Primele șase autobuze noi, achiziționate în contul unui proiect RO-HU, au ajuns la Oradea la finalul săptămânii trecute și vor intra în trafic, cel mai probabil, peste două săptămâni.
Sunt Mercedes Conecto cu lungimea de 12 m, cu trei uși și podea joasă.
Luni, în prezența conducerii OTL SA, a viceprimarului Mircea Mălan și a reprezentanților Mercedes, a avut loc la sediul OTL SA, conferința de prezentare a noilor autobuze.
Autobuzul livrat de Mercedes la Oradea are standard de poluare Euro 6 și a costat peste 204.000 euro, în total peste 1,22 milioane euro. Contractul mai conține și achiziția unui autobuz hibrid, Mercedes-Benz Citaro K, hibrid, cu lungimea de 10 m și cu podea joasă. Acesta costă peste 274.000 euro.
„Vorbim despre un proiect în valoare de aproape 3 milioane de euro, realizat, în parteneriat, de OTL Oradea, DKV Debrecen – compania de transport local din Debrețin și ADI Transregio. Cofinanțarea pe care o asigură orașul nostru este de 38 mii de euro, 47 mii euro asigură compania din Debrețin respectiv mai puțin de 1000 de euro, 994, revin ca și cofinanțare colegilor de la ADI Transregio. Lider de asociere este OTL SA. Prin acest proiect se urmărește achiziția a 18 autobuze dintre care 7 pentru Oradea. Autobuzul hibrid va f livrat până în toamnă”, a spus viceprimarul Mircea Mălan.
El înscrie proiectul într-o strategie a urbei referitoare la dezvoltarea transportului în comun, alături de alte proiecte de mobilitate urbană care încurajează mijloacele alternative de deplasare, în dafavoarea mașinii personale – achiziția a 20 de tramvaie noi, extinderea liniei de tramvai sau achiziția a 15 autobuze hibrid. Pentru acesta, licitația este în curs, a fost depusă o singură ofertă, din partea Mercedes.
În concluzie, Mălan a pomenit despre situația din Berlin, unde se vehiculează ideea ca fiecare cetățean al orașului să fie obligat să aibă un abonament de transport în comun, ca măsură care ar ajuta la constituirea unui transport public de calitate.
Directorul Viorel Mircea Pop a expus, apoi, datele tehnice ale achizițiilor noi: „cele șase autobuze au în plus față de proiectul inițial, terminat înainte să fie acest dezastruos Covid19 în lume, protecția suplimentară pentru șoferi. Ei nu pot lua contact cu persoanele din autobuz, ușile de acces la șofer sunt pe două direcții, una din exterior și una din interior. Sunt protejați și pasagerii și șoferul”.
Autobuzele ar urma să fie dotate cu sisteme de informare a pasagerilor despre stațiile care urmează, legat la GPS.
Bogdan Aldea, directorul Mercedes România, venit la Oradea să livreze autobuzele, a precizat că acestea „respectă ultimele cerințe în ceea ce privește poluarea”. Autobuzele sunt cu podeaua coborâtă iar ușa din mijloc are și rampă de acces pentru persoane imobilizate în scaun cu rotile.
Capacitatea autobuzelor noi e de 107 pasageri plus șogerul, 26 de locuri pe scaune. Mașinile sunt dotate cu sisteme de monitorizare video interior exterior, de contorizarea pasagerilor, aer condiționat, sisteme de afișaj a traseului și prize USB de încărcare a telefoanelor. Scaunele sunt tapițate.
Mașinile au fost livrate în culorile orașului, albastru și roșu, la fel ca noile tramvaie.
97. Ar mai trebui
OTL SA are acum 97 de autobuze, 90 în stare de funcționare și șapte în reparații. Directorul Pop consideră că, dacă se va ajunge ca OTL să acopere și alte sate din zona metropolitană, flota minimă necesară ar fi de peste 130 de mașini.
Cea mai apropiată provocare este, însă, la acest început de an școlar, când elevii și studenții vor avea gratuitate.
„Din septembrie, transportul va fi gratuit pentru elevi iar asta va pune o presiune foarte mare pe transportul public. Pe anumite linii vom trece, dacă va fi cazul, de la apoximativ 7000 de elevi la peste 24.000 elevi, de la 5.000 de studenți, la aproximativ 15.000 de studenți”, estimează directorul.
Trimite articolul
Xis urate cu spume. puteau lasa culoarea din fabrica sau ceva mai normal
-
Parca ar fi aduse din Rusia acum 30 de ani!
-
Ai fost in fosta Uniune Sovietica de ai termen de comparatie ?
-
-
Autobuze extrem de deprimante, oricum ele se pot revopsi, totul se poate cu puțină bunăvoință și înțelegere dar îi puțin probabil ca acest lucru să se schimbe, asta datorită mentalității care la unii se schimbă foarte greu chiar dacă am trecut între timp peste o pandemie.
Inteleg ca s-a dorit folosirea culorilor oficiale ale orasului, dar tiaprul (metoda de combinare) a culorilor e ORIBILA!
