Mai multe licitaţii pentru reabilitare de străzi în Ioşia au fost subevaluate, urmează să fie realuate. Aleea E.Gojdu, Ion Luca Caragiale, Jean Calvin, Samuil Micu Klein, Arany Janos, Spiru Haret şi strada General Traian Moşoiu ar urma să intre în reabilitare anul viitor, după ce studiile de fezabilitate ale lucrărilor au fost aprobate de consilierii locali în şedinţa ordinară din noiembrie.
Acestea sunt doar câteva dintre străzile din Centrul istoric care ar necesita intervenţii de modernizare. De partea cealaltă a Crişului, la periferia ansamblului de conservare, trotuarele străzilor Dunării şi adiacente sunt denivelate şi cu gropi, din cauza deselor cârpeli şi improvizaţii de reparaţii.
6 milioane lei
Conform studiilor de fezabilitate, reabilitarea celor şapte străzi se ridică la aproximativ 6 milioane de lei.
„Lucrările vor fi scoase la licitaţie pentru proiectare şi execuţie şi sperăm că în a doua jumătate a anului viitor lucrările pot fi începute pe aceste străzi. Mai avem o reabilitare de stradă în Ioşia veche, aceasta fiind ultima stradă din cartierul vechi Ioşia nemodernizată, estve vorba despre str. Trotuşului, tronsonul cuprins între H. Ibsen şi Veteranilor”, a spus viceprimarul Florin Birta.
Expropriere
În plenul şedinţei de luna trecută a fost aprobată şi expoprierea unei hale şi a două ateliere auto de lângă OMV de pe Bulevardul Decebal, pentru prelungirea străzii Simion Bărnuţiu între b-dul Decebal şi strada Oneştilor.
„În prezent, strada Simion Bărnuţiu din municipiul Oradea se întinde de la strada Primăriei până la strada Shakespeare, iar prin PUZ aprobat în baza HCL nr. 525/2015 s-a stabilit prelungirea străzii Simion Bărnuţiu până la strada Oneştilor. Momentan tronsonul dintre strada Oneştilor şi Ştefan Octavian Iosif, spre Kaufland, este asfaltat, iar în continuare spre strada Shakespeare este neamenajat, înfundat, neîngrijit şi insalubru. Prin proiectul de hotărâre se propune prelungirea străzii Simion Bărnuţiu între B-dul Decebal şi strada Oneştilor, modernizarea şi reamenajarea zonei, în vederea reducerii distanţelor şi fluidizarea circulaţiei, îmbunătăţirea accesului la noul cartier rezidenţial şi în zona comercială alăturată”, transmire Primăria prin comunicat de presă.
Lucrări subevaluate
Cu aceeaşi ocazie s-a votat şi pachetul de şase străzi care se găsesc în cartierul Oncea şi care au fost scoase la licitaţie – str. Macului, Episcop Ion Alexi, Alexandru Todea, Reteganu, Poet Gh. Pituţ, Cucului, dar ofertanţii au venit cu preţui mai mari decât cele estimate în studiile de fezabilitate cu până la 30%.
Birta spune că Primăria a reactualizat studiile de fezabilitate şi că urmează să se reia licitaţia.
Trimite articolul
XPrimarul face ce vrea cu fraierii.. simplu.
Ar fi bine sa va mars din case.
S-a impamintenit sloganul –“nici o lucrare fara expropriere”–.Pai domnilor din primarie ,daca v-ati uita un pic in stang si in dreapta ati fi constatat ca se putea face si fara exproprierea unor case siimobile private luind pur si simplu teren de la OMV care dupa cum stim e proprietatea primariei data in concesiune firmei omv.Sau muschii primariei se incoarda numai la autohtoni,cu austriecii ar merge mai domol.Pe acestia nu poti sa-i trimiti la plimbare cu niste maruntis si un sut in cur.De altfel si preconizata lucrare de pasaj subteran din coltul T Vladimirescu-Decebal se poate face lejer fara demolare si expropriere daca se ia in calcul ca virajul la dreapta de pe Decebal poate sa-l pria str Brancoveanu care poate fi extins la trei benzi fara demolari iar virajul la dreapta dinspre Onestlor spre decebal pe Tudor poate sa-l preia str Sahakspeire spre omv tronson unde poti face 3-4-5 benzi fara nici o demolare.Pentru asta doar ar ttre ascultati si altii lasind la o parte inganfarea
Poporul face ce stie mai bine; cumpara masini multe, masini second, masini diesel! Primaria face ce poate: largeste strazi ca sa circule masinile oradenilor, face parcari, darama cotetele si sandramalele si face loc masinilor! Concluzia: dragi oradeni cumparati-va fiecare a treia masina second-diesel-break-germana, macar de dragul ca sa o aveti ca piese de schimb la primele doua si ca spatiu de depozitare sub geamul de acasa. “Doamne-ajuta!”
Orasul nostru arata la fel cum arata locuitorii sai: mai intai se ridica casele, apoi eventual se construiesc drumurile! Mai intai se fac blocurile, apoi se cauta locuri de parcare! Mai intai se face o bodega din tabla fara acte si se vinde in ea alcool la negru, apoi se ridica un monstru cu minus trei plus zece etaje langa podul Decebal cu toate aprobarile! Rezultatul este vizibil: o adunatura de constructii cu drumuri serpuite printre ele, cu trotuar sau fara trotuar, cu loc sau fara loc, o imagine vie a agresivitatii locuitorilor orasului fata de locuitorii sai si fata de oras. Dáia arata Romania ca o maghernita africana si nu ca o regiune europeana, ca are oameni destepti care se pricem la de toate…
A cata oara includeti strada macului pt reabilitare, domnule primar??? Va spun eu, a treia oara in ultimii 3 ani! Noroaie si balti tot timpul, vara praf ca intr-o fabrica de azbociment! Astea sunt conditii de taxe supermega evaluate pt proprietati?
30 voturi contra de pe strada macului!
Face pisu pe noi bolo,în fiecare zi!
Simplu bai nene care ai aprobat blocurile alea pe onestilor ceva parcări? Ceva parc calumea? Poi cum dl primar când ai lege data ca proprietar de teren nu ai voie sa construiești decât 35 % din teren, blocurile alea când vor fi populate va fii haooosssss total… Dl primar un studiu de impact nimic? Alo bosss ce facem aici nu e corect marș la birtin impertinent ce ești.construim construim da hoooo mai nene ca Oradea e cel mai îndatorat oraș din Europa gata mai ajunge cu kakaturi dastea art nuvo, ca ai distrus tot ce înseamnă art nuvo sa priceapă toți cartier limitrof parcări la mijloace de transport și gata bai nene în București se poate și parcarea e 50 de bani ora alooo nene
cam putine strazi se reabiliteaza, ar trebui reabilitate sute de strazi din oradea.