Serviciile de proiectare ale celor două contracte vor fi realizate de către SC Someș – Top – Grup SRL și SC Costin și Vlad birou de proiectare SRL.
[eadvert]
Valoarea contractului „Coridorul de mobilitate Magheru – Republicii din Municipiul Oradea – etapa 1” (lot 1) este de 1.682.180 lei fără TVA, iar pentru „Coridorul de mobilitate Magheru – Republicii din Municipiul Oradea – etapa 2” – (lot 2) valoarea este de 1.400.780 lei fără TVA. Proiectul este implementat de către Direcția Management Proiecte cu Finanțare Internațională.
Serviciile de proiectare (elaborare studiu de fezabilitate, elaborare studii conform HG 907/2016, elaborare studiu de trafic, elaborare documentații suport și obținere avize, acorduri și autorizații, elaborare proiect autorizaţie construire, elaborare proiect tehnic și detalii de execuție, asistență tehnică pe parcursul execuției lucrărilor) sunt finanțate prin intermediul Programului Operațional Asistență Tehnică.
Coridorul de mobilitate Magheru – Republicii, etapa 1
Prima etapă a proiectului vizează zona dintre Pasajul Magheru, deja realizat, până după magazinul Crișul.
Prin acest proiect se va crea o undă verde pentru tramvai, prin realizarea unui pasaj subteran în intersecția dintre B-dul Magheru, str. Republicii, str. Brașovului și str. Louis Pasteur (zona Magazinului Crișul).
De asemenea, se va reabilita suprafața rutieră și trotuarele aferente Bulevardului General Magheru, de la Magazinul Crișul până aproape de Podul Dacia (exceptând zona unde s-au executat deja lucrări pentru Pasajul Magheru).
În această zonă, tramvaiul care circulă pe axa str. Republicii – B-dul Magheru va intra în subteran prin pasajul care se va crea în intersecția din zona Magazinului Crișul. Totodată, se va analiza necesitatea realizării unui pasaj pietonal în zona Magazinului Crișul, care să subtraverseze sau supratraverseze strada Republicii.
Tot în cadrul acestui proiect se dorește reabilitarea piațetei pietonale din Bd. Magheru, crearea/ modernizare de stații de tramvai și autobuz, modernizarea rețelei de utilități, plantarea unor aliniamente de arbori specifici bulevardelor, amplasarea de mobilier urban, coșuri de gunoi, rastele pentru biciclete etc. De asemenea, se va avea în vedere înlocuirea stâlpilor de susținere a firului de contact al tramvaielor și a stâlpilor de iluminat.
Coridorul de mobilitate Magheru – Republicii, etapa 2
A doua etapă a proiectului vizează zona cuprinsă între Magazinul Crișul și Gara Oradea.
În această etapă se urmărește crearea de undă verde pentru tramvai prin realizarea unui pasaj subteran în zona stației de cale ferată Gara Centrală Oradea (situată în zona intersecției dintre Piața București, str. Republicii, str. Ștefan cel Mare și str. Berzei). Aici traficul rutier va intra prin subteran, iar tramvaiul va circula la nivelul solului.
Proiectul mai prevede reamenajarea zonei stației de cale ferată Gara Centrală Oradea, prin crearea unei piațete publice deasupra pasajului subteran rutier şi crearea unei zone intermodale în Piaţa București (nod de transport feroviar, tramvaie, autobuze regionale, autobuze OTL, taxi).
Tot în această etapă vor fi reabilitate suprafața rutieră și trotuarele aferente străzii Republicii de la Magazinul Crișul până în zona Gării Centrale, se vor crea/moderniza stațiile de tramvai și autobuz, se vor planta aliniamente de arbori specifici bulevardelor (în zonele unde este posibil), se vor moderniza rețelele de utilități, se vor înlocui stâlpii de susținere a firului de contact şi stâlpii de iluminat, se va amplasa mobilier urban, coșuri de gunoi si rastele pentru biciclete.
FOTO: PMO
Trimite articolul
XNu trebuie pasaj la gara Mare, acolo niciodata nu e aglomerat sau blocaj. Faceti mai bine la intersectia de la Ramada-Emanuel, acolo e dezastru la orele de varf, si in rest e mai aglomerat de 10 ori ca la gara. Si la Ramada chiar este loc destul pt pasaj si benzi adiacente.
-
La Gara vin turistii. Emanuel nu e zona frecventata de turisti
-
Ai stat să vezi câți coboară și ce limbă vorbesc din trenurile internaționale? Îți vine să turbi cțnd peirzi un pic mai mult de o oră la vamă în tren că stă pe fiecare parte câte 20 minute. Turistul care are bani vine cu mașina și nu pe la gară. Dar la ce frumos se poate circula prin oraș data viitoare va ocoli Oradea. Strada Principatelor Unite are asfaltul atât de denivelat, că deja în acele puține ocazii mă duc cu 20 la oră să nu îmi lovesc mașina de asfalt. Dacă nu sunt gropi nu înseamnă că nu trebuie reparat. Bulevardul Dacia merită o reasfaltare, eu eram tânăr când s-a reasfaltat în anii 2000.
-
Era suficient niște separatoare de sensuri, tramvaiele sa aiba cale libera.
fratiilor nici de ce v-ati apucat nu sunteti in stare sa terminati si deja visati la altceva
-
De ce nu le finalizezi tu? Bine ca comentezi. Cate pasaje ai facut in viata ta?