Prilej de sărbătoare pentru colectivul Școlii Gimnaziale Nr.11 din Oradea. În 15 octombrie profesori și elevi l-au comemorat pe Celestine Freinet, inițiatorul alternativei în care funcționează o mare parte dintre cei care învață aici. „Suntem mândri că am marcat acest moment alături de numeroase școli din Franța și de alte peste 40 de țări din lume, care funcționează sub egida acestei alternative generoase. Moment de bucurie, dar și de analiză a rezultatelor Proiectului pedagogia Freinet – elemente de identitate în organizația școlară, coordonat de doamna profesor doctor Adelina Iacob (fost director al instituției, în prezent inspector ISJ Bihor) și desfășurat sub mottoul <Invățăm să trăim frumos>.
Proiectul a urmărit să creeze contexte educaționale menite să faciliteze atât întărirea coeziunii membrilor familiei Freinet din școala noastră, cât și colaborarea între alternativ și tradițional, să răspundă astfel nevoii elevilor de a se exprima, de a deveni cât mai creativi. Întregul demers a avut drept scop contracararea modelelor negative prezente în societate și, din păcate, promovate adesea de media. Produsele activităților desfășurate sub emblema proiectului sau doar imagini care îi surprind pe elevi în cadrul aplicării unor tehnici Freinet, au putut fi admirate în cadrul expoziției deschise în holul școlii”, precizează Zoia Ciogu, coordonatoarea proiectului.
Bilanț pozitiv
Un alt punct important prin care a fost marcată ziua de 15 octombrie, îl reprezintă masa rotundă, la care au luat parte invitați de seamă: profesor doctor Adelina Iacob (inspector școlar pentru management instituțional) și profesor Raluca Șereș (inspector școlar pentru învățământ particular și alternative educaționale). După un scurt program artistic susținut de elevii școlii îndrumați de prof. Maria Kor și Daniela Copil a urmat cuvântul de bun venit al celor doi directori ai școlii (Nicoleta Negrean și Ramona Lucaciu), care au urat succes celor angrenați în derularea proiectului. Doamna inspector Adelina Iacob, cea care a implementat această alternativă în școală, le-a urat celor prezenți să aibă cât mai multe activități care să crească renumele unității de învățământ în comunitatea locală. De asemenea i-a îndemnat să îşi asculte sufletul, deoarece aceasta înseamnă să fii dascăl adevărat. Raluca Şereş a felicitat colectivul şcolii subliniind că „este singura şcoală din România care implementează şi la nivel gimnazial această alternativă”, adăugând că inițiatorii și coordonatorii proiectului au susţinerea deplină a Inspectoratului Şcolar Judeţean.
La final au fost lăudați pentru exemple de bune practici, cadre didactice care lucrează în această alternativă școlară și proiectele implementate de ele: Alina Șaitoș, Carmen Galutz, Daniela Copil (Tehnici Freinet exprimarea dramatică, exprimarea plastică, textul liber, Mama e în tot și în toate, Mai e Caragiale actual?); Daniela Pop (Fișele autocorective); Markovits Margareta (Jurnal Freinet); Gabriela Osvald și Carmen Nica (Jurnalul activităților extracurriculare); Sanda Checicheiș (Tatonarea experimentală); Perecz-Simo Annamaria, Vass Annamaria (Prezentare jurnal, Ziua Freinet); Cornelia Marc (Ieșirea școlară); Delia Păcurariu (Ancheta documentară – finalizare). Zoia Ciogu (Școala Altfel în alternativa Freinet) sufletul Proiectului Freinet a prezentat un bilanț al implementării acestuia. „Lucrările prezentate precum şi luările de cuvânt reflectă doar o mică parte din bogata activitate a echipei Freinet a şcolii”, a spus în încheiere profesorul Alina-Loredana Șaitoș.
Citiți principiile noastre de moderare aici!