Un an de zile ar urma să dureze, conform contractului, executarea pasajului subteran Magheru şi reamenajarea Podului Dacia astfel încât să suporte şase benzi de circulaţie. Contractul privind serviciile de proiectare și execuție a lucrărilor pentru obiectivul de investiții „Soluție inovativă pentru creare undă vede pentru tramvai Pod Dacia – B-dul Magheru Oradea” a fost semnat şi miercuri s-a dat ordinul de începere în ceea ce priveşte proiectarea.
Licitaţia a fost lipsită de suspans, fiind declarată câştigătoare unica ofertă depusă de asocierea formată din Freyrom S.A (lider de asociere), Prodcons Group SRL (asociat), Integrated Road Solutions SRL (asociat) și Electro Excel Green Consulting SRL (asociat). Este aceeași care a realizat și Podul Centenarului.
Undă verde
„Proiectul vizează realizarea unui pasaj subteran pe sub B-dul Magheru care va face legătura între Aleea Ștrandului și Parcul Traian și extinderea Podului Dacia la 6 benzi. Prin această soluție inovativă va crește frecvența de circulație a tramvaielor și va scădea timpul de parcurs al traseelor, prin crearea unei benzi unice pentru tramvai”, transmite municipalitatea. Executivul a estimat lucrarea la valoarea de 18,5 milioane lei fără TVA, adjudecarea s-a făcut la peste 14,5 milioane lei fără TVA, adică aproximativ 3,1 milioane euro.
Sursa de finanțare o reprezintă fondurile europene prin Programul Operațional Regional 2014 – 2020, Obiectivul Specific 4.1 – Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă.
12 luni
Termenul pentru proiectare și obținerea autorizațiilor de construcție este de 3 luni. Vineri se dă ordinul de începere pentru elaborarea proiectului privind autorizarea executării lucrărilor împreună cu avizele necesare, care are ca termen 2 luni, după care se va trece la elaborarea proiectului tehnic de execuție cu termen de elaborare 1 lună. Urmează apoi partea de execuție, durata de realizare a lucrării fiind de 12 luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor.
„În jurul datei de 1 mai 2019 vor începe efectiv lucrările la soluția inovativă, lucrări care vor dura aproximativ 12 luni. Acest proiect va ajuta la descongestionarea traficului în zona bulevardului Magheru prin eliminarea conflictului de trafic în acea intersecție și va crea o bandă dedicată pentru mijlocul de transport în comun”, apreciază viceprimarul Florin Birta.
Exclusiv auto
Conform caierului de sarcini, pasajul va avea o lungime totală de 224 m, cu tot cu rampele de acces dinspre Aleea Ștrandului și dinspre Parcul Traian. Lungimea efectivă a pasajului subteran care va trece pe sub B-dul Magheru va fi de 32,36 m. Înălțimea tunelului va fi de 3,40 m, iar lățimea acestuia va avea 7,60 m. Sunt prevăzute două linii de carosabil de câte 3 m, plus două trotuare de protecție de aproximativ 0,80 m. Accesul pietonilor şi bicicliştilor în pasaj va fi
interzis, aceştia fiind invitaţi să folosească, ca şi acum, pasajul subteran din staţia de tramvai dacă doresc să traverseze bulevardul.
De altfel, la lansarea proiectului pasajului, edilii au avansat varianta amenajării unei căi de acces velo pe sub podul Dacia, aşa cum este pe malul opus.
Constructorii apreciază că lucrarea e complicată de faptul că, pe sub B-dul Magheru trece pârâul Paris, intubarea care colectează toate apele pluviale de pe str. Louis Pasteur și de pe celelalte străzi de pe dealuri, care se varsă în Crișul Repede la pod. Cum golul tunelului se intersectează cu întubarea, „ovalul” întubării va fi redus, de la o înălţime de circa 3,4 m, va rămâne la 1,6 m.
Îngustat
Reorganizarea Podului Dacia presupune îngustarea celor două trotuare, pentru a face loc pentru trei benzi rutiere pe sens.
Acum, sunt două benzi de circulație pe sens, plus cele două fire de tramvai, plus trotuarele. Prin reconfigurarea circulației vor fi 3 benzi de circulație pe sens. Studiul de fezabilitate prevede că partea carosabilă va avea, atât pe o parte cât și pe alta, 10 m. Calea de tramvai va rămâne în continuare de 3 m pe sensul de mers, iar trotuarul, de la 5,25 m va fi redus la 2,50 m pe fiecare parte.
Citiți principiile noastre de moderare aici!