De acum, șoferii vor avea voie cu detectoare de radar iar radarele urmează să fie semnalate din timp, fie prin panouri, fie prin mass-media. Propunerea prevede și schimbări pentru tinerii care doresc să obțină permisul de conducere, ori care au deja permis și doresc să își achiziționeze o mașină.
Mai multe ore de școală de șoferi, mai puțini cai putere pentru începători
Dacă propunerea va trece și de Camera Deputaților, legislația rutieră le va interzice conducătorilor de autovehicule care au vârsta de până la 21 de ani sau o experiență de conducere mai mică de un an pentru categoria de vehicule B să conducă vehicule care depășesc 100 CP, respectiv 75 de kw în cazul vehiculelor electrice.
[eadvert]
O altă propunere este majorarea numărului minim de ore de pregătire teoretică și practică pentru obținerea permisului de conducere pentru categoria B. Dacă până acum, pentru pregătirea teoretică și cea practică elevii făceau 20, respectiv 35 de ore, după modificarea legii acestea vor fi de 25 de ore, respectiv 45 de ore.
„Sunt inserate propuneri care fac parte tot din pachetul de măsuri de prevenire a accidentelor rutiere: fixarea numărului minim de ore de pregătire, cu accent pe cele dedicate practicii, de la minimum 30 de ore în prezent la cel puțin 45, precum și interdicția șoferilor neexperimentați de a conduce vehicule care pot dezvolta viteze mari și care pot fi scăpate cu ușurință de sub control“, motivează inițiatorii proiectului, mai mulți senatori și deputați UDMR.
Vizați sunt și pietonii, bicicliștii sau conducătorii trotinetelor, pentru care se va extinde interdicția de a utiliza dispozitive care le pot distrage atenția pe parcursul traversării carosabilului sau a liniilor de cale ferată. În cazul șoferilor este deja prevăzută interdicția de a folosi telefoanele mobile dacă nu sunt prevăzute cu dispozitive tip „mâini libere”.
Să fie semnalate!
În plus, propunerea legislativă de modificare a OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice mai prevede că șoferii vor putea folosi mijloace proprii de detectare a dispozitivelor de măsurare a vitezei iar amplasarea radarelor de către Poliția Rutieră va trebui să fie semnalată în avans conducătorilor auto.
„Poliția rutieră avertizează conducătorii de autovehicule în legătură cu prezența în trafic a dispozitivelor de măsurare a vitezei, prin mass-media sau panouri de avertizare. Conducătorii de autovehicule pot folosi mijloace proprii de detectare a dispozitivelor de măsurare a vitezei”, este modificarea adusă de către membrii UDMR.
Autovehiculele poliției, staționate sau în deplasare, cu care polițiștii rutieri se află în misiune de supraveghere și control utilizează semnale de avertizare luminoase și/sau sonore. Folosirea dispozitivelor de măsurare a vitezei se face doar de către polițiști rutieri din autovehiculele poliției, inscripționate, sau din afara acestora, la loc vizibil pentru participanții la trafic.
În cazul în care apar blocaje în circulație, polițiștii rutieri informează participanții la trafic despre motiv și iau măsurile necesare pentru fluidizarea traficului, indică de trasee alternative, după caz, iar în caz de accidente de circulație, calamitați naturale, condiții meteorologice
nefavorabile sau în alte cazuri de forță majoră ce afectează fluența și/sau siguranța circulației, polițiștii rutieri sunt obligați să conducă coloana de vehicule.
Lege pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice:
Trimite articolul
XSchimbări legislative fără cap din nou !!!! De ce se , ,pedepsește ,, vârsta conducătorului auto dacă acesta conduce corect și are o atitudine responsabilă pe drumurile publice ??? De ce nu se dublează sau triplează chiar pedepsele pentru contravenții respectiv infracțiuni referitoare la legislația rutieră ?!….bineînțeles ideea se poate aplica și în alte domenii !
-
Scrie cuvântul ‘sau’. Nu esti pedepsit pentru vârsta ta. Este vorba de un sofer sub 21 de ani SAU fara experienta. Asa este in aproape fiecare tara din UE!
România are o statistica dramatica la numarul de morti pe sosele. Este la un nivel de ani ’70 din (d.ex.) Olanda. Dece nu vor sa intelege poporul ca asa nu mai sa poate?