Sper ca schema de vopsire se va schimba in curand, asta din imagine arata foarte neplacut, parca e un design nereusit din anii ’80.
a se observa importanta unui designer! (evident ca aici NU a fost intrebat niciunul)
articolul trebuia sa fie o veste suberba, dar vazand autobuzele vopsite aiurea raman cu un gust amar… asa autobuzele par second hand
Schema de culori e extrem,extrem de urata…
Nu e vorba de culori in sine,ci de modul si de distributia culorilor pe suprafata autobuzelor.
Culoarea alb ar trebui sa fie dominanta,pentru o combinatie placuta ochiului…e vorba de “volume”…design..etc…
Nu inteleg de ce Primaria Oradea face totul fara sa ceara opinia cetaceniilor… culoriile cu nuantele astea te oboseste ochiile cand ma uit la ele… inteleg ca sunt culoriile orasului dar sunt si alte nuante de albastru si rosu… si asta nu inseamna ca numai astea 2 culoare se poate folosi… se poate complectq cu un pic alb sau de ce nu cu galben… numai sa nu pui cele 2 culoare una langa celalalt… se vede clar ca nu un designer sau cineva de la facultatea de arta a facut designul asta, fiindca ei stiu ca albastru langa rosu nu pui ca sunt pe palata in celelalta capat, atat de mare e contrastul intre ele… de aceea e folosit si rosu pentru caldura si albastru pentru rece ca la astea 2 culori e contrastrul cel mai mare si de la distanta vezi.
-
Culorile orașului au devenit albastru-roșu abia în secolul trecut, originalele erau albastru-galben. Dar și cu alea se pot crea combinații urâte, numa’ să vrei 🙂
Cea mai urata nuanta de albastru
Victorie!
A descoperit OTL-PMO autobuzele cu trei usi!
WOW
Cele cu doua usi, cumparate in bataia de joc tipica OTL_PMO si-au dovedit din plin utilitatea, acum in vreme de pandemie, prima usa fiind blocata pentru protejarea soferului.
Evident lingaii de servici (sandu_wc7, victor, etc.) comentau ca o usa e pentru urcare si una pentru coborare, ca noi “fraierii” suntem needucati etc., da’ mai greu de facut cu o singura usa ramasa valida.
Oricum OTL e de evitat in continuare, gratie managementului de succes, sub atenta supraveghere si indrumare a tovarasului prim secretar de la sfatul popular.
-
Daca erai un pic umblat in lume,dar nu esti si ai ramas la…In vest autobuzele publice au 2 usi.(urci ,validezi la prima usa si cobori la a doua)
-
Daca erai un pic umblat prin oradea (cu otl, nu cu masina de servici a pmo) ai fi vazut ca prima usa era blocata pentru a proteja soferul de covid. Si poti sa zici cat vrei ca doua usi sunt grozave, trei e mai mare decat doi, asta inseamna flux de calatori mai mare, timp de stationare in statie mai mic. E clar? Ok pricep de ce iti place tie cifra doi, e tau numarul de clase absolvite, si esti un pic atasat de asta, e de inteles.
-
Am plimbat si am lucrat pe afara,nu sant si nici nu cred ca o sa fiu angajat la stat,nu am masina de serviciu inteligentule,ma plimbi cu bicicleta,
Dar ma bucur ca oricum am mai multe clasa decit ai tu,loaza ce sti-
Si te-ai plimbat “pe afara” cu bicicleta cu doua usi, e clar.
-
-
loaza ai fost si tot loaza ramii
-
-
Autobuzele sunt OK, moderne, insa nu stiu cine a ales aceste culori pentru acestea, nu sunt alegerea cea mai fericita. Oradea este un oras deschis, fericit cu culori vesele, parca ar fi ale echipei Steaua. Pana la urma conteaza ca acestea sa fie fiabile, iar publicul calator sa fie multumit.
Nu trebuie comparat nicidecum cu Berlinul deoarece acolo circulatia autobuzelor este de interval max 10 la noi interval de inghet in statie asteptand ce nu vine ( interval min 30 min). ca si cu tranvaiele sincer in locul celor care au finantat acest proiect asi cere restituirea banilor. Batjocura la cetateni ai Orasului Oradea.
Luxul ţine de cald.
Noroc că numai culorile nu plac la unii….. Nu poți să faci în așa fel să pleacă la toată lumea.
Important că le avem și că sunt de marca Mercedes.
ATENTIE LA TIGANI. SA NU LE IMPUTA. ALTFEL VA PUTE TAPITERIA AIA
A tunat și i-a adunat?
In Franta toate autobuzele publice au 2 usi. Fiecare calator urca fara sa sa imbulzeasca pe usa din fata, pentru ca numai pe acolo poate sa-si valideze calatoria.
-
Prietene, prima usa a fost blocata in vremea pandemiei pentru a proteja soferul. Asa ca a ramas o singura usa, genial. Pricepi, sau trebuie sa iti desenez?