Întregul sector de Autostradă 3A2, are o lungime de 16,8 km și se desfăşoară pe teritoriul administrativ al judeţului Cluj. Traseul autostrăzii porneşte din zona Nodului Nădăşelu, de la km 8+700 şi asigură conexiunea la km 25+500 cu sectorul 3B Mihăieşti – Suplacu de Barcău. La km 17+800 este prevăzută execuția a câte o parcare de scurtă durată pe fiecare parte a autostrăzii.
„Autostrada Braşov – Tg. Mureş – Cluj – Oradea face parte din strategia CNADNR S.A. de dezvoltare a infrastructurii rutiere şi îmbunătăţire a circulaţiei pe drumurile publice. Este un proiect la început de drum şi sperăm şi mizăm pe seriozitatea antreprenorului, nivelul de aşteptare este foarte mare, solicităm să dea dovadă de responsabilitate pentru respectarea clauzelor contractuale, a termenelor stabilite în vederea finalizării proiectului”, a declarat Cătălin Homor, Directorul General al CNADNR.
18 luni pentru finalizare
În urma licitației deschise, contractul a fost atribuit asocierii Impresa Costruzioni Giuseppe Maltauro SpA – S.C. Vioaponte ROM S.R.L. (reprezentată, în calitate de Lider al Asocierii de IMPRESA CONSTRUZIONI GIUSEPPE MALTAURO SpA).
Valoarea contractului este de 446.127.400,01 lei fără TVA, întreaga finanțare fiind asigurată din Bugetul de Stat.
Autostrada Borș – Suplacu de Barcău
Asocierea Corsan SA – Corviam Construccion SA (Isolux Corsan), cu sediul în Madrid, împreună cu SC Consinit SRL & SC Road Consulting & Design Solution SRL & Via Design SRL a câştigat licitaţia organizată de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR). Preţul pentru care va face autostrada Borş – Suplac: 701.000.000 lei fără TVA. Adică circa 160 milioane de euro, fără TVA. Această asociere are drept sarcină proiectarea şi execuţia pentru finalizarea autostrăzii, pe o lungime de 60 de kilometri. Deşi contractul a fost semnat în luna mai a anului trecut şi Guvernul îi alocase resurse bugetare, lucrările nu au început, deoarece spaniolii s-au încurcat în refacerea proiectului tehnic. Conform celor transmise de CNADNR, proiectul tehnic trebuia refăcut în trei luni de la semnarea contractului, executantul nereuşind să se ţină de acest termen.
Teoretic. Iniţial, cei 60 de kilometri dintre Suplacu de Barcău şi Borş ar fi trebuit finalizaţi în 2017. Însă contractul prevede 21 de luni execuţie, ceea ce înseamnă că lucrările ar putea fi finalizate abia în 2018.
Citiți principiile noastre de moderare aici!