[eadvert]
Stadiul lucrărilor ajunge astfel la aproximativ 40%.
Drumul de legătură între Oradea și Nojorid are o lungime totală de 8,3 km, fiind prevăzut cu piste de biciclete cu o lățime de 2,5 metri. Centura propriu-zisă, de la Oradea la Apateu, are o lungime de 5 km. Din acest drum va porni o bretea de legătură cu DN79 la intersecția cu drumul comunal care duce spre Livada, în lungime de peste 1,6 km, iar altă bretea de legătură cu DN79 va fi spre centrul comunei Nojorid. În continuare, acest drum se va întâlni cu viitorul inel rutier metropolitan, un proiect al Consiliului Județean Bihor care va face legătura între DN79, DN76 și DN1.
Centura Nojorid face parte din etapa II a proiectului „Creșterea accesibilității pe drumurile județene în Zona Metropolitană Oradea”. Din aceeași etapă face parte și Centura Sântandrei. Cele două investiții au o valoare totală de 84.394.118,95 lei, fără TVA.
Etapa I a proiectului prespune realizarea Centurii Oșorhei și reabilitarea drumului de 12 km dintre Oșorhei și Copăcel, DJ 767E, valoarea lucrărilor fiind de 108.275.129,09 lei, fără TVA. Firma PORR Construct execută lucrările pe etapele I și II, termenul de finalizare fiind stabilit la 18 luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor (februarie 2023).
A treia etapă a proiectului prevede realizarea Centurii Biharia și a legăturii cu localitatea Paleu (5,6 km + 3,1 km).
„Pe drumurile naționale, la intrarea în zona metropolitană a Municipiului Oradea, în fiecare zi circulă peste 20.000 de vehicule, iar numărul locuitorilor din comunele limitrofe a crescut foarte mult, astfel că în ultimii ani a apărut o problemă serioasă în ceea ce privește traficul rutier atât de mărfuri, cât și de persoane.
Aceste proiecte degrevează Centura Oradea și traficul care intră inutil în oraș din lipsă de alternative. Asta înseamnă o economie în bani pentru șoferi, pentru că se reduce consumul de carburant, timpul pe care îl petrece omul în trafic, e vorba și de poluare, stres și toate celelalte. În fapt, pentru asta sunt gândite aceste proiecte, să rezolve problemele reale ale oamenilor pe care le știm cu toții”, a adăugat Mircea Mălan, vicepreședintele Consiliului Județean Bihor.
Finanțarea pentru proiectul „Creșterea accesibilității pe drumurile județene în Zona Metropolitană Oradea” urmează să fie asigurată din fonduri europene, prin Programul Operațional Regional 2021 – 2027.
Trimite articolul
XCine credeți că va merge pe această rută ocolitoare? Aici la intersecția cu drumul spre Livada va fi sensigeratoriu, la intersecția cu drumul metropolitan altul, la intersecția cu drumul Apateului altul și la ieșirea din Nojorid altul! Noa ce a-ți realizat! In cele 4 sensuri, se va pierde o droaie de timp. De ce nu s-a continuat cu drumul metropolitan până la ieșirea din satul Leș? E adevărat că mai erau de făcut încă 6 km până acolo, dar era o investiție de durată.
-
Ca de obicei, in mod intentionat, se face cu mici defecte, ca apoi sa se vina cu corecturi si sa ni se prezinte ca mari ctitorii. Se vor face in timp pasaje la intersectii, largiri etc. Asa firmele de casa vor avea front de lucru ani buni, iar in presa de curte vor curge laudele si odele.
Nu esti din zona?
Ca am mai vazut filmul asta.