Anunțul va fi vizibil în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), după verificarea acestuia de către Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP).
„Un pas important, mă aștept să vină constructori importanți care să termine acest drum expres într-un timp rezonabil. Țin foarte mult ca această axă Nord-Sud, care pleacă de la Gdansk, de la Marea Baltică și se termină la Salonic, să nu ocoloescă România. Cel mai drept și scurt drum este Gdansk, Polonia – Varșovia – Cracovia – Košice, Slovacia – Debrecen, Ungaria – Oradea – Arad – Timișoara – Moravița – Belgrad, Serbia – Salonic, Grecia. E foarte important și suntem contra cronometru din acest punct de vedere. Sper ca în această primăvară, undeva în mai – iunie, să lansăm și Timișoara – Moravița și astfel închidem tot ce ține de partea noastră”, a precizat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.
Drumul expres Arad – Oradea va avea o lungime de 120,1 km, cu patru benzi de circulație, la care se adaugă legăturile cu principalele orașe de pe traseu. În județul Bihor, proiectul prevede trei noduri importante: nodul rutier din Oradea, drumul de legătură cu orașul Salonta (județul Bihor), de 5 km, și drumul de legătură cu punctul de trecere a frontierei cu Ungaria (Salonta – Békéscsaba), de 9,85 km.
[eadvert]
Lucrările vor fi împărțite în trei tronsoane: Oradea – Salonta, Salonta – Chișineu Criș și Chișineu Criș – Arad. Valoarea totală estimată a proiectului, conform studiului de fezabilitate, este de 10,1 miliarde de lei, inclusiv TVA, iar durata de execuție este de 24 de luni.
Finanțarea proiectului se va realiza din fonduri externe nerambursabile (Programul Transport 2021-2027) și de la bugetul de stat, conform programelor de investiții publice aprobate de lege.
Proiectul se realizează prin parteneriatul dintre Consiliul Județean Bihor, Consiliul Județean Arad, Primăria Municipiului Oradea, Primăria Municipiului Arad, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și Ministerul Transporturilor.
Trimite articolul
X20 de ani de contestatii …. plus vreo 10 pentru construire … deci ~ 2054
Parca totul era deja “batut in cuie”, poate in 10 ani e gata. Mult succes.
Vom avea ori turci sau greci leneși ori abonații notorii gen Erbașu, Precon, mare păcat de Strabag că a luat certificat negativ.
Carcotasii stiu doar bete in roate ,dar altii fac concret ceva, nu doar din gura!
Filtrati firmele neputincioase, santajiste si tepare care nu au capacitatea sa faca lucrarea in termen si de calitate;