Pentru cel puţin o lună, începând de marți, orădenii trebuie să intre într-o nouă rutină a deplasărilor, care să nu conţină intersecţia Primăriei – Decebal – Calea Aradului. Traficul în acest nod a fost dat peste cap din cauza lucrărilor la construirea buclei de şine care să lege liniile de tramvai 1 şi 3, din Rogerius şi Nufărul, cu 2, spre Ioşia.
Marți au şi început săpăturile pentru realizarea lucrării. Linia nouă va fi construită direct peste giraţie, legând liniile 3 şi1 de la Emanuel cu 2, de la începutul Căii Aradului.
https://www.youtube.com/watch?v=JHU_Gou0gDk
„E dezastru în oraş. Probabil din cauză că s-au scos tramvaiele sunt parcă mai multe maşini în trafic. Dacă n-ai musai treabă, e de evitat în primul rând centrul, ajungi foarte greu de la Parcul 23 August până la Primărie. Podul de la Universitate e închis şi fix asta mai lipsea, să se blocheze şi intersecţia de la Emanuel. Eu, pe cât am putut am ocolit zona aia”, ne -a relatat un şofer de taxi.
Curse temporare
Marți dimineaţă, OTL SA a acoperit cu tramvaie doar vârful de călători de dinainte de ora 8. La 8:30 au fost scoase de pe traseu garniturile, cu excepţia celor care deservesc relaţia Nufărul – Gojdu – Gară – Rogerius, şi au fost introduse cursele speciale T1, T2 şi 21R, acoperite cu autobuze.
„Sunt opt autobuze care circulă pe cursele speciale, la orele de vârf creştem frecvenţa, la şapte sau opt minute. Am suplimentat și numărul de garnituri de tramvai care acoperă pe linia 4”, ne-a spus directorul tehnic Adrian Revnic.
El zice că, în măsura în care executantul, firma Abed Nego SRL, se mişcă bine cu lucrarea, e posibil ca până la finalul acestui an să fie înfiinţate liniile de tramvai care să lege Ioşia de Gară şi de Rogerius, în funcţie de pretenţiile călătorilor.
Teoretic, deranjul din trafic ar urma să dureze 30 de zile, spun cele mai optimiste voci.
Lucrarea se face cu finanțare europeană, în contul unui proiect cu valoarea de peste 66 milioane lei și durata de realizare de 24 de luni. Bucla de legătură este o parte mică din proiect.
Cea mai consistentă parte se referă la construirea unei linii noi de tramvai, pe legătura Calea Aradului – Depou OTL – Cantemir, cu lungimea totală a traseului de 3.840 m pe un sens şi 3.820 m pe cel de-al doilea sens.
Citiți principiile noastre de moderare aici!