Directorul firmei Selina, Călin Roman, spune că beneficiarul investiţiei de pe Şoseaua de Centură – Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale – are restanţe serioase la lucrările executate deja de Selina. „Nu sunt bani. Am lucra, dar conturile noastre nu mai suportă atâta. De câteva luni de zile trebuie să primim 15 milioane de lei noi. Avem promisiuni că se vor plăti în următoarea perioadă, dar până atunci reducem ritmul. Mai reducem un pic ritmul până mai intră ceva bani”, ne-a declarat luni Roman.
Astfel, se va lucra mai puţin atât pe tronsonul dintre Calea Aradului şi strada Nufărului. La fel şi pe Podul Densuşianu, ne transmite directorul Selina. Rămâne de văzut ce va însemna în practică ritmul de lucru scăzut.
Pe tronsonul dintre Aradului şi Nufărului nu mai e de turnat asfalt, spune Roman, dar mai sunt încă de montat parapeţii metalici, de realizat acostamentele, marcajele şi indicatoarele rutiere. De asemenea, e prevăzută montarea de parapeţi antifonici şi eventual parapeţi de beton între sensurile de circulaţie. Şeful de la Selina afirmă că dacă ar fi bani, toate acestea s-ar rezolva într-o lună. Însă mai sunt lucrări de realizat la Podul Densuşianu, precum şi sub pasarela CFR de lângă sensul giratoriu de la intersecţia străzilorr Ştefan cel Mare – Podului – Matei Corvin.
Directorul firmei Selina spune că ar putea preda Centura „la cheie” în trei luni, dacă beneficiarul lucrărilor – Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale – i-ar achita lucrările. Cum, însă, sunt restanţe la constructor, se va întâmpla taman pe dos: lucrările vor lâncezi.
Ce mai e de făcut
Pe lângă ce a mai rămas de făcut pe tronsonul dintre Calea Aradului (DN 79) şi Nufărul (DN 76), mai e de lucru la Podul Densuşianu. Pe pod se circulă doar pe două benzi, fiind deschis circulaţiei doar cel nou, finalizat anul trecut. Podul vechi a intrat în reparaţii, dar acestea sunt mai scumpe decât se prevăzuse iniţial. „E o soluţie mai consumatoare de bani, pentru că e mai distrus decât se credea. Era vorba despre o asfaltare simplă şi reparaţii mai mici. Dar trebuie reparaţii majore. Bani nu sunt şi atunci mai aşteptăm puţin. Podul are şi el soarta Centurii”, spune directorul Călin Roman.
Un alt punct în care ar trebui efectuate lucrări majore este şoseaua care se îngustează la două benzi sub pasajul CFR de lângă sensul giratoriu de la intersecţia străzilor Ştefan cel Mare, Podului şi Matei Corvin. Acolo ar mai trebui realizate două benzi, deoarece traficul se gâtuieşte sub pasajul CFR. Pe Centură mai sunt de montat parapeţi antifonici în zonele unde se locuieşte în apropierea Centurii: Ioşia şi cartierul Europa. Şi aceşti parapeţi ar costa câteva milioane de lei, ni se transmite de la Selina.
De asemenea, se are în vedere montarea de parapeţi de beton pe Densuşianu şi pe Ogorului, pe axul drumului. Rămâne de văzut când vor fi realizate toate acestea, având în vedere că Selina tocmai a anunţat c-o lasă mai moale cu lucrul.
Citiți principiile noastre de moderare aici!