Intrarea în a doua etapă a proiectului de reabilitare a Cetăţii implică închiderea, treptată, a circulaţiei auto în şanţul Cetăţii, în zona cuprinsă între Catedrala Ortodoxă şi strada Griviţei. La mijlocul acestei săptămâni a început spargerea plăcilor de beton de sub Porta de Vest, lucrări necesare pentru descărcarea arheologică a zonei şi pentru introducerea reţelelelor de utilităţi, ne-a spus Dumitru Sim, managerul proiectului în contul căruia se derulează şantierele reabilitării şi şef serviciul în Direcţia Management Proiecte cu Finanţare Internaţională.
Acesta spune că arheologii nu au mari speranţe de la zona excavată. Asta din cauză că, în perioda sa de glorie, perimetrul era un şanţ de apărare plin cu apă dar şi pentru că, sub poartă, cel puţin, s-au mai făcut săpături.
În interiorul zidurilor, şantierul continuă la 11 corpuri de clădire. „Cele începute în prima etapă sunt în faza finisajelor iar la cele din etapa a doua s-au demarat lucrări pe partea de arhitectură, structură de rezistenţă, refaceri şi învelitori”, spune reprerezentantul Primăriei.
Corpul prăbuşit
Cea mai dificilă porţiune este Corpul E, cel prăbuşit parţial spre curtea interioară şi susţinut vreme de peste zece ani de schelele metalice albastre, deja celebre. „Corpul se reface după vechile structuri şi după fotografii de epocă. Structura nu te prea lasă să faci altfel decât cum a fost. Parterul este refăcut şi se avansează spre nivelul I. Sper ca toamna să ne prindă cu el măcar acoperit”, estimează Sim.
La corpurile de clădire C şi D s-au terminat desfacerile respectiv refacerile şi se lucrează la tâmplăriile exterioare. În interiorul Cetăţii, săpăturile pentru utilităţi sunt terminate iar în exterior se sapă pentru branşările dinspre strada Griviţei respectiv Piaţa Independenţei.
Dumitru Sim spune că în noiembrie acestea ar trebui să fie terminate, cu testele de funcţionare la zi.
Citiți principiile noastre de moderare aici!