Traseul centurii de nord a Oradiei a fost anunțat undeva la începutul anului trecut și a ridicat mai multe nemulțumiri în rândul comunităților adiacente. Înainte de ședințele de Consiliu Local respectiv de Consiliu Județean, președintele Ilie Bolojan și primarul Florin Birta au ieșit, joi, în conferință de presă cu proiectele de infrastructură, refeindu-se pe larg la acest drum care ar închide inelul rutier ocolitor al Oradiei.
[eadvert]
Pe partea de vest a Oradiei, inelul se va închide cu drum expres care leagă Oradea de autostradă, operațional de la finalul lunii martie, a spus Ilie Bolojan.
„Noi trebuie să închidem inelul de nord al municipiului Oradea”, a declarat președintele CJ Bihor.
Bolojan spune că, în urma studiilor din teren, s-a stabilit ca șoseaua care va urca dealul spre DN 19 să ia traseul care continuă șoseaua din girația de la Fughiu, perpendicular pe DN1.
„Realizarea Inelului Metropolitan de Nord, menit a asigura conectivitatea DN 1 cu DN 19, astfel: Centura Oșorhei (sensul giratoriu de pe DN 1, spre Fughiu) – municipiul Oradea, prin cartierele Tineretului, Podgoria, respectiv zona Gheorghe Doja – comuna Paleu, localitățile Săldăbagiu de Munte și Paleu – Centura Biharia”, transmite municipalitatea prin comunicat de presă.
„În această perioadă am lucrat la studierea posibilelor variante, pe baza cărora am ajuns la niște concluzii. Într-o lună de zile vom avea varianta cu care ne vom duce la avizare la CNAIR, pentru că este un proiect cu statut de drum național, prin urmare are nevoie de avizele de la această companie”, a precizat Bolojan.
El susține că problemele ridicate de relief și condiționările legate de obiectivele din teren au fost studiate și rezolvate.
Inițial, s-au propus două variante de racord a drumului de nord cu DN1 – în girația de la pădurice, la Cartierul Tineretului sau în girația de la Oșorhei, spre Fughiu.
„Trebuie să traversăm Crișul Repede, și această traversare e condiționată de două obstacole. Primul este drenul de la Uzina de Apă, din dreptul Cartierului Tineretului, și care trebuie ocolit din considerente de mediu. Al doilea obstacol e barajul din zona Oșorhei, care ridica o problemă de traversare. Prin urmare, decizia este să traversăm în aval de baraj, printre zona de protecție a Uzinei de Apă și baraj”, spune președintele CJ.
Dealul din zona Podgoria e un alt obstacol, care pune probleme de alunecare de teren dar și de înclinare mare, pentru o șosea.
„Vom traversa dealul în zona Podgoria. Nu putem preciza exact traseul pentru că se fac studii geotehnice și în baza lor se va stabili. Drumul va ajunge la limita pădurii, acolo unde intră în pădure strada Gheorghe Doja. Am mai stabilit de asemenea că nu vom traversa prin interiorul localităților ce țin de comuna Paleu – Săldăbagiu și Paleu. Drumul va traversa comuna prin nordul acestor localități, între Uileacu de Munte și Săldăbagiu și va ieși în DJ Oradea – Cetariu, în nordul satului Paleu. De acolo, prin drumul județean, se va lega de capătul centurii Biharia”, a precizat Bolojan.
Trimite articolul
XBaietii din “satele din Paleu”, sper ca ati fost cuminti, vine in curand Mos Expropriere pe la voi cu daruri.
Prin mijlocul cartierului , cate case noi se vor demola ? deranjul fonic pt cei ramasi, nu mai conteaza ? de ce nu se iese, pe unde este loc liber in acest cartier ,da trebuie un pod pe CJ -lui dar e mai elegant pe langa MOL-Ogorului , nu darami nici africani de pe Ioan Isaiu cu Victor Papilian. dar asa ii cand ai ingineri si arhitecti facuti la facultatea constructii din Birtin !
“De aceste exproprieri se va ocupa Consiliul Județean Bihor”
Pai da, de luatul cu japca a proprietatilor altora se ocupa “el”. Doar e specialitatea lui.
-
Pe vremuri iti lua casa si te trimitea la canal. Zi mersi ca ramai fara casa dar liber. Trebuie sacrificii pentru dezvoltare, cei ca tine nu inteleg
Mult laudata centura nu e completa fara sectiunea asta, trebuia prioritizata de mult timp. Datorita reliefului, complexitatii lucrarilor, nu si-a asumat-o nimeni. Traseul e care e, niciodata nu le iese, e un compromis.
-
Tocmai de aceea in Cluj emai greu cu centura, ca de era relieful ala si in Oradea nici acum nu aveam centura, eventual trecea direct prin oras. Acum realizez ca Bolojan nu e bun de nimic, doar propaganda e de el, l-am slujit ca un prost