„A fost lansată procedura de atribuire pentru realizarea proiectului tehnic la drumul expres Oradea – Arad. Firmele interesate pot depune oferte până la data limită – 22 martie 2021”, scrie acesta pe pagina sa de Facebook. Valoarea estimată a procedurii de licitație este de 42 de milioane de lei, contractul ce va fi semnat în urma licitației vizând actualizarea, completarea sau revizuirea studiului de fezabilitate, elaborarea proiectului pentru autorizarea executării lucrărilor, a proiectului tehnic de execuție și oferirea de asistență tehnică din partea proiectantului pe întreaga durată a realizării proiectului.
„La sfârșitul anului trecut am semnat din partea Consiliului Județean Bihor un protocol de colaborare cu Primăria Oradea, Primăria Arad și Consiliul Județean Arad, astfel încât, împreună, să urgentăm realizarea proiectului. Drumul expres Oradea – Arad va avea profil de autostradă cu trei benzi de circulație pe sens pe o distanță de 14,6 kilometri, profil de autostradă cu două benzi pe sens pe o distanță de 43,5 km și profil de drum expres cu două benzi de circulație pe sens pe 76,4 kilometri, asigurându-se astfel conectivitatea cu infrastructura TEN-T existentă, respectiv sectorul Oradea – Borș și Nădlac – Arad –Timișoara. Valoarea Drumului Expres Oradea – Arad va fi de aproximativ 1 miliard de euro și va fi realizat în parteneriat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR)”, a adăugat Bolojan.
Conform anunțului din Sistemul Electronic de Achiziții Publice, 40% din punctajul final al ofertelor va fi constituit de valoarea financiară a ofertei, 15% de „Demonstrarea unei metodologii adecvate de prestare a serviciilor ce fac obiectul contractului”, 10% de „Planificarea adecvata a resurselor tehnice si umane in corelare cu specificul si complexitatea activităților desfășurate in cadrul contractului”, 8% de experiența deținută de coordonatorul proiectului, câte 7% de experiența inginerului proiectant de drumuri, a inginerului proiectant de poduri și a inginerului proiectant de consolidări, iar 6% de experiența specialistului în geotehnică și fundații.
[eadvert]
Trimite articolul
XDoamne ajuta!
Vite zoo manii e o moarã
Pe cand un drum expres si pentru Oradea – Cluj Napoca?
-
Niciodata. De mult este inceputa o autostrada (Transilvania). Nu o sa se construiasca in paralel cu ea un drum expres. Logic nu?
De ce este și rămâne o construcţie greșită? Ce faceti cu DN-ul? Veţi avea două drumuri de întreținut care duc în aceeași direcție. Ar trebui lărgit DN-ul, făcute centurile ocolitoare ale UAT-urilor și mărit regimul dr vitezã. Gata cu expresul.
Expresul făcut separat va duce la scoaterea terenurilor din agricol și mari cheltuieli cu întreţinerea a două drumuri, nu unul.
Patronii și inițiatorii de astăzi nu vor întreține la nesfârșit două drumuri, nu unul, care duc în aceeaşi direcţie.
-
Pe alocuri are logica gandirea ta dar… DN-ul trece prin foarte multe localitati, nici un investitor nu-si doreste sa transporte materia prima si apoi produsul final cu 50 Km/h. Cheia dezvoltarii economiei este o infrastructura cat mai avansata si bani de intretinere de acolo vin. Vezi investitiile din parcul industrial, daca se mergea pe ideea ca avem fostele fabrici, de ce sa facem altele, Oradea ar sta la fel de bine ca multe alte localitati in care mare parte din locuinte sunt abandonate.
-
Nu aţi citit, centuri UAT-uri? Și impact redus agricol? Iar 50 nu va fi dacă sunt centuri cu adevărat ocolitoare la UAT-uri.
-
Parcurile industriale: produc, ele nu sunt drumuri paralele.
-
Cand omul nu gandeste nu ai cu cine. Drumurile produc indirect, poti sa construiesti cate fabrici vrei daca nu ai drum de acces la ele. Stii cam ce trafic e pe cael drum national, de cat timp ai nevoie sa ajungi cu un camion din Oradea pana in Timisoara?, sau crezi ca daca nu se mai construieste nici un drum o sa primesti cu 40% pensia marita.
-
Mai este și calea feratã care trebuia modernizată? Crezi că dacă se face drum express, vei fi special?
-
A lărgi drumul DN între localități. (ca şi linia dreaptã unde se ridicã pentru vitezã carnetul). A face centuri ocolitoare la UAT-uri. ( cu regim de vitezã de 90).
-
-
-
M-da,un nou furt de bani pentru “studii”.Pariu că drumul ăla nu va fi niciodată gata.
O să se circule pe drumul ăsta după ce se pensionează copiii lui Bolojan !?! Până atunci, mai bine s-ar ocupa de salubritatea județului, de liosa de marcaje de pe drumurile Bihorului, de digitalizarea tuturor comunelor și orașelor ca să se conecteze toți la serverele instituțiilor publice, de relansarea cu adevărat a culturii locului, de școlile fără canalizare, de gazul pentru toți, de primăriile rămase cu serviciile ca pe vremea lui Stalin, etc, etc !?! Să ne mai lase cu poveștile conectării cu Arad ori Timișoara, că nu-i treaba Bihorului câtă nelucrare zace în CNAIR, Ministerul Transporturilor și Guvernul țării.
-
El vrea să dezvolte comunicarea strategică și producţia pe baza căreia se dezvoltã comunitatea.
-
Puțin îl interesează pe Bolojan de argumentele de natură economică, tehnică sau financiară. Acest drum îi va deschide calea spre o candidatură la alegerile prezidențiale, funcție pe care și-o dorește foarte tare. Până atunci, mașina de propagandă nu va înceta cu laudele la adresa lui, chiar dacă lucrările vor fi de o calitate îndoielnică, la fel ca tot ce s-a făcut în Oradea în ultimii 12 ani.
Gândiţi la vini, gândiţi la vii, câţi frontierişti, îl vor păzi?