Anunțul a fost făcut de primarul Ilie Bolojan și viceprimarul Florin Birta, marți seara. În urma licitației organizate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, firma Strabag a fost desemnată ca și câștigătoare.
[eadvert]
În condițiile în care procedura de licitație nu va fi contestată în următoarele 11 zile, până la jumătatea lunii septembrie ar putea fi semnat contractul de proiectare și execuție, spune Bolojan.
După semnarea contractului, Strabag urmează să efectueze proiectul tehnic iar la primăvară, cel târziu, vor începe lucrările. În doi ani Oradea ar urma să fie legată direct de autostrada Transilvania și de Europa.
Noul drum (19 km) începe cu un pasaj peste calea ferată de la giratoriul de pe Calea Sântandrei, trece cu un pod nou peste Criş în zona localității Sîntion, traversează cu pasaje supraterane drumul și calea ferată ce duc spre Ungaria în zona comunei Borș și se termină într-un nod rutier pe autostradă, la 2,5 km de graniță.
Bolojan a ținut să mulțumească și CNAIR pentru colaborarea de la acest proiect. „Mulțumesc echipei de la Transporturi și de la CNAIR pentru colaborarea pe care am avut-o până acum în vederea realizării acestui proiect”, a transmis primarul.
Valoarea lucrărilor se ridică la 134 milioane de euro, finanțarea fiind asigurată prin fonduri europene, Programul Operaţional Infrastructura Mare.
Reamintim că la începutul lunii septembrie urmează să fie dat în folosință tronsonul de autostradă
Ministrul Bode a anunțat când se deschide autostrada Biharia – Borș și Vama Borș 2
Trimite articolul
Xin sfarsit a castigat o firma serioasa care face lucru de calitate ! speram sa nu vina iara altii cu contestatii , ca se mai mai amana inca 5 ani 🙁
-
Hop … si uite laudatio….( ca la toate articolele in care apare Strabag). O “politica” la moda astazi .Tehnic insa nu este peste nicio firma care lucreaza in Romania,straina sau autohtona.Sau ei nu fura ??? Ha,ha…
-
Nu stiu ce sa zic dar mie cei de la Strabag mi-au lasat o impresie buna in general pe unde i-am vazut ca lucreaza.
Sunt clar peste firmele romanesti.Ultima data i-am vazut chiar azi in muntii Apuseni unde lucrau la modernizarea drumului care duce pana la Barajul Dragan.
In doua zile de munca au turnat in jur de 10km de asfalt, poate mai mult. Este impresionant ca la venire sa mergi pe drum spart pregatit sa fie asfaltat si la plecare dupa 2 zile acea bucata de 10km sa fie asfaltata. Selina se “se lupta” de mai bine de 1 an sa termine un tronson de 10km intre Felix si Hidiselu de Sus si nu i-am vazut sa toarne mai mult de cateva sute de metri de asfalt intr-o zi.
Tin sa zic ca si azi erau la munca cei de la Strabag(cu efective reduse) desi a ploat toata ziua.-
sau putem compara soseaua dintre Oradea-Satu Mare facuta de Strabag cu soseaua Orade-Arad facuta de o firma din Italia si una romaneasca, calitativ diferenta e destul de mare .ca despre termen de executie la timp sa nici nu mai vorbim, distanta fiind aceeasi.
-
-