Lucrările la reabilitarea și modernizarea DJ 764 Beiuș – Aștileu, pe superbul tronson Roșia – Zece Hotare – Aștileu, au ajuns la un stadiu fizic cu decontări efectuate de 16% și lucrări efectuate propriu-zise de 24%, transmite directorul tehnic al Consiliului Județean Bihor, Filip Cheșeli. Lung de 33,65 kilometri, drumul este finanțat de Guvern, prin PNDL, fiind inițiat în mandatul trecut. Valoarea contractului de finanțare este de 115,65 milioane de lei, însă contractul de proiectare și execuție este de 93,7 milioane de lei, la care se adaugă o marjă de 10 – 20% din valoare, pentru posibile cheltuieli neprevăzute cu execuția. Firma resposabilă de execuția lucrărilor este SC Asfamixt SRL.
Deși CJ Bihor și-a asumat inițial o contribuție proprie de circa 5,5 milioane de lei, Cheșeli estimează că într-un final, contribuția Consiliului nu va depăși 2 milioane de lei, dacă nu apar intervenții necesare neprevăzute. DJ 764 face legătura între localitățile Beiuș (intersecție cu DN76) și Aleșd (intersecție DN1), având o lungime totală de 69 de kilometri.
“Lucrările de artă sunt făcute la 80%. Dacă se va lucra în condițiile din 2020, drumul se va finaliza la timp”, ne-a declarat directorul Cheșeli. Februarie 2022 este termenul limită pentru realizarea lucrărilor începute la 1 octombrie 2019.
Asfalt nou pe 6 kilometri
Lucrările se întind pe cei 33,65 kilometri de drum nemodernizat, tronson cuprins între intersecția cu DJ 764D din apropierea localității Damiș (pozitie km 31+000) și intersecția cu DJ 108I în localitatea Aștileu (poziție km 61+655). Drumul străbate localitățile Zece Hotare, Tomnatic, Călățea și se termină în Aștileu, la intersecția cu DJ 108I.
Lățimea părții carosabile este cuprinsă între 5,50 și 6,00 m, lățimea platformei fiind cuprinsă între 7,00 și 7,50 m, iar acostamentele între 0,00 și 0,75 m. Vor fi reabilitate două poduri pe DJ764, peste Valea Minerii și peste un canal care deversează într-un bazin de retenție, transmite Consiliul Județean.
Până acum s-a amenajat sensul giratoriu în localitatea Aștileu, s-a asfaltat la nivel de binder (strat de beton asfaltic ce face legătura între fundația unui drum și stratul de uzură) pe o lungime de aproximativ 6 km, au fost realizate rigolele carosabile, s-au făcut accese la proprietăți și s-au realizat podețe prefabricate și tubulare.
Trimite articolul
XDar neaparat sa defriseze 1km in jurul drumului sa-l vedem. Exact ca in Oradea dupa ce se facea ceva se taiau copacii sa fie vizibila invedtitia. Plus le mai piva un ban de pe lemne
Când mai ieșiti an teren va rog filmați și șanțurile mai sus de biserică an Cornet sa le vadă domni de la consiliu județean c as de strâmbe turnate
Va rog când mai ieșiti an teren filmați și șanțurile care s-au turnat greșit an Cornet mai sus de biserică cum as toate stambe și cu denivelări sa le vadă domni de la Consiliul județean
Dar un drum între Colesti și Moneasa peste câte secole am putea avea?
-
IQ < 65:
Data viitoare când văd o știre despre un criminal găsit in Ialomița, am sa comentez "dar pe la Ohaba de sub Piatra când o sa prindă criminalii?"
Ca sa vezi ce face betotanotorul sef la judet. Doar taie si toarna betoane. Uinversitate nu, tae bursele si transportulpt elevi, deci nu trebuie educatie, doar betoane. Aeroport nu, atragere de firme puternice nu. Doar betoane si betoane. FFara universitate si oameni capabili, judetul e terminat, toate firmele mari au mers in Cluj si Timisoara, de acolo au de unde recruta oameni pregatiti, toate sediile mari de firme sunt acolo, 50% din cei ce zboara de acolo sunt in interes de serviciu de firmele de acolo, plus studentii, It-isti ce au bani sa zboare la sfarsit de saptamana, sport nu avem, cultura, evenimente nu, cat mai puteti fi asa de prosti bihorenilor sa credeti ca doar turnatul betoanelor aduce dezvoltare. E dezvoltare pt buzunarul firmelor de partid, care prind lucrarile. Bine ca suntem pe ultimul loc la salarii, se vede asta in aeroport, nu trebuie invatamant, licee a inchis in oras, pune accent doar pe scoli profesionale ce aduc locuri de munca pe salarii de mizerie, lasa ca cei ce au ceva in cap pleaca la Cluj. Cati bani credeti ca se fac doar din turism, nimic, bani de nimic, nu toata lumea in Bihor are pensiuni . Dezvoltare inseamna atragere de populatie ce se muta in judet sau oras, ce isi deschid firme, afaceri care genereaza locuri de munca,, in Cluj s-au dublat nr de angajati de cand a venit Boc. Betonatorul nostru se poate lauda ca a dublat orasul? Nu. Betonul sa curga, aia e important beton cat mai mult.
Sa vedeti ce creste salarul minim din Bihor dupa ce avem betonati muntii, asta e solutia in a scoate judetul din rahat. Dracu stie alte orase mari se dezvolta fara nici un drum si pod, si lumea are salar mare si tot acolo trage lumea.