„S-a semnat contractul de execuție la Gojdu I, pentru cele 5 pasaje, din zona Centrul Civic – Catedrala Ortodoxă. Contractul a fost câștigat tot de o asociere de firme condusă de Freyrom, care se ocupă și de etapa II. În 2 săptămâni vor începe lucrările la partea de deviere rețele și devieri de circulație, așa cum este normal să se pregătească pentru începerea unui proiect. Vom mai avea 2 pasaje: pasajul de la magazinul Crișul, respectiv pasajul de la Gară, care sunt în etapa de realizare a proiectării”, a precizat primarul Florin Birta.
[eadvert]
Lucrările la epata I vor fi executate de asocierea formată din Freyrom – lider, Leko Construct SRL, Construcții Erbasu S.A, Metabet CF S.A, Ritmoteh SRL, Procons Group, Viarom Construct și DAS Traffic System. Valoarea contractului este 84,956,804.76 lei fără TVA (17,1 mil. euro fără TVA).
“Proiectul este de mare complexitate, definește foarte bine și conturează în același timp ce înseamnă un coridor de mobilitate urbană la nivelul unei dezvoltări urbane, așa cum este cea din Oradea. Faptele ne dovedesc că suntem în fața unei comunități și a unor proiecte care are responsabilitatea dezvoltării și oportunitatea accesării fondurilor pentru care prioritatea numărul 1 în vederea dezvoltării orașului sunt fondurile europene” a punctat Marcel Boloș.
5 pasaje subterane în zona Centrului Civic
În cadrul proiectului se vor construi 5 pasaje subterane, 12.117 metri pătrați de trotuar pietonal, 660 metri liniari de piste de biciclisti, 990 metri liniari de bandă dedicată transportului public, infrastructură rutieră modernizată, linii de tramvai modernizate, stații de transport create si modernizate, se vor planta arbori și arbuști și se vor realiza rețele de irigații. Obiectivul general al proiectului constă în reducerea emisiilor de carbon în municipiul Oradea prin crearea unui coridor de mobilitate urbană durabilă din Piața Emanuil Gojdu – Vasile Alecsandri, printr-o abordare integrată bazată pe Planul de Mobilitate Urbană Durabilă al municipiului Oradea.
Gojdu II, stadiu de execuție 40%
”În privința obiectivului „Coridor de mobilitate urbană durabilă în Piața Emanuil Gojdu din Oradea – Etapa II”, stadiul lucrărilor este 40%. În acest moment se lucrează la rampa dinspre bulevardul Dimitrie Cantemir, fiind realizată săpătura aproape de cota finală. Au fost finalizați cei 86 de piloți forați aferenți pasajului rutier din Piața Cetate și au fost executate cele două banchete turnate deasupra piloților forați. Pe aceste banchete vor fi așezate grinzile pasajului rutier. Totodată, au fost executate lucrările pentru devierea rețelelor de utilități, urmând să fie realizată armătura rampei dinspre bulevardul Dimitrie Cantemir” se arată în comunicatul transmis de către primărie.
Proiectul are ca scop construirea unui pasaj rutier subteran în zona intersecției dintre bulevardul Dimitrie Cantemir și strada Evreilor Deportati. Aici vor fi realizate două girații la nivelul solului, care vor fi traversate în subteran de un pasaj pe relația D. Cantemir – Centrul Civic.
În continuare, linia de tramvai va exista tot la nivelul solului, pe o bandă dedicată strict tramvaielor. Totodată, vor fi executate următoarele categorii de lucrări: realizarea sistemului de irigații, modernizarea zonei pietonale și a trotuarelor din aria proiectului, piste de biciclete, stații de transport public modernizate precum și plantarea de arbori și arbuști.
Situat pe una dintre cele mai circutate artere din Oradea
Viitorul pasaj rutier este situat pe una dintre cele mai importante axe de circulație din Municipiul Oradea, axa pe direcția Nufărul – Cantemir – Centrul Civic – Bld. Magheru – str. Republicii – Gară – str. Ștefan cel Mare. Astfel, se urmărește obiectivul de fluidizarea traficului rutier în vederea reducerii poluării și creșterii siguranței.
Pasajul se dorește a fi gata până la finele anului 2022, iar valoarea proiectului este de 27,004,232.55 lei fără TVA (5,4 mil. euro fără TVA).
Ambele proiecte sunt implementate de către Primăria Oradea prin Direcția de Management Proiecte cu Finanțare Internațională.
Trimite articolul
XTotul ar fi frumos daca s-ar lucra non stop! Orasul va fi blocat pentru vreo inca 5 ani…
-
5 ani e putin se va descoperi un site arheologic vor veni cu maturitele vreo un an jumate apoi încă un an stop pentru alte activități și asa cam după doi ani de stat aiurea gen șantierul de lângă catedrala unde au găsit niște cărămizi pe care le-au mirosit și studiat marii arheologi inutili ai orașului, acum se vor reapuca de treaba constructori la alți bani ca sau scumpit toate pentru mega parcarea enoriașilor care vor la slujba direct din mașini din masini care nu mai circula stim de ce ca nu lasă pe Verner UE sa reducă accizele numai sa pună cât de multe.
Ii auzeam de reducerea poluarii. Pai de nufaru cantemir tot al doilea sau fiecare semafor il prinzi rosu. Reducerea poluarii o faci simplu sa le faci pe unde verde,, nu trebuie pasaje de milioane. Dar nu e creier pt asa ceva, e doar interes sa se toace bani. La fel e si pe Decebal , tot roosu prinzi. Acolo ar trebui pasaj, la Emanuel
Deci inca 5 ani blocaje , pana dupa Gara….. Cel putin……Totusi tramvaiele cand vor recircula Pe Camtemir? macar spre cenru, ca spre gara nuvad care vor mai circula cu atatea pasaje : 7
5 pasaje pentru că sunt 5 firme ce lucreaza acolo, dar e vorba de un singur pasaj de fapt, de la Cicero până la pod.
Betoane și betoane! Amu fusei la Sibiu; și acolo în piața centrala e doar betoane; ar trebui sa fie o mlaștină și niște iarba între clădirile astea!
Cât e șpaga?