Anunțul a fost făcut de prefectul județului Bihor, Dumitru Țiplea printr-o postare video pe Facebook.
[eadvert]
Acesta i-a avut alături pe directorul Drumurilor Naționale Cluj, Mihai Iuga, directorul STN Oradea, Traian Bulzan, primarul Marghitei dar și primarul comunei Abram precum și un reprezentant al firmei care va reabilita porțiunea de drum.
Potrivit prefectului Dumitru Țiplea, marți s-a dat ordinul de începere al lucrărilor, miercuri s-a predat amplasamentul iar de luni, 12 iunie vor începe lucrările.
„O să începem și cu tronsonul al doilea, din punctul meu de vedere în următoarele două-trei luni, dacă nu vor fi contestații vom semna și acolo” a declarat Directorul Drumurilor Naționale Cluj Lungimea totală a drumului care trebuie să fie reabilitat a fost împărțit în trei tronsoare. În reabilitare vor intra și 4 poduri.
Urmează ca de luni, șoferii care vor tranzita sectorul de drum să își pună nervii la încercare deoarece constructorul a anunțat că vor fi montate semafoare pentru a fluidiza traficul pe timpul lucrărilor. Tot prefectul a menționat că lucrările la primii 8.5 km de drum vor fi gata în circa 4 luni de zile, dacă vremea va ține cu ei.
Reamintim, câștigătorul licitației este ARL CLUJ SA, iar valoarea contractului este de 25.086.892,15 lei fără TVA. Durata de execuție a lucrărilor este de 6 luni, iar perioada de garanție a lucrărilor este de 60 de luni.
Stadiile de execuție pentru cele trei sectoare ale drumului sunt:
- Sector 1, Marghita (km 20+510 ) – Margine (km 29+060)
- Sector 2, Margine (km 29+060) – Suplacu de Barcău (km 36+500) – Proiectul este finalizat, iar licitația va fi demarată până la data de 15 martie;
- Sector 3, Suplacu de Barcău (km 36+500) – limita de județ (km 41+00) – Se află în faza de proiectare.
Pentru a eficientiza lucrările s-a decis etapizarea acestora în 3 sectoare, având în vedere următorii factori:
– traficul auto ridicat de pe Sectorul 1 a impus prioritizarea lucrărilor pe acest segment de drum;
– necesitatea reabilitării celor două poduri prezente pe Sectorul 3 în zona Suplacu de Barcău, înaintea reabilitării părții carosabile pe acest sector;
– demararea lucrărilor pentru Sectoarele 1 și 2, în paralel cu reabilitarea celor două poduri menționate;
– transportul de agregate pentru construcția autostrăzii, care afectează întreg sectorul DN 19B, estimat a se finaliza în luna aprilie a.c.
În acest moment, Secția Producție din cadrul Secției Drumuri Naționale Oradea intervine pe sectorul cuprins între km 20+500-41+000 pentru remedierea degradărilor accentuate. Drumul este semnalizat până la demararea lucrărilor, în vederea informării participanților la trafic cu privire la starea carosabilului.
Trimite articolul
XDupa secole, cei de sus, s-au gandit si la muritorii din zona Marghita-Suplac. DN asta se poate numi mai degraba Dezastru National, pentru ca doar drum nu il poti numi. Ce mi-as fi dorit ca cei care au condus judetul sa mearga zilnic pe acest drum sa vada cat de bine este sa mergi la mecanic aproape lunar sa o repari. Sa va fie rusine !!! Bine ca a venit Bolojan, ca altfel nici in 100 de ani nu il reparau !