comentati pe aici, banuiesc ca aveti doctorate in domeniu sau cel putin experienta de 1 an :)) eu as amenda si comentariul la sto in timpul serviciului :))) mereti ma la furat voi astia de la …

          Reply
      • Kunta Kinte says:
        March 8, 2024 at 5:59 am

        Dar cata frustrare pe aici ….. !!!!
        Mă gandesc ca toți care va declarați impotriva modificarii legii pe criterii de varstă tanara sunteti de vreo 50 – 60 de ani, nu-i asa ??
        Acuma fiți sinceri cu vii, de aceea reacționați asa, ptr. ca faceți parte exact din grupa de varstă afectată.
        Si de ce nu ar fi legea suub această formă, din moment ce BMW -urile seria 5 sau 7 cu motoare cipate sunt principala categorie de auto DORITE de tinerii posesori de permis romani.
        Apoi vorbim de masini periculoase .
        Nu o sa vedeti “liniuțe’ organizate de pensionare sau de femei gravide niciodata. Si nici de părinti cu copii la scoală sau la facultate.
        Teribilistii sunt conform studiilor facute de catre specialisti, dintr-o anume categorie de varsta, cea foarte tanara.
        Un teribilist care vrea sa impresioneze in trafic nu va fi nicidata la volanul unui Opel, Skoda, Ford, VW, Fiat ori Citroen sau Renault cu motor de 50 – 60 cai putere si capacitate ciclindrica de 1000 – 1200 de cm cubi!
        Teribilistii care sunt implicati in cele mai grave accidente au o varsta rekativa de pina in 27 – 30 de ani, sunt necasatoriti, sunt permanent insotiti si incurajati de cativa amici si prieteni care ii incurajeaza sa conduca periculos la volanul unir masini care sa impresioneze prin marca si motorizarea foarte puternica.
        Nu o sa vedeti niciodata doua – trei babuță de 55 – 65 de ani conducand in trafic masini decapotabile cu părul.in vant si facand slalomuri in viteză de pe o banda pe alta printre ceilalti participanti la trafic.
        Dar nici parinti cu copii mici pr bancheta din spate care sa incerce pe autostrada puterea cate unui Mercedes sau BMW la peste 200 km.per oră.
        Doar pe acesti disperati de tineri care vor sa arate ce stiu, ce pot si cine sunt ei…..
        Foarte buna legea, eu o susțin.
        Era chiar necesară.
        Poate raman mai.multi tineri in viata in acest fel, astfel.poate crrste si natalitatea si poate scade raportul mortalitatii deosebit de ridicat in randul tinerilor aflati la volan.

        Reply
        • Elana says:
          September 4, 2024 at 9:43 pm

          Cum se pedepsește un șofer pana în vârstă de 21 de ani care încalcă regula de a conduce o masina pana in 100 de kai

          Reply
  2. Soferul says:
    March 8, 2024 at 7:56 am

    Bine ca tineri pot conduce tir de la 18 ani o lege cretina trebuia sai lase de la 21 cum a fost și sa oblige firmele de transport ca un primul an sa conducă în echipaj cu un șofer cu experienta nu hop pe tir și apoi in groapa au permis pentru ca patroni de transport nu găsesc soferi pentru ca iau furat și în continuare le plătesc minim pe economie în acte deci fura și statul și atunci angajează bikini tineri aventurieri care vor sa vadă lumea și pe nimic

    Reply
  3. Mario says:
    March 8, 2024 at 9:24 am

    Care e sensul radarului daca va fi semnalizat?

    Reply
  4. powered by Surfing Waves

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Delegație din partea Ambasadei Franței la București, în vizită în Oradea. Vezi temele abordate
    La sediul Consiliului Județean Bihor, vicepreședintele Horea Abrudan s-a întâlnit, în 22 mai, cu o delegație din partea Ambasadei Franței la București și a Institutului Cultural Francez, se menționează într-o postare pe pagina de socializare a CJ Bihor.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Grenade și elemente de muniție descoperite în Leș de muncitorii care pregătesc terenul pentru construcția DEx Oradea-Arad
    Miercuri, 21 mai, echipajul pirotehnic al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă “Crişana” al județului Bihor a desfăşurat o misiune de asanare a teritoriului de muniţia rămasă neexplodată, identificând 2 grenade și 3 elemente de muniție provenite din timpul celui de-al Doilea Război Mondial.

    FC Bihor

    FOTO
    Statistica sezonului 2024-2025 pentru FC Bihor Oradea! Cifre, clasamente, comparații!
    Aflată la primul sezon în Liga 2 de la reînființare, FC Bihor Oradea a reușit să-și îndeplinească obiectivul. Chiar dacă a fost mai degrabă un campionat cu prestații modeste, finalul a fost dătător de speranțe. Cu trei runde înainte de încheierea play-out-ului, FC Bihor și-a asigurat locul în eșalonul 2 și pentru campionatul care va debuta în 2 august cu 22 de echipe la start.

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    GALERIE FOTO
    Incendiu de amploare la o magazie cu electrocasnice în Nojorid. Peste 15 aparate distruse
    Un incendiu de amploare a izbucnit în după-amiaza zilei de miercuri, 21 mai, la o magazie cu electrocasnice din Nojorid.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Guvernul a aprobat stema municipiului Salonta
    În ședința din 22 mai, Guvernul a aprobat hotărârea privind stema municipiului Salonta.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Și-a încercat norocul la volan fără permis, dar a ajuns după gratii
    MIercuri, 21 mai, în jurul orei 20:00, polițiștii Secției nr. 4 de Poliție Rurală Marghita, din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Bihor, au depistat și reținut un bărbat de 39 de ani, din Popești.
    • Bihon.ro
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Redactia
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Bihor Online

    ISSN 3008-234X

    ISSN-L 3008-234X

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.