„Am susţinut dintotdeauna că tramvaiele ULF au fost achiziţionate la un preţ prea ridicat. Iar acum se dovedeşte negru pe alb. Nu e normal ca un pod rutier peste un râu ca şi Crişul Repede să coste mai puţin decât un tramvai”, a declarat Ilie Bolojan.
Acesta a mai amintit că tramvaiele ULF au fost achitat cash, fără nicio cofinanţare europeană, ci doar printr-un împrumut care cântăreşte mult la gradul de îndatorare al municipiului.
„S-ar fi rezolvat probleme de transport majore cumpărând ULF-uri la preţ decent.Cu diferenţa de preţ ce o constatăm astăzi, s-ar fi putut realiza proiecte radicale pentru fluidizarea traficului în Oradea. La concursul de proiecte de reamenajare a Pieţei Unirii am fost nevoiţi să punem condiţii de limitare a preţului. Dar ar fi fost salutară o subtraversară rutieră a viitoarei pieţe pietonale. Aşa va trebui să găsim soluţii de deviere, şi nu va fi uşor.
La fel, şi în Centrul Civic s-a pus problema unei subtraversări rutiere, la moment dat, dar costul mare ne-a obligat să abandonăm proiectul care ar fi legat tot Centrul istoric cu un acces pietonal turistic până în Cetate”, ne-a mai declarat edilul-şef al Oradiei.
Şi alte proiecte rutiere
Potrivit acestuia, municipalitatea e nevoită să caute finanţare şi alte proiecte pentru descongestionarea circulaţiei auto. „Vrem să prelungim strada Ecaterina Teodoroiu până în zona Silvaş pentru a uşura traficul pe Magheru. Însă suntem nevoiţi să apelăm la proiecte europene fiindcă nu avem bani. Mai sunt şi peste 200 de străzi de asfaltat. Şi pentru supra-parcarea din spatele Tribunalului trebuie să ne împrumutăm. Consider că se cuvenea mai mult discernământ la cheltuirea banilor cetăţenilor”, a conchis Bolojan.
C.H.
Citiți principiile noastre de moderare aici!