Lucrările efective ar trebui să înceapă în maximum două săptămâni, cu relocarea rețelelor de alimentare cu apă, canal, termoficare și telefonie de pe amplasament.
[eadvert]
Executanți sunt firmele din asocierea Freyrom SA-lider, Procons Group SRL, Metabet CF SA și Leko Construct SRL. Proiectul prevede un pasaj subteran cu patru benzi de circulație, două pe fiecare sens. Lungimea zonei acoperite va fi de aproximativ 29m. Lucrarea face parte dintr-un proiect complex, care prevede şi realizarea a încă unui pasaj rutier subteran în dreptul Centrului Civic. Ambele sunt părţi componente ale proiectului „Coridorul de mobilitate urbană durabilă din Piaţa Emanuil Gojdu – Piața Cetate, Oradea”, finanțat prin Programul Operaţional Regional 2014 – 2020.
Finanțarea nerambursabilă este de 98% din valoarea cheltuielilor eligibile, iar proiectul este implementat de Primărie prin Direcția de Management Proiecte cu Finanțare Internațională.
„Urmează să fie realizat un pasaj rutier subteran în zona intersecției dintre Bulevardul D. Cantemir și strada Sucevei. Aici se vor face două girații la nivelul solului, care vor fi traversate în subteran de un pasaj ce ar urma să asigure benzi dedicate autobuzelor care circulă pe relația D. Cantemir – Centrul Civic. La nivelul solului va exista în continuare o bandă dedicată liniilor de tramvai. Totodată, vor fi executate următoarele categorii de lucrări: realizarea sistemului irigații, modernizarea zonei pietonale și a trotuarelor din aria proiectului, piste de biciclete, stații de transport public modernizate precum și plantarea de arbori și arbuști”, transmite Primăria.
Trimite articolul
XParca era vorba ca incepe de sapt asta, eram sigur ca mai dureaza o luna. La fel a fost si cu alte lucrari, de cand s-a spus ca incepe “maine’ a durat 3-4 sapt dupa “maine”
Tot ma uit la poze si nu vad nici o trecere de pietoni dinspre Oradea Plaza spre Piata si Finante, cum vor ajunge pietonii la tramvai? Sau se va repeta scenariul de la piata 100, si dupa 2 ani se va mai face inca un pasaj pt pietoni?
-
vor fi treceri char peste pasaj, stanga dreapta drumului.
Usor usor vom circula pe sub pamant… sa vezi cand o sa vina o ploaie serioasa si se inunda pasajul…. noi o sa avem nevoie de submarine deoarce autoritatile o sa fie luate prin surprindere….
-
Pasajul nou,Magheru, nu am vazut sa aibe probleme…numai carcotasi si experti pe toate drumurile!
-
Vesnic nemultumiti.Ar trebui sa fim mandri ca se face.
Pasajul subteran e doar pt autobuxele Cantemir-C.C. ? Nu vad utilitatea pasajului pt 2 autobuze…. Pietonii raman la suprafata ? Si vor alerga ,tot ca pana acum, pana la piata?
-
E foarte util acest pasaj, costa o groaza de bani, si firmele de casa fac bani frumosi
-
Care sunt firmele de casa? Mai citeste putin si apoi fa afirmatii!
-
Tu stii cine aprovizioneaza cu materii prime lucrarile din oras? Firma lui tata lui Birta. FIRMELE DE CASA sunt pe langa firma mare!!!!!
-
-
Si asta va avea soarta parcarii de langa catedrala, de 6 luni e pauza de cand au gasit oasele de T-REX
-
Abia au asteptat carcotasii sa gaseasca ceva oase de protozaur ca sa se blocheze lucrarile !!
Si sa aiba ei motiv de comentat in scris pe net.
Ca nimic nu e bun.
98% valoare fonduri nerambursabile !!!!!!
Ce kkați de jeguri umane comenteaza tot timpul despre banii “nostri”, desi banii “lor” sunt doar 2 %!?!?
Ca asa e la noi.
Tipic.
Totdeauna il calculam.pe altul cum traieste.
Desi noi nu facem nimic ca sa incercam sa traim un pic mai bine.
Acum cativa ani a fost de4ranjul cu turbogiratia, apoi cu refacerea liniilor de tramvai. Anul trecut a fost deranjul cu podul si pasajul. Acum este deranjul cu Piata Cetate si Cantemir. In ultimii ani nu a fost perioada mai lunga in care sa putem circula pe acolo fara deranj! CAND SE VA TERMINA CU DERANJUL PE PRINCIPALA ARTERA A ORASULUI ? Cei care vor sari cu blablabla-dezvoltare-blablabla sa ma pupe undeva, ca dezvoltarea nu se face de dragul dezvoltarii si de dragul declaratiilor pompoase ci ca sa le fie cetatenilor viata mai usoara!
P.S. nu este vina actualului primar ci a celui de dinaintea lui, care a lucrat pompieristic si n-a fost capabil sa aiba o viziune integrata pe termen lung, sa masoare de mai multe ori si sa taie o singura data. La fel de vinovat este si un ticalos care nu merita sa i se pomeneasca numele si care i-a lasat o grea mostenire bolovanului.
-
Un ticălos “fomist” din Slobozia, pe care l-o pus Horia Cosma primar. Da’ nici ăștia nu-s mai buni, stai liniștit. Ăștia or avut chestia cu fonduri europene, că am intrat în UE în 2017. Pomenea cineva mai sus de firmele de casă, prin care spală banii noștri ăștia de amu’. Bolojan n-o zis niciodată nimic de administrația Filip, iar explicația, pt. mine, e desprinsă din următoarea situație: tramvaiele Siemens, care au fost 10 garnituri, la un preț de 1,5 mil. Euro garnitura și pt care, Primăria Oradea a plătit 25 mil. Euro(1 mil. în plus/garnitură Primar Filip, vice și 6 luni primar plin Groza) nu puteau lua curba în centru civic, că tăiau roțile tabla:))). Așa a apărut turbogirația, pt care Beni Rus, a luat 2 mil de Euro, prima lucrare cu Bolojan primar. Ei, acești bani au fost, cred eu, bani înapoiați lu’ Beni Rus pt. susținerea campaniei electorale a PNL și victoria lu’ ” domn’ col. Bolojan”. Nimic n-o zis colonelu’, în trei mandate, despre ce a găsit în primărie. Și totuși, au fost și sunt banii orădenilor, pe mâna lor….
-
Erată: 2007, anul integrării în UE
-
-
si stai linistit, ca dupa pasajele astea o sa mai vine alte proiecte de corectie, ca pe Indepedentei si pe 1 Decembrie in jurul parcului vor sa schimbe sensul unic, deci vor fi 2 noi intersectii problematice, una in intersectia Mihai Viteazul – Maniu – 1 Decembrie, iar una langa Dioda in intersectia Indepedentei cu Viteazul, unde si acuma sunt destule accidente mai ales cu tramvaiele care vin din centru. Dar nah, la primaria nimeni nu se uita un pic mai departe, unde o sa poate sa genereaza problema proiectul, se gandesc numai la intersectia respectiva unde fac pasajul. Vezi pasajul la Magheru, din Piata Ferdinand n-ai cum sa virez spre pasaj via Libertatii, momentan esti nevoit sa mergi spre turbogiratia, pe care vor sa desfinteze, si acuma au inteles cat de mare greseala au facut, eu tot am scris sesizari legat de acest aspect si au raspuns pur si simplu ca acolo e giratie, se poate intoarce, dar dupa ce v-a fi gata pasajele? 😀 si acuma gandesc de noi expropriei, in plina centru istoric ca sa corecteze greasa prin crearea unui nou strada…
-
auzi lica, daca nu iti convine fie nu comentezi fie pleci in vacanta in Tonga
acolo nu o sa te deranjeze nimeni
prostovanii pulii-
Mars in pizda ma-tii de oligofren nebun, sa-i sugi pula chelului. Si apoi sa i-o sugi lui drop, si drop tie.
-
Ladislau o fi dat toți banii la papă pentru formula szent sau o mai fi ceva aur ascuns?
Indieni momiți cu bobițe de sticlă colorată.
-
Swarovski ar fi o idee autenticã Art Nouveau dupa ştrand.
Nu era mai bine sa coboare si tramvaiul in subteran in aceea intersectie?
-
Asta o vor face dupa vreo 3-4 ani, ca sa mai aiba lucrari. Stii ca urangutanii astia ce ne conduc nu sunt capabili sa gandeasca in viitor mai mult de 5 ani.
aici să vedeți descărcare arheologică! Practic tot orașul medieval (Târgul de Vineri) plus așezăminte monahale în afara fostelor ziduri (toată zona Oradea Plaza – Costa Foru – Cantemir – Cicero). Făcută cum trebuie, poate dura ani de zile!
-
Sigur.
Iar se vor ivi din neant tot felul de cunoscatori ai arheologiei, ai istoriei subterane al trecutului orasului, tot felul de povestitiri ce ne vor îmbata auzul cu vechi scrieri ale nu stiu ce fost calugar franciscan ori scrib de la curtea regilor maghiari.
Care o sa fie baza unor dispute aprinse pe net intre sustinatorii ideii ca aici si-ar fi pierdut in lupta casca Decebal, ori ca mareatei oști maghiare conduse de nu stiu care brav rege i s-au furat caii pe zona respectiva. Gasindu-se cu ocazia excavarii in subteran, o tinichea veche de badoc, ori o catarama de la frîul unui cal, lucrarile se vor opri. Vor stagna lucrarile intre 6 luni si un an, pe motiv ca nu s-au pus de acord urmasii fostilor istorici naționalisti sovini unguri si a celor romani. Nu se pot pune de acord cu faptul ca nu se stie exact care ar fi fost primii asezati dea dreapta sau dea stanga cursului Crisului.
Si la final o sa dea drumul unei noi idei…. care sa le susțina teoria.
Aceea ca acum 1000 de ani, Crisul nici macar nu curgea prin albia actuala !!
Ca trecea pe linga actuala Catedrala din Centrul Civic, deci nu-s bune izvoarele istorice la care se raporteaza cercetarile arheologice !?
Vai de pulicica noastra de povestitori culturalizati!!
Zi actuali oradeni si poți trage apa!!
Daca Ceausescu facea atatea cercetari, nu construia nici 10% din cladirile in care locuiesc actualmente romanii.