Lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș, lung de 26,35 km, a fost încredințat de CNAIR asocierii Construcții SA (România) – Hidroelektra Mehanizacija D.D. Croația, pentru 75,7 milioane de euro, fără TVA. De-a lungul traseului va fi amenajat un nod rutier la km 24+525 și vor fi construite sau finalizate 19 poduri, pasaje și viaducte. Inițial, Selina – Trameco fusese dată câștigătoare, după ce în primă fază asocierea româno-croată fusese descalificată. Însă după ce aceasta a contestat, CNAIR a desemnat-o câștigătoare.
Asocierea Trameco SA – Vahostav SK Slovacia – Drumuri Bihor SA a câștigat și lotul 2 Chiribiș – Biharia, lung de 28,55 km. Tremeco lucrează deja la lotul 3, cuprins între granița cu Ungaria și Biharia (DN 19 Oradea – Satu Mare). Pentru lotul Chiribiș – Biharia, licitația a fost câștigată cu o valoare de 68,3 milioane euro, fără TVA. Strabag contestase, Curtea de Apel București a întors decizia la CNAIR, care a păstrat câștigătorul inițial. Astfel, compania locală patronată de Beniamin Rus are continuitate, ca front de lucru, între Borș și Chiribiș, pe o lungime de 34 de kilometri de autostradă! De-a lungul traseului vor fi construite sau finalizate 18 poduri, pasaje și viaducte.
În doi ani
Dacă Selina – Trameco își propune să finalizeze lotul dintre granița cu Ungaria și Biharia până anul viitor, în schimb celelalte loturi, până la Chiribiș, respectiv Suplac, ar trebui finalizate în următorii doi ani, din care primele șase luni sunt alocate proiectării. Executanții și-au asumat o perioadă de garanție a lucrărilor de 10 ani.
Patronul grupului Selina, Beniamin Rus, ne-a declarat că în următoarele două luni șantierul de la autostradă, de lângă Biharia, se va dezvolta în mod considerabil dacă nu apar noi intemperii meteo.
[related-post post_id=”2269528″]
[related-post post_id=”2269466″]
[related-post post_id=”2270102″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!