Formulele „început de an şcolar”, „avânt crescut al şantierelor” cu „obturări serioase de trafic pe arterele principale” nu ar trebui să apară în aceeaşi poveste decât în caz de cataclism. Ori, chiar şi în absenţa unei situaţii neprevăzute, orădenii trăiesc, în acest septembrie exact în acest scenariu.
Timpii de livrat copiii la poarta şcolii în timp util sunt imposibil de estimat în condiţiile în care e clar că, după anumite ore, maşinile prinse pe bulevardele mari, pur şi simplu staţionează. Pentru că în Oradea prioritizarea transportului în comun nu a depăşit stadiul de lozincă a administraţiei publice, nici tramvaiele sau autobuzele nu sunt o variantă mai bună.
Sigur, situaţia se repetă de la an la an cu grade diferite de aglomerare a ambuteiajelor dar anul acesta, debandada matinală e alimentată din plin de modul în care sunt organizate şantierele oraşului. Că Piaţa Ferdinand trenează e de notorietate. Oricum, nici reabilitată nu ar ajuta prea mult, din moment ce va fi preponderent pietonală.
Primarul pune lipsa de activitate din şantier pe seama lipsei forţei de muncă cu care se confruntă firmele. Totuşi, e o concidenţă cât se poate de supărătoare că fix în prima zi de şcoală şantierul de peste drum de Primărie, pentru amenajarea promenadei, a ajuns în faza spargerii trotuarului, cu blocarea unei benzi de mers în centru, spre Podul Centenarului.
Asta mai ales pentru cei care au putut constat, toată vara, relaxarea de pe amplasamentul de sub geamurile Primăriei. Primarul Ilie Bolojan spune, acum, că lucrarea avansează în ritmul stabilit şi că, oricum, pietonii au acces, chiar dacă în condiţii de şantier.
Închis, de joi
Aproape relaxare a fost şi pe amplasamentul liniei de tramvai din Calea Aradului. Oricum, numărul de muncitori de la lucrare nu a sugerat niciodată vreun muşuroi de furnici. Ei, printr-o coincidenţă pe care edilii nu au anticipat-o, lucrarea ajunge chiar de azi în faza blocării unui sens de mers. „Începând de joi, 19 septembrie, timp de 60 zile, circulația rutieră se va devia de pe sensul de mers dinspre centura Oradea spre str. Vlădeasa prin montarea de balize direcționale reflectorizante între banda unu și banda doi pe sensul de mers spre Centura Oradea, cu revenire la circulația pe ambele sensuri după intersecția cu str. Octavian Goga, astfel că în apropierea podului circulația se va desfășura pe o singură bandă pe sens”, a decis Comisia de Circulaţie din Primărie. Nici acestei evoluţii primarul Ilie Bolojan nu îi găseşte vreun defect. Avertizează doar riveranii să nu îşi lase maşinile la şosea, pentru că, de azi, vor fi ridicate de Poliţia Locală.
Nu a stagnat, numa nu s-a mişcat
Oricum, nemulţumiţii trebuie să ştie că greul abia urmează. După ce toată vara activitatea a fost minimă spre zero pe amplasamentul Magheru, unde se va face pasajul pe sub bulevard, ordinul de începere a lucrărilor s-a dat pe luni:
„Comisia de circulaţie a aprobat restricționarea traficului pe podul Dacia, prin închiderea benzii 1 și devierea traficului pe banda 2 și pe linia de tramvai pe ambele sensuri de circulație, de luni, 23 septembrie, până la data de 10 noiembrie”. Cândva în această toamnă – iarnă se va decide şi oprirea tramvaielor, pentru începerea efectivă a forajelor pentru noul pasaj.
Cele mai ambiţioase promisiuni ale edililor dădeau 1 mai 2019 ca dată pentru începerea lucrărilor la pasaj şi depăşirea fazelor critice pe perioada vacanţei şcolare. Acum, în septembrie, primarul Ilie Bolojan spune că „lucrarea nu a stagnat” şi că de vină pentru că traficul va fi blocat în cel mai sensibil moment din an o poartă „birocraţia excesivă”. Nimic despre vreo organizare defectuoasă a lucrărilor dinspre Primărie, care dă peste cap viaţa cotidiană a orădenilor.
Lucrările de infrastructură provoacă restricții de circulație pe Calea Aradului și Podul Dacia
Trimite articolul
XTot mai greu….prea multe santiere simultan . Exagerat de multe si inutile unele : de ex.: dupa ce au facut sensul giratoriu de langa podul Dacia acum vor sa faca subtraversare in fata catedralei ( lucrare enorm de grea ). Am moderniazat piata cetate acum o demoleaza, etc
Dupa mintea bolnava a primarului nu conteaza ambuteiajele ci doar maretile lui realizari cetatenii sunt pe ultimul plan
Vezi Bolovane, urmeaza alegerile in 2020!
poate in urmatorul cincinal scoate si unitatile de invatamant inafara orasului, pentru a decongestiona traficul. face un “parc educational” sau doua pe langa Nojorid sau Paleu. va fi sublim, material pentru cateva reportaje Digi 24 si Pro TV.
In sfarsit un articol care spune problemei pe nume: da, toata vara concedii, ba canicula, Singura perioada in care am vazut progres destul de bun a fost reconfigurarea intersectiei liniei 2, dupa finalizarea acestuia si darea in exploatare a liniei s-a oprit totul s-a pierdut timp pretios, s-a mai compensat cu aliniamentul din spatele Auchan, dar si acolo vad ca s-a ajuns de 2 luni la gardul firmei care ar trebui sa isi restranga aria curtii, insa nu vad nici o initiativa in acest sens, zic ca-l sfideaza pe Bolojan.
megalomanie in stare pura! omul asta nu mai are nicio limita. eu cred ca si trepadusii/lingaii din jurul lui din pdnl il imbie fiindca primesc si ei parnosul. daca ar fi fost un primar psd, l-ar fi inhatat imediat pt. modul cum gestioneaza banii orasului pe lucrari de proasta claritate si intarzieri inmaginabile.
trece viata pe langa noi, iar firma anagramatului ghil3a, termina la pulivar rahatul ala de
parcare din centru!
Am o propunere pentru toti carcotasii – inclusiv pentru ziaristi (!?!) : hai sa nu mai creem niciun ambuteiaj , sa nu mai incurcam circulatia , intr-un cuvant HAI SA ARUNCAM ORADEA DIN NOU IN NEGURA SECOLELOR TRECUTE . Mai si gandeste cineva inainte de a scrie (comenta ) ? Observa cineva ca , dincolo de rapiditatea sau lentoarea lucrarilor , exista rute alternative pentru marea majoritate a zonelor unde sunt lucrari !?!
Vorbanizori.