Constructorul a intensificat ritmul lucrărilor pe şantierul pasajului rutier din dreptul Pieței Cetate. După finalizarea operaţiei de forare a celor 86 de piloți, muncitorii au trecut în prezent la realizarea propriu-zisă a rampei dinspre B-dul Cantemir, fiind realizată săpătura aproape de cota finală. A fost finalizată incinta de palplanșe aferentă acesteia și s-au executat cele două banchete turnate deasupra piloților. Pentru ca să nu se creeze aglomerație suplimentară în trafic, constructorul a început să lucreze inclusiv după-amiază și chiar noaptea. Între timp, în zonă au fost realizate și lucrările pentru devierea rețelelor de utilități. Urmează realizarea armăturii rampei, circulația fiind deviată pe linia de tramvai pentru a se putea executa lucrările aferente acestui obiectiv.
Proiectul face parte din obiectivul de investiții „Coridor de mobilitate urbană durabilă în Piața Emanuil Gojdu din Oradea – Etapa II”, fiind implementat de Primăria Municipiului Oradea prin Direcția de Management Proiecte cu Finanțare Internațională.
Pasaj rutier
La intersecția dintre b-dul Dimitrie Cantemir și strada Evreilor Deportați se face un pasaj rutier subteran. Aici vor exista două girații la nivelul solului, care vor fi traversate în subteran de un pasaj pe relația Dimitrie Cantemir – Centrul Civic. La nivelul solului va exista în continuare o bandă dedicată liniilor de tramvai. Totodată, vor fi executate mai multe categorii de lucrări: realizarea sistemului de irigații pentru spațiile verzi, modernizarea zonei pietonale și a trotuarelor din aria proiectului, piste de biciclete, stații de transport public modernizate, precum și plantarea de arbori și arbuști.
Acest pasaj rutier este situat pe una dintre cele mai importante axe de circulație din Municipiul Oradea, respectiv Nufărul – Cantemir – Centrul Civic – B-dul Magheru – str. Republicii – Gară – str. Ștefan cel Mare.
„Astfel, se dorește fluidizarea traficului rutier în vederea reducerii poluării și creșterii siguranței. Totodată, se are în vedere sprijinirea transportului public de persoane prin reducerea timpilor de parcurs a autobuzelor și tramvaielor și creșterea atractivității transportului public din Oradea”, transmite municipalitatea.
Acest obiectiv de investiții este parte componentă a proiectului „Coridorul de mobilitate urbană durabilă din Piaţa Emanuil Gojdu – Piața Cetate, Oradea”, cod SMIS 126217, proiect finanțat prin Programul Operațional Regional 2014-2020. Finanțarea nerambursabilă este 98% din valoarea cheltuielilor eligibile.
Lucrările sunt executate de asocierea formată din Freyrom SA – lider de asociere, Proconsgroup SRL, Metabet CF SA și Leko Construct SRL. Valoarea contractului este de peste 27 milioane de lei fără TVA.
La finalul lunii aprilie, municipalitatea anunța scăderea ritmului la lucrările prestate în oraș pe fonduri europene. Motivul: din cauza prețurilor materialelor, crescute spectaculos și neactualizate, firmele lucrau în piredere față de contractele asumate. Soluția era așteptată de la Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, condus de Marcel Boloș și consta în actualizarea valorii contractelor din fondurile europene. Anterior, pentru lucrările prestate pe bugetele locale, Ministerul Dezvoltării permisese această actualizare, printr-o ordonanță de urgență a guvernului. „Ministrul Bolos a primit acordul să se actualizeze aceste contracte și să fie suplimentate din fonduri europene. Local, am început să lucrăm la ajustarea contractelor cu aceste suplimentări”, spune primarul Florin Birta. Ca atare, e de așteptat ca orădenii să constate un nou avânt pe toate șantierele mari din oraș, finanțare cu bani europeni.