Consiliul Județean a aprobat, luni, bugetul Regiei Autonome Aeroportul Oradea. În buget a fost trecută și suma de 4 milioane de lei, cu motivația unor exproprieri în Nojorid, pentru extinderea pistei Aeroportului de la 2.100 de metri la 2.500 de metri, în contul unui proiect european de 26 milioane de euro.
[eadvert]
Subiectul a iscat tensiuni în plenul CJ. PSD, prin Felix Cosma, a chestionat abilitatea celor care fac bugetul Aeroportului Oradea: „bugetul e a doua oară în ședință. E adevărat că s-a uitat să se treacă suma de 2 milioane de lei la precedentul buget? Mă îndoiam de capacitatea Consiliului de Administrație sau a celor care au făcut bugetul de a-l mai face pe viitor”. I-a răspuns președintele Ilie Bolojan: „a fost o scăpare la buget și acum se corectează lucrurile”.
UDMR a ieșit, în plen cu declarații belicoase, reamintind că în mandatul trecut, grupul PNL a atacat permanent conducerea udemeristă a CJ pe tema zborurilor internaționale: „e foarte interesant că de când PNL e la conducerea Consiliului Județean nu mai aud nicio critică, deși ar putea formula și autocritică, mai ales că Aeroportul nu e aglomerat cu zboruri internaționale nici acum”.
„Avem o sigură cerință la conducerea CJ, să recunoască că existența zborurile internaționale nu depinde și nu a depins de conducerea CJ și este condiționată pur economic. Dacă recunoașteți acest fapt eu promit că nu voi mai menționa problema zborurilor internaționale în acest mandat”, a cerut reprezentantul UDMR. În replică, Bolojan le-a bătut obrazul: „decența ar trebui să ne canalizeze inclusiv declarațiile politice. Stimate coleg, noi administrăm acest județ de 7 luni, nu putem fi răspunzători de niște lucruri care au fost stricate în anii trecuți de conducerea CJ și conducerea Aeroportului. A te spăla pe mâini că doar o situație economică e de vină, nu e o chestiune reală. Va conta mereu, dar contează și ce facem noi”.
Bolojan a mai spus că angajamentul cu Ryanair ar trebui să aducă zboruri internaționale din 3 iulie și le-a promis că „cât oi fi președinte, voi face tot ce ține de mine, pentru că conectivitatea internațională e condiție pentru dezvoltarea județului”.
Trimite articolul
X„4 milione de lei pentru unor exproprieri în Nojorid”
Auzi ma la asta. Bai chelu, extinde pista pana la Miersig.
De ce va opriti la Nojorid?
„a fost o scăpare la buget și acum se corectează lucrurile”
Da, nu stiam cat sa sifonam. Scuze.
-
De ce nu te muti daca nu iti place?
-
E mai usor sa mutam pe tine inapoi la grajd, acole la curu vacii in Dimbovita de unde ai venit magarule.
-
Nici vorba sa nu vrea sa vina companiile aeriene aici sa faca zboruri. Daca ar fi rentabil ar veni tot fuga. Cat timp suntem la coada vacii ca salarii, la nivelul judetelor de jos care nici ele nu au aeroport, nu vom avea zboruri. Plus ca nu avem Universitate, studenti multi care sa zboare, nu avem sedii regionale de institutii sau companii, nu exista mediu de afaceri puternic, nu avem firme mari de IT. In Oradea sunt 2000 de salariati cu salar peste 10mii lei, in Cluj sunt vreo 22mii salarii de genul. Aici ai deja oameni care fac city break la final de sapt. Clujul are vreo 10 judete in jur de unde vin calatorii inclusiv Moldova, noi suntem blocati intre 3-4 aeroporturi, nu avem de unde atrage. Totul tine de bani aici, cei care urla ca vor sa zboare la Londra sau nu stiu unde, o fac cumva de 2-3 ori pe luna, o fac cand merg la lucru sau in concediu, atat. Si care o fac sunt prea putini sa fie rentabile. Ar veni tot fuga companiile aeriene dar nu o sa o faca pe bani de nimic sau avion gol daca pretul biletului va fi intreg.
-
Partial aveti dreptate…dar daca ne uitam la judetul Satu Mare care a atras deja 2 companii aeriene pe aeroportul lor,cred ca sperante exista.Ma-ndoiesc ca turismul la SM este mai dezvoltat decat in BH. Suceava este un alt judet a carui medie salariala este sub a judetului nostru si totusi aeroportul de acolo are zeci de zboruri externe saptamanal desi e in apropiere un alt judet cheie al tarii-jud.Iasi. Speram ca va fi ok pt ca daca nici acum nu se revigoreaza aeroportul Oradea,atunci chiar nu mai cred ca se poate face nimic altceva decat sa speram la un mare avant economic (ma indoiesc ca va fi vreodata). Sanatate
-
La noi se pune accent pe betoane , ca firmele de casa sa aiba bani, totul se face pt cat mai mult beton. Toti banii taiati de la sport, cultura, educatie, wc-uri, gunoi, casele de copii, etc totul e directionat in betoane
-
90%din salariile bihonilor is minim pe economie cel puțin pe contract si Poate e si mai mare acest procent la firmele de transport nu este macar un sofer cu mai mult de minim pe contract in mana la negru
-
Pe naiba 90%, 90% din muncitorii din parcurile industriale au minimul pe economie, restul din comert au minim, la hoteluri au minim. Astia chiar au minim si nu primesc nimic pe langa.
-
-
-
XXX. Bine ai văzut și bine spus.actuala conducere a con Jud,sa uitat promisiunile din campanie și sunt gata să exproprieze tot Nojoridul PENTRU CE?……….interese meschine.
-
Auzi…astia mereu sceptici in legatura cu aeroportul Oradea…ia explica-mi te rog daca tot nu avem pasageri la Oradea…cum se poate ca in 2018 am avut 220.000 de pasageri? Clar ca nu ne comparam cu Clujul…da sa zici ca nu putem strange pasageri la aeroport este o prostie! A-si vrea sa iti atrag atentia ca in 2018 NU am avut cele 5 destinatii externe de la 01 Ianuarie pana la 31 Decembrie…daca era tot anul cursele Ryanair,clar ca erau mai mult de 220.000 de pasageri…te rog sa te documentezi,ca vad ca sti sa te documentezi.Te intreb…dupa aceste data…chiar crezi ca Oradea nu poate sa stranga undeva la 350.000-450.000 de pasageri in aceste conditii? Repet,nu tre sa ne comparam cu Clujul…unde au vreo 30 de destinatii…da zic ca un 4-5 curse sunt bine venite.Sunt ferm convins ca Ryanair a plecat din cauze politice…spaga…vedem
-
Vezi ca alea erau curse subventionate. Nu erau la pret intreg!!!!!
-
Subventionat de cine?
-
erau subventionate .
-
-
Aoleu..scz nu am stiut ca ai acces la informatii secrete…da cum poti subventiona?…in secret?…din buzunar?…ca din buget…nu stiu…ce scri la capitolul cheltuieli?…in fine,te invit sa faci o comparatie de preturi,intre cursele Ryanair ..Cluj-Londra,si Oradea-Londra…ia sa vezi ce similare sunt preturile…probabil si la Cluj se subventioneaza…
-
-
Lungiti pista cu 150km pana in Cluj, cea mai buna solutie. Sau faceti blocuri in locul aeroportului. Si Satu Mare, Bacau, Suceava, Craiova au zboruri .
-
Pana la Timisoara!
-
Mai multi bani ar face de ar inchiria aeroportul pt curse de masini.
-
:)))))))) tare asta!
-
-
Auzi la betonar, ‘a fost o scapare’. Birtinezule, lua te ar deneau , 2 milioane de euro sunt scapare, e$crocule?
Asta cu aeroport e ” semn bun” care arata directia “buna” in care merge orasul. Se pare ca degeaba taiem toate cheltuielile si bagam totul in betoane. Mai trebuie multe ca sa fii “oras”
-
Semn bun? Tu ce crezi ce baga betonatoru in pista de la Aeroport? Orez?
UDMR ciuma verde. De la Revoluție încoace.
-
Daca ca Bolovanul multe face cu aeroportul, cred ca numai asa va merge daca ne va obliga sa zburam pe fiecare bihorean de 3 ori pe an
-
Agramații să aibă interdicție la zbor.
-
Lingvistu (la cur) din Cigmau, SileProstu esti mai prost decat coada de topor.
-
Decalotezi?
-
Intreab-o pe ma (cratima) ta.
-
-
-
Daca mai taiati de la muzeu, cultura, mariti taxa la gunoi, si dupa ce demolam zoo, stadionul si taiem toti copacii de pe malul crisului sunt sigur ca vom avea curse aeriene, milioane, miliarde de turisti vor veni sa vada o asa minune de oras.
-
Puneti si o cusca acole pe Piata Unirii pentru chelu!
Este fãcut dar nu rezolvat.
Am o idee mai buna: Bolo ar trebui sa investeasca bani, ca sa-i dezvolte cineva betonul transparent, dupa care ar putea turna beton, pe toata lungimea Crisului in Oradea, si sa faca din el o pista de aterizare. Atunci am avea mai multi turisti intr-un an decat New York.
Dog eat dog
Mai aduce aminte cineva de promisiunea “daca in sase luni nu aducem curse externe imi dau demisia”??? A trecut ceva timp de atunci….
-
Fii bucuros ca reduce din angajati si distruge toata cultura. Nu-i asa ca o duci mai bine, deja toti oradenii simt ca o duc bine, ca ne-a crescut nivelul de trai.
-
Eu nu am uitat
-
Românu’prinde greu și uită repede,rețeta “succesului”.
si totusi pana la irma se dovedeste ca nu Pasztor e de vina pt lipsa curselor?!
Unde e rezultatul oamnilor platiti cu sute de milioane, instalati in functii dupa plecare lui Pasztor?
-
Pastore are si el vina lui in balamucul aeroport, dar cine a fost primarul Oradiei? De unde turismul mare cand chelu distrugea orasul?
Cei care au afaceri sau vor sa faca o afacere in Oradea vad ce de cacat e acest oras, si ce slaba desfacere e aici. Oradenii nu isi permit bilete la pret real , nu subventionat.
Cred ca ar fi necesara o lege in privinta amplasarii caselor sau a altor cladiri in vecinatatea aeroporturilor sau a pistelor acestora.
Pana la urma nu stiu ce atata “frasuneala” in jurul aeroportului (international) Oradea.
-
In Sao Paolo aeroportul e in mijlocul orasului cu blocuri de 30-40 etale la 200m de pista. E complet inconjurat si interesant ca pista are sub 2km. E mai scurta ca in Oradea si acolo aterizeaza lejer avioane mari. Numai noi nu mai stim cum sa sifonam bani, ca prosti sunt destui care sa creada.
-
Nu-i adevarat.
-
Ce nu-i adevarat Nu, doar spui nu si gata? Are 1940m pista de la aeroportul Congonhas din Sao paolo. https://en.wikipedia.org/wiki/S%C3%A3o_Paulo%E2%80
%93Congonhas_Airport-
https://www.youtube.com/watch?v=SPTyXftT0bY
E aeroportul national si in mijlocul orasului, adica da trece peste blocuri de 40 etaje, dar nu sunt 200m de pista!
Aeroportul international Guarulhos e la marginea orasului cu piste lungi peste 3Km.
-
-
Nu e international, e national, dar aterizeaza aeronave mari, mai mari ca la noi oricum si se descurca cu o pista scurta, numai noi vrem piste mari, dar noi nici macar nu avem zboruri. La noi in Ordaea vezi doamne nu poti face nicaieri in oras cladiri inalte ca e aeroportul. Suntem de tot cacatul. Exact cum se spune la noi ca trebuie sa treaca 30 de zile sa intareasca betonul ca sa poti face urmatorul etaj, sau cand faci un pod, interesant ca in Japonia China acolo se toarna beton, a doua zi se trece la urmatorul pas, ala nu e tot beton????
-
Nu poate Vasi. Am scris National! Si e in mijlocul orasului. Am fost pe acole 🙂 Daca chelu vrea o pista lunga asta inseamna avione jumbo jet. Eu personal cred ca e vorba despre sifonari de bani si expropieri de teren si case.
-
-
Pai normal ca sifonari vrea, acum ii trebuie pista lunga, apoi o sa-i trebuiasca si mai lunga, apoi inca o pista, si inca un gard inteligent, ca permanent sa fie tocati banii. Deja cretinul asta chel, face exact ce se facea in Bucuresti acum 15 ani cu schimbatul bordurilor, si tocatul banilor publici si europeni pe lucrari fara rost, Ca schimbatul borurilor pe Nufarului si cica va ajuta la fluidizarea traficului. Un mare cacat ce face de 3 ani incoace, doar demolari exproprieri si betoane, care nu au nici un profit pt oras.
-
-
,,..Stimate coleg, noi administrăm acest județ de 7 luni, nu putem fi răspunzători de niște lucruri care au fost stricate în anii trecuți de conducerea CJ…,, ! Oare de dezastrul de la Ciuperca va mai considerati raspunzator sau motivati ca acum nu mai reprezentati consiliul local !!!!? Adica daca gresesc altii este ,,greseala,, daca greseste Bolojan este doar o scapare de la buget ! Foarte interesanta abordare , mai degraba dictatoriala !
-
Tot ce e bun face Bolojan. Greselile nu sunt ale lui. Bolojan nu greseste niciodata
-
Da. Ai dreptate
-
A gresit cand a pus pe tine pe genunchi la osometru.
-
Degeaba. Nu marimea conteaza😂😂😂😂
jegurile alea de pesede si udemere, dupa ce nu au facut nimic ani de zile, ba mai mult au distrus aeroportul, mai au tupeu sa comenteze acuma. Mars la culcare lepre ordinare si lasati un om capabil sa repare bataia voastra de joc
hudmr uita ca 30 de ani au sabotat direct sau indirect activitatea aeroportului oradean favorizand direct transportul l aeroportul din Debrecen. baciulkiss stie el bine ce si cum. Si acum se lupta pentru sustinerea intereselor ungariei in detrimentul Romaniei. Astia cer vreti piste pana la Timisoar, Cluj sau debrecen de ce nu va mutati voii acolo ca ar fi mai simplu… sau nu faceti fata?
Dar pt mama dracului vreti pista mai lunga ca doar avioane de agrement zboara din Oradea, iar dati lucrari firmelor de casa? Mai faceti ceva si pt cresterea nivelului de train, sa avem si un mediu de afaceri prosper de vreti zboruri. Nu mai bagati banii numai si numai in betonari si borduri si betoane ca numai asta aud , deja mie greata de betonul pizdii ma-sii.
A zis doamna Florica Chereches ca suntem binecuvantati cu Bolojan.Pune lumea la punct pe facebook daca se indoieste de acest mare adevar.
Am zis-o si o repet. Bagati o singura cursa: autobuze oradea-debrecen. Asta va rezolva totul. Ieftin si eficient.
Scandal ca CJ macar exista!
Pentru putere în Germania s-au fãcut expres autostrãzi.