Unii nu mai pot intra să depună gunoiul în țarcuri, alții nu pot închide țarcurile deloc. După expirarea contractului cu Arikan SRL, firma care administra sistemele de acces în țarcuri, situațiile neplăcute respectiv nemulțumirile orădenilor s-au înmumțit exponențial. Mormanele de pungi de gunoi adunate lângă țarcuri au devenit normă, pentru o perioadă. Concomitent, prea puțini orădeni de la bloc s-au mai preocupat să depună deșeurile în pubelele speciale, pe fracții, acolo unde ușile țarcurilor au rămas blocate pe deschis, spre bucuria nefericiților care scotocesc prin gunoaie.
[eadvert]
„Acum țarcul e deschis, fără posibilitatea de a fi închis. De vreo 2 luni nu ne mai funcționează cartela, iar gunoiul nu îl poți ține în apartament, așa că am ajuns să punem pungile lângă țarc. Asociația ne-a spus că n-are ce face”, ne-a relatat o orădeancă din Nufărul, proprietara unui apartament în spate la 3G.
„E foarte neplăcut, noi selectăm acasă dar când ajungem jos, se amestecă. E și aiurea, ne facem treaba dar ajungem să stăm într-un focar de infecții”, susține femeia. Iar situații similare se regăsesc în toate cartierele. Sistemul țarcurilor de deșeuri dintre blocuri, accesibile pe bază de cartelă, și-a dovedit limitele. Sistemul accesului cu cartelă a funcționat în perioada 2019-2021, când Primăria a achizitionat servicii de întreținere și reparație sau înlocuire a componentelor, prin Arikan SRL.
Achiziția se făcea anual, prin achiziție directă.
Contract expirat
„Ultimul contract, încheiat în acest sens în ianuarie 2021 ( pentru servicii de întreținere și reparație sau înlocuire a componentelor sistemului electronic de închidere) a expirat la data de 13.01.2022. În cursul lunii februarie 2022, s-au achiziționat prin Arikan componente ( 100 acumulatori, 100 bolt electric, 33 cititoare cartelă, 6 panouuri fotovoltaice, etc) pentru înlocuirea pieselor defecte. Contractul s-a încheiat la data de 4.07.2022, ca urmare a epuizării fondurilor și componentelor contractate”, ne-a transmis Direcția Tehnică din Primărie, prin directorul adjunct Adina Popa.
După o analiză a serviciilor prestate de Arikan, ediliu au constatat că „un număr mare de puncte de colectare aveau sistemele electronice defecte din varii motive (bolț de închidere defect, panouri fotovoltaice ce nu făceau față consumului, etc)”. Decizia luată: să se renunțe la serviciile Arikan. În loc, ar urma să se instaleze sisteme electromagnetice de forță, accesate, de asemenea, cu cartelă. Acestea au consum mare de energie, prea mare mare panourile fotovoltaice. Urmează, deci, racordarea țarcurilor la sursă de curent.
Racordare la curent
„Evaluarea costurilor de racordare s-a făcut în urma elaborării unei documentații tehnico-economice, o decizie urmând să fie luată în acest sens. Prioritare vor fi punctele de colectare recent amenajate și care, la ora actuală, nu au sisteme de închidere. Pentru a evita achizițiile directe, repetate (care ne lăsau descoperiți pe o anumită perioadă din an) s-a decis achizitia prin licitație publică a unui acord cadru pe o perioada de 2 ani, pentru pentru lucrări de mentenanță și componente. Termenul de depunere a ofertelor e 18 octombrie 2022”, mai transmite adjuncta Direcției Tehnice.
Până să intre în vigoare a noului contract, pentru vreo 3-4 luni, mentenanța sistemului cu cartele se va face, în continuare, în baza unei achiziții directe, aflată acum în desfășurare.
Țarcurile, date RER Vest
Pe termen mediu, ideea edililor este de a da țarcurile în administrarea RER Vest, pe măsură ce se remediază problemele la sistemele de închidere.
Pe termen lung, 275 de insule ecologice vor înlocui infrastructura existentă în locațiile în care s-au constatat defecțiuni frecvente, acte de vandalism sau colectare selective necorespunzătoare.
Trimite articolul
Xbai deci e incredibil cata prostie si imbecilitate poate sa existe in orasul asta! NIMIC nu se intretine si NIMIC nu functioneaza cum trebuie! trebuie numai sa fie spoit si pavat pentru turisti! oradenii doar sa plateasca impozite si apoi li se arata mwie!