Prin intermediul proiectului se va crea o bandă dedicată pentru tramvaie și autobuze, de la Pasajul Magheru până după Magazinul Crișul, inclusiv se va reabilita drumul, iar spațiile pietonale și trotuarele aferente vor fi extinse. Totodată, se va construi un pasaj subteran în intersecția dintre Bulevardul Magheru, strada Republicii, strada Brașovului și strada Louis Pasteur, adică în zona Magazinului Crișul. Următorul pas pentru realizarea proiectului este demararea licitației.
„Termenul de execuție este de 22 de luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor, iar acestea sunt estimate să înceapă în 2025”, a transmis Primăria Municipiului Oradea într-un comunicat de presă.
Pasajul rutier cu lungimea de 340 de metri va avea două rampe și pasajul subteran propriu-zis. Gabaritul pe verticală al pasajului va fi de minimum 4,50 metri. De asemenea, linia dublă de tramvai va avea aproape 929 de metri, iar pentru susținerea firului de contact vor fi montați 86 de stâlpi.
Reabilitarea piațetei și achiziția autobuzelor nepoluante
„În cadrul aceluiași proiect, va fi reabilitată piațeta pietonală de pe Bulevardul Magheru, vor fi modernizate stațiile de tramvai și autobuz, rețeaua de utilități va fi reabilitată, iar mobilierul urban, coșurile de gunoi și rastelele pentru biciclete vor fi amplasate. De asemenea, vor fi înlocuiți stâlpii de susținere a firului de contact al tramvaielor și cei de iluminat. Pentru a descongestiona intersecția de la Magazinul Crișul, se va realiza un pasaj rutier subteran pe strada Republicii, pe direcția Nord-Sud”, a mai precizat municipalitatea.
Cele 10 autobuze electrice, care vor fi achiziționate prin acest contract de finanțare, fac parte dintr-un lot de 30 de autobuze electrice, însă ele vor fi primite doar după ce se vor semna altele două contracte de finanțare pentru coridoarele de mobilitate ce includ pasajele de la Gară și Decebal-Vladimirescu. Aceste autobuze vor fi primele vehicule electrice nepoluante care vor intra în dotarea OTL.
Finanțarea este din cadrul Programului Regional Nord-Vest 2021–2027, iar valoarea acestuia este de 131.922.843,57 lei, din care valoarea nerambursabilă este de 79.447.232,61 lei.
Trimite articolul
XFac ceva pe pasajele si autobuzele voastre! Mooie pemeo!