Suspendarea Centurii Oradiei pe un pasaj la trecerea peste DN 79 este cauza agitaţiei create în dreapta sensului giratoriu din Calea Aradului. Utilajele firmei arădene care a câştigat licitaţia, Tehnodomus SA, lucrează la amenajarea organizării de şantier, în vreme ce societăţile de utilităţi publice care au reţele în zonă au fost contactate de Municipalitate şi anunţate că trebuie să şi le mute.
Conform planului sumar anunţat de constructori şi de edili, într-o primă etapă ar trebui să fie realizate bretelele rutiere de acces pe şi de pe pasaj. Pe acestea va fi deviat traficul rutier când se va începe construirea pasajului propriu zis.
Proiectul tehnic al acestuia este similar celui care va trece peste DN 76. Lungimea totală a pasajului este de 962 de metri, din care 226,3 metri sunt pasajul iar diferenţa sunt rampele de legătură. Lăţimea acestuia este de 19 metri – câte două benzi pe sens a câte 3,5 m, spaţii de siguranţă, spaţii de intervenţie de câte un metru, parapeţi de protecţie şi de separare a benzilor. În acelaşi contract este prinsă şi realizarea iluminatului public pe pasaj şi pe bretelele rutiere.
Nu ANL
În absenţa unor panouri informative, orădenii care tranzitează zona au liber la presupuneri personale referitoarea la rostul săpăturilor. Cel mai des vehiculat zvon este că s-ar săpa pentru realizarea blocurilor ANL promise încă din 2010. Conform informaţiilor furnizate de Primărie, Administraţia Imobiliară Oradea a solicitat reînnoirea autorizaţiei de construire emisă în urmă cu câţiva ani dar, în afară de acest demers, încă nu s-a materializat vreo evoluţie spre concretizarea proiectului.
Citiți principiile noastre de moderare aici!