Prin intermediul proiectului se va crea o bandă dedicată pentru tramvaie și autobuze, de la Pasajul Magheru până după Magazinul Crișul, inclusiv se va reabilita drumul, iar spațiile pietonale și trotuarele aferente vor fi extinse. Totodată, se va construi un pasaj subteran în intersecția dintre Bulevardul Magheru, strada Republicii, strada Brașovului și strada Louis Pasteur, adică în zona Magazinului Crișul. Următorul pas pentru realizarea proiectului este demararea licitației.
„Termenul de execuție este de 22 de luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor, iar acestea sunt estimate să înceapă în 2025”, a transmis Primăria Municipiului Oradea într-un comunicat de presă.
Pasajul rutier cu lungimea de 340 de metri va avea două rampe și pasajul subteran propriu-zis. Gabaritul pe verticală al pasajului va fi de minimum 4,50 metri. De asemenea, linia dublă de tramvai va avea aproape 929 de metri, iar pentru susținerea firului de contact vor fi montați 86 de stâlpi.
Reabilitarea piațetei și achiziția autobuzelor nepoluante
„În cadrul aceluiași proiect, va fi reabilitată piațeta pietonală de pe Bulevardul Magheru, vor fi modernizate stațiile de tramvai și autobuz, rețeaua de utilități va fi reabilitată, iar mobilierul urban, coșurile de gunoi și rastelele pentru biciclete vor fi amplasate. De asemenea, vor fi înlocuiți stâlpii de susținere a firului de contact al tramvaielor și cei de iluminat. Pentru a descongestiona intersecția de la Magazinul Crișul, se va realiza un pasaj rutier subteran pe strada Republicii, pe direcția Nord-Sud”, a mai precizat municipalitatea.
Cele 10 autobuze electrice, care vor fi achiziționate prin acest contract de finanțare, fac parte dintr-un lot de 30 de autobuze electrice, însă ele vor fi primite doar după ce se vor semna altele două contracte de finanțare pentru coridoarele de mobilitate ce includ pasajele de la Gară și Decebal-Vladimirescu. Aceste autobuze vor fi primele vehicule electrice nepoluante care vor intra în dotarea OTL.
Finanțarea este din cadrul Programului Regional Nord-Vest 2021–2027, iar valoarea acestuia este de 131.922.843,57 lei, din care valoarea nerambursabilă este de 79.447.232,61 lei.
Trimite articolul
XFac ceva pe pasajele si autobuzele voastre! Mooie pemeo!
-
Ai ajuns la litera A in alfabet? Sau esti la bastonase inca?
-
Mori de ciuda oradean, mars in Vaslui la sapa, mori ca Oradea e pe locul 2 la cel mai mare oras, dezvoltat, denasificat, eficient, laudat, pupat in dos de toata lumea, asa-e e antioradean, nu oradean, invata alfabetele inante.
-
Nici umila ta persoana nu esti roman adevarat si patriot.
-
-
-
Poti sa faci ce vrei , dar fa’ de departe
Cu atatea pasaje si coridoare de mobilitate urbana va fi mai usor sa traversezi orasul decat sa il ocolesti pe centuri. Asta se vrea? Sa se aduca in oras tot tranzitul de masini sub 3,5 tone? Cu tot cu zgomot si emisii. Penttru ca pana la urma asta va fi finalul. In Europa toti se zbat sa scoata masinile din orase, noi vrem sa aducem cat mai multe. Si toata aglomeratia si nebunia se va muta in alta parte, vezi pasajele din Centru Civic, unde au mutat aglomeratia si blocajele in jurul Parcului 1 Decembrie.
-
Lasa nu te stresa, nu trebuie sa intelegi tu.Prin oras oricum exista si va exista circulatie in continuare, nu se goleste traficul din localitate daca faci centura.
In Europa deja au infrastructura foarte bine pusa la punct. Dupa ce ajungem si noi la acel nivel, ne vom zbate sa scoatem masinile din oras. Infrastructura este baza dezvoltarii oricarei societati pana la urma. Plangeti pentru ca se investeste in infrastructura pentru ca nu aveti altceva mai bun de facut.
e in regula, dar nu ar trebui finalizate cele incepute prima data?
-
Care cele incepute prima data? In momentul asta se lucreaza doar la un singur pasaj in oras si va fi finalizat inainte de termen.
de-abia astept!!! n-am stat demult la cozi
-
Urmeaza inca 2 ani de cosmar in traficul rutier 🙁 . Pasaje fara numar doar de dragul firmelor de partid ale PNL.
-
Vezi amu ca ești căutat la Vaslui, acolo e fain
-
-
Lasa ca vom sta incep si pe calea Aradului trebuie sa ne luam elicpotere sa circulam:))
O singura banfa pe tot Mageru Republicii, plu vine bd Dacia petofi cu 2benxi in una singura pe Republicii. Tteceri de pieton in jurul sensului!!! Alta porcarie, plus pe Magheru se desfiinteaza parcarile
Macar sa asteptati sa se termine lucrarile de pe Decebal ,e un trafic de cosmar in orasul asta ,deschide santiere peste tot .
Imi place cat de denaturate sunt proictele in poza, cu distanta dubla intre cladiri. Si cat dd bine incap benzile si ce mici sunt masinile , comparativ cu realitatea. E facut sa dea bine in poze
Și acuma pentru 4 ani cum o să se ajungă la gară :))))))))))))))) studenții și cei care vor să meargă cu trenul o să se simtă bine când o să trebuiască să meargă pe cărări pentru mașiniști și pasajele lor.
Mobilitate urbana fara piste de biciclete. Da’ avem grija sa punem rastele, sa se vada ca ne preocupa… Intelegem ca biciclistii vor circula impreuna cu masinile pe singura banda ramasa la suprafata? Mi-nu-nat!