Intre tîmp drumurile sunt mult mai bune si masini condusa sunt mult mai moderne, deci asta nu mai e un motiv pentru opunere. Este pur si simplu nerespectarea regulilor!
Daca lumea ar respecta niste reguli si norme, nu ar fi problema si toate lumea ajunge destul de bine si in conditii rezonabile la destinatia sa!-
Gresesti! Esti ,,pedepsit” pt varsta! Iei permisul la 18 ani, poti conduce pana crapi, degeaba, tot cu Golan 1.0 trei cilindri ai voie pana faci 21 de ani.
-
-
Din cauza ca in Romania regula este sa protejezi infractorul sau contravenientul. Si nu e vorba doar despre circulatie. Exemplul este chiar in aceasta initiativa. Vitezomanul trebuie sa stie din timp ca urmeaza radarul, pt. a-l putea evita. In rest poate zbura la joasa altitudine fara stres… Apoi, daca e sa ne uitam la varsta versus cai putere, un descreierat va fi la fel de periculos si cu “doar” 100cp sub capota.
-
Corect.
-
voi astia de tot comentati pe aici, banuiesc ca aveti doctorate in domeniu sau cel putin experienta de 1 an :)) eu as amenda si comentariul la sto in timpul serviciului :))) mereti ma la furat voi astia de la …
-
-
Dar cata frustrare pe aici ….. !!!!
Mă gandesc ca toți care va declarați impotriva modificarii legii pe criterii de varstă tanara sunteti de vreo 50 – 60 de ani, nu-i asa ??
Acuma fiți sinceri cu vii, de aceea reacționați asa, ptr. ca faceți parte exact din grupa de varstă afectată.
Si de ce nu ar fi legea suub această formă, din moment ce BMW -urile seria 5 sau 7 cu motoare cipate sunt principala categorie de auto DORITE de tinerii posesori de permis romani.
Apoi vorbim de masini periculoase .
Nu o sa vedeti “liniuțe’ organizate de pensionare sau de femei gravide niciodata. Si nici de părinti cu copii la scoală sau la facultate.
Teribilistii sunt conform studiilor facute de catre specialisti, dintr-o anume categorie de varsta, cea foarte tanara.
Un teribilist care vrea sa impresioneze in trafic nu va fi nicidata la volanul unui Opel, Skoda, Ford, VW, Fiat ori Citroen sau Renault cu motor de 50 – 60 cai putere si capacitate ciclindrica de 1000 – 1200 de cm cubi!
Teribilistii care sunt implicati in cele mai grave accidente au o varsta rekativa de pina in 27 – 30 de ani, sunt necasatoriti, sunt permanent insotiti si incurajati de cativa amici si prieteni care ii incurajeaza sa conduca periculos la volanul unir masini care sa impresioneze prin marca si motorizarea foarte puternica.
Nu o sa vedeti niciodata doua – trei babuță de 55 – 65 de ani conducand in trafic masini decapotabile cu părul.in vant si facand slalomuri in viteză de pe o banda pe alta printre ceilalti participanti la trafic.
Dar nici parinti cu copii mici pr bancheta din spate care sa incerce pe autostrada puterea cate unui Mercedes sau BMW la peste 200 km.per oră.
Doar pe acesti disperati de tineri care vor sa arate ce stiu, ce pot si cine sunt ei…..
Foarte buna legea, eu o susțin.
Era chiar necesară.
Poate raman mai.multi tineri in viata in acest fel, astfel.poate crrste si natalitatea si poate scade raportul mortalitatii deosebit de ridicat in randul tinerilor aflati la volan.-
Cum se pedepsește un șofer pana în vârstă de 21 de ani care încalcă regula de a conduce o masina pana in 100 de kai
-
-
Bine ca tineri pot conduce tir de la 18 ani o lege cretina trebuia sai lase de la 21 cum a fost și sa oblige firmele de transport ca un primul an sa conducă în echipaj cu un șofer cu experienta nu hop pe tir și apoi in groapa au permis pentru ca patroni de transport nu găsesc soferi pentru ca iau furat și în continuare le plătesc minim pe economie în acte deci fura și statul și atunci angajează bikini tineri aventurieri care vor sa vadă lumea și pe nimic
Care e sensul radarului daca va fi semnalizat?