Chiar dacă este iarnă, în Băile 1 Mai se află în plină desfășurare șantierul proiectului ce va schimba fața stațiunii, până cel târziu în primăvara anului 2022. Lucrările vor impacta 3,8 kilometri, de la ieșirea de pe DN 76 și până la Ștrandul cu Valuri din Băile 1 Mai.
[eadvert]
Pe lângă modernizarea carosabilului, amenajarea pistei de biciclete, a lucrărilor de extindere și modernizare a infrastructurii de apă și canal, se va remarca faleza pietonală iluminată, care va avea o lățime variabilă, între 2,5 metri și 7 metri și va porni din intersecția cu DN 76, până la Hotel Ceres. De la Ceres până la Ștrandul cu Valuri se va realiza o faleză pietonală prin parc.
Executanții proiectului sunt constituiți într-o asociere de firme, care a câștigat lucrarea pentru 30,4 milioane de lei, pentru care există finanțare europeană. Asocierea este formată din firmele Ștefănuț & Daria (lider de asociere), Leko (pe partea de apă și canalizare), Drumuri Orășenești și Tersel (pe partea de electricitate).
Pentru reconfigurarea și consolidarea podului de peste Peța, de la intrarea în stațiune, a fost necesară devierea traficului, fiind afectată și aprovizionarea cu apă pentru locuitorii din Sânmartin și din cartierul Grigorescu, în cursul zilei de miercuri.
Ce s-a făcut deja?
Ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în 15 octombrie 2020 și potrivit primarului Cristian Laza, până acum au fost executate în proporție de 70% lucrările de înlocuire a conductelor de apă și canalizare, rămânând de executat racordările și branșamentele. Canalizarea pluvială e realizată în proporție de 80%, trebuind realizate traversările și gurile de scurgere.
De asemenea, ni se transmite că s-a ajuns la 50% cu partea de canal tehnic și iluminat, urmând ca furnizorii de utilități să își coboare rețelele și branșamentele în subteran.
„După 15 martie, începem și terasamente pentru drum, trotuar și pista de biciclete”, anunță primarul Cristian Laza.
Kilometri și hectare de amenajări
Proiectul presupune și modernizarea carosabilului din stațiune pe o lungime de 3,77 kilometri. De asemenea, va fi amenajată o parcare de 515 locuri, lângă Perla. Vor fi amenajate trotuare pe o lungime de 4,37 kilometri. Pista de biciclete va fi realizată pe o lungime de 2,38 kilometri, iar noul sistem de iluminat public va avea acoperi 4,3 kilometri.
În cadrul proiectului este cuprinsă și amenajarea a 2,35 hectare de spații verzi.
Trimite articolul
XȘantier în lucru ? Ce glumă bună, tot e spart, gropoaiele alea multe sunt pe ce a mai rămas din șosea și săracii oameni își rup mașinile în ele, exact așa și în Felix in zona rustic! in așa hal e drumul că și pt un Logan e greu de traversat. De astupat nu vor să le astupe cu ceva balast, mai bine ne rupem noi mașinile.
-
Exact, în Vest când se face o lucrare mare de infrastructură se face în maxim 15 minute! Și nimeni nu observa și e deranjat de situație. Efectiv clipești, și dintr-o data ai parcare, asfaltări și pista de bicicleta în fața casei.
Așa ceva nu am mai auzit! Să ai un șantier uriaș care va creea disconfort pe termen scurt! Sunt supi
-
De 2 ani e spart Felixul @Dan ți se pare normal ? Și termenul de finalizare este 2023… Nu știu cu ce Vest compari tu, poate ne lămurești și pe noi cu ceva exemple de lucrări(loc, anvergură, timp de finalizare) sau poate este vorba de Mexic, Bolivia sau Cuba ?
-
:)))) Tare!!!
-
Dacă se va lucra la fel ca în Felix atunci înseamnă că lucrările se fac de către firme ipotente și incompetente.
Spatiul colorat cu rosu va fi orice in afara de pista de biciclete: parcare de masino, zona de depasire, loc de vanatoare pentru biciclisti si pietoni. Idiotul care a proiectat pista se vede ca nu a circulat niocodata cu bicicleta pe un drum public. Pista de biciclete / trotuarul trebuie prevazute cu un parapet de netrecut pentru masini.
-
PS Sa nu mai spun de Bula care se pregateste sa traverseze perpendicular pe linia continua… OK – e o simulare pe calculator, nu e o fotografie, dar cam ne dam seama ce e in capul proiectantului – nimic.
O să vedem cât o să mai dureze și șantierul ăsta.
Dacă durează cât parcare din centru din Oradea, sau lucrarea din fața teatrului, sau cea din Felix….
Dacă o să fie așa de “calitativă” ca și lucrarea de la Ciuperca…
Atunci e clar :
Suntem niște indieni prostiți cu bobițe de sticlă colorată.
Baile 1 Mai si Baile Felix trebuie bombardate si rase de pe suprafata pamantului dupa care sa se inceapa de la zero. Asa ceva nu mai ai cum sa schimbi, sunt niste statiuni care iti provoaca greata numai cand le tranzitezi. Este imaginea Romaniei si a romanilor din ultimii 30 de ani. Prost gust, nesimtire, smecherie, toganosag, ignoranta, hotie, mizerie, incompetenta.
-
CE idee buna! 🙂
ESTE DEZASTRU CE SE INTAMPLA IN ACESTE 2 STATIUNI.
Mie nu mi-a venit sa cred ca au inceput sa sparga baile 1 mai pana cand nu termina felixul.
cred ca ne batem gura (degetele) degeaba cu comunatriile, nu o sa ne asculte nimeni. 🙁 -
Corect!
Spunea domnul Prefect de recuperare postCovid.
E fascinant,ravissant… o intrebare sa-ti mai (s)pun: Tevile alea cu dunga galbena care vor transporta gazul la 1mai si pensiunile adiacente promenadei,unde sunt? Sau nu sunt la ciclul asta financiar? Spargem iar drumul peste citiva ani,dupa ce ne vom fi plictisit de plimbari cu bicicleta…
Ar fi fost bine să aibă continuitate pistele de biciclete cu Oradea și Felix, să nu te învârti in același loc. Și cel mai bine ar fi sa nu fie și pt pietoni. In Oradea pe malul Peței au fost doar piste de biciclete, care au fost transformate în piste pt bicicliști și pietoni, astfel că bicicliștii tb să se descurce pe juma de pistă, iar pietonii circula nestingheriți pe toată lățimea pistei.
Bolojan ar putea sa le impuna sa betoneze lacul cu nuferi sa-l transforme in parcare cu plata
Putem chema olandezi sã ne facă.
Santier urias???? Dar santierele din China cum sunt